Gå til innhold

Doble dosen wellbutrin på egen hånd? NHD m.fl.

Anbefalte innlegg

Gjest En dårlig periode
Skrevet

Jeg har tatt wellbutrin retard 150 mg i en måned nå pga en kjærlighetssorg jeg ikke kommer over. Det har gått veldig fint - ingen bivirkninger, og humøret og energien har definitivt gått riktig vei :) Men dessverre har kontakten med eksen økt med humøret, og da har ubevisst forhåpningene steget.. Så når hun, som jeg egentlig visste, fremdeles ikke vil ha meg, så kom forferdelig mye av tankekjøret, depresjonen, rastløsheten osv tilbake med stor styrke. Jeg har fått time hos legen på mandag, men lurer på om jeg kan doble dosen wellbutrin på egen hånd og om det har noe poeng? I så fall, skal jeg ta begge på en gang eller dele døgnet i to? Jeg bruker ingen andre medisiner og har heller aldri gjort eller behøvd det. Er det noen andre ting jeg kan/bør spørre legen om for å komme over de aller verste og jævligste bygene? Jeg er livredd for vanedannende piller og kan ikke ta piller som gjør at jeg ikke kan kjøre..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis diagnosen hadde vært depresjon, ville en dobling vært uproblematisk.

Jeg kjenner ingen studier på Wellbutrin ved kjærlighetssorg, men har en først startet med det, kan det sikkert være greit å ta 300 mg ( i en dose pr døgn).

Gjest En dårlig periode
Skrevet

Hvis diagnosen hadde vært depresjon, ville en dobling vært uproblematisk.

Jeg kjenner ingen studier på Wellbutrin ved kjærlighetssorg, men har en først startet med det, kan det sikkert være greit å ta 300 mg ( i en dose pr døgn).

Takk for svar!!

Diagnosen er depresjon, men den er (tror jeg i hvert fall) utløst av kjærlighetssorg. Livet gikk i hvert fall på skinner for noen måneder siden..

Da tar jeg sjansen på at fastlegen min ikke blir sur på meg for at jeg forandrer på medisineringen på egen hånd..

Vil det å ta to 150 mg være det samme som å ta en 300 mg? Hvor fort kan jeg forvente at effekten burde komme sånn omtrentlig?

Skrevet

Takk for svar!!

Diagnosen er depresjon, men den er (tror jeg i hvert fall) utløst av kjærlighetssorg. Livet gikk i hvert fall på skinner for noen måneder siden..

Da tar jeg sjansen på at fastlegen min ikke blir sur på meg for at jeg forandrer på medisineringen på egen hånd..

Vil det å ta to 150 mg være det samme som å ta en 300 mg? Hvor fort kan jeg forvente at effekten burde komme sånn omtrentlig?

''Vil det å ta to 150 mg være det samme som å ta en 300 mg?''

Ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...