Gå til innhold

Jeg ringer og jeg ringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ringer for tiden så mange telefoner da jeg syns det er kjempegøy. Det er noe av det aller morsomste jeg har erfart på lenge, det er så gøy at jeg av og til ler i telefonen, men da ler de andre også blir det en enda hyggeligere samtale.

Jeg har aldri ant hvor gøy det er å ringe til kontorer uten å forberede hva man skal si og likevel finner man ordene akkurat sånn som de skal og bør være.

Det er gøy.

På fredag hadde jeg absolutt ingen flere telefoner å ringe, det var vemodig, jeg ringer jo ikke bare for å ringe, det er jo noe jeg vil vite/ ha svar på.

Snakke/skravle telefoner liker jeg IKKE å ringe, men informasjonsutvekslingstelefonsamtaler, de er gøy!!

I går ringte jeg videre, siden vi har en stor familie, ringer jeg nå alle steder, min mann jobber helt uforstyrret, jeg ringer til psykologer, og legekontorer og BUP og PPT og diverse skoler, og andre kontorer, og svømmehallen osv osv...

På asperger gruppen nå sist, hadde lederen problemer med å tro at jeg var meg? (akkurat det moret meg) Tenk på det!, Han sa du er da veldig våken og tilstedet og man liksom ja...får så god kontakt", jeg så på han og smilte og fortalte om oxytocin :-)

Han ble veldig interessert, og vi snakket mer, han snakket om min utrolig gode øyekontakt osv... jeg vet jo ikke helt hvordan sånt er selv, ja jeg føler at jeg hele tiden har vært den jeg er nå, bortsett fra at jeg merker at jeg elsker å ringe i telefoner.

Denne mannen hadde ikke sett meg på 1/2 år, jeg sa jeg fra nå skulle komme hver gang, da jeg vil være mer sosial. Jeg spurte min mann nå hvorfor ikke han har sagt noe til meg og til det sa han "Jeg har merket det godt, men ikke turt å si noe, var redd det skulle endre noe" så han har også merket det. :-)

Ja jeg er så glad, Dere aner ikke hvor mye enklere mitt liv er blitt når jeg bare kan henvende meg til mennesker og uten å tenke på ordene først! Det er et helt nytt liv, og jeg har det så gøy.

Jeg har nok asperger syndrom fremdeles, men jeg er nok en slik asperger nå som ville gjort skeptikerne usikre, de ville sikkert tenkt "enda et tilfelle av feildiagnostisering".

Til og med i sosiale sammenhenger har mennesker sagt dette til meg "Du er da veldig sosial blitt" og dette er mennesker som ikke vet at jeg tar oxytocin :-)

Skrevet

Dette ble jeg glad av å lese! Så flink du er til å jobbe konstruktivt med dette (og andre ting). Og så gøy at du koser deg med fremgangen! :-)

Skrevet

Dette ble jeg glad av å lese! Så flink du er til å jobbe konstruktivt med dette (og andre ting). Og så gøy at du koser deg med fremgangen! :-)

Hei!

Takk for at du ble glad på mine vegne det er hyggelig å kjenne, man kjenner det sånn inni seg da en glede over at andre bryr seg.

:-) Det er feks sånn ekte venner gjør med hverandre, jeg har tenkt ut et mye bedre vennesystem med tilhørende definisjon, og jeg syns det er rart det skulle ta så lang tid å komme frem til en slik fornuftig tanke (sist på asperger gruppen lo de da jeg begynte med defisnisjonene på venner, jeg tidde da stille for jeg tenkte "nå tror de jeg er igang å kverne på et tema", og det var ikke det jeg var i gang med.. Jeg har nå kun to kategorier, så det var noe helt nytt jeg har kommet frem til: venner og bekjente, som om det var ulike arter, videre ut i fra det er det subgrupper, systemet er enkelt, ved å stille neon spørsmål kan man lett plassere menneskene i subgruppene, det er en slags vennenøkkel jeg har laget. (siden den morer andre, holder jeg den for meg selv)

Skrevet

Kan du sende litt av den lysten og gleden over til meg? :-) Jeg kan stort sett ikke fordra å ringe til kontorer, men det går som regel greit når jeg først har kommet i gang. Men så var det det å komme i gang da......

Skrevet

Kan du sende litt av den lysten og gleden over til meg? :-) Jeg kan stort sett ikke fordra å ringe til kontorer, men det går som regel greit når jeg først har kommet i gang. Men så var det det å komme i gang da......

Hei!

Ja om det var mulig, men jeg kan jo prøve, hvis prinsippet er som å sende en tanke, min psykiater sender meg tanker :-) Så sender jeg deg lyst til å ringe nå.:-)

Skrevet

Hei!

Ja om det var mulig, men jeg kan jo prøve, hvis prinsippet er som å sende en tanke, min psykiater sender meg tanker :-) Så sender jeg deg lyst til å ringe nå.:-)

Tusen takk! Jeg skal tenke på deg i morgen når jeg tar mine telefoner.

Skrevet

Tusen takk! Jeg skal tenke på deg i morgen når jeg tar mine telefoner.

Hei!

i lige måde

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...