Gjest forundret familiemedlem Skrevet 30. januar 2013 Skrevet 30. januar 2013 Min svigerbror er alkoholiker men har vært tørrlagt i et par-tre år. Når jeg besøkte han så jeg at han hadde et ganske velfylt barskap og han drakk ca 1 øl om dagen fortalte han. Er det slik at en tørrlagt alkoholiker kan drikke litt en gang i blandt? Trodde de måtte holde seg unna alkohol 100 %.for å ikke få tilbakefall.. 0 Siter
XbellaX Skrevet 30. januar 2013 Skrevet 30. januar 2013 Fanny Duckert hevdet for flere år siden at det var mulig for mennesker med alkoholproblemer å lære seg å drikke med moderasjon (ref boken: "Alkohol og livsstil"). For noen har dette vært nøkkelen. I samme åndredrag kan jeg og nevne at der finnes pårørende som har forbannet utsagnet da enkelte har brukt dette som merkelig form for begrunnelse og unnskyldning for å skli inn i et nytt misbruk. Totalavhold er nøkkelen for noen, moderasjon er løsningen for andre. 0 Siter
Gjest Zyprexus Skrevet 30. januar 2013 Skrevet 30. januar 2013 Å drikke 1 øl hver dag er ikke bra for noen, tidligere alkoholiker eller ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.