Gå til innhold

Når planen går i vasken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg veldig deprimert.

Jeg hadde lagt planer for dette nye året. Jeg skulle endelig få lov til å trappe ned på medisiner (av den gamle legen min). Planen var at jeg skulle bruke trening for å holde meg i form mens jeg trappet ned på medisiner. Siden den gamle legen har sluttet og jeg har fått en ny lege så får jeg ikke lov til å trappe ned alikevel. Og hun sier at jeg kanskje må gå på denne medisinen livet ut!!.... jeg er så dritt forbanna. Den fine planen min hadde jeg gledet meg veldig til å fullføre.

Hvordan skal jeg finne motivasjonen framover?, jeg gadd ikke dra på trening i dag fordi jeg virkelig hater denne situasjonen jeg befinner meg i. Føler de har tatt fra meg håpet mitt.

Er redd dette kommer til å psyke meg så mye ut at jeg gir opp mye. Jeg hater at andre skal bestemme over meg og fortelle meg hvordan mitt liv skal være.

Skrevet

Har du noen planer som ikke har med medisinene å gjøre? Kan du f.eks. bruke tid på trening selv om du ikke lenger skal koble det med nedtrapping av medisiner? Og kan du bruke dagene dine på en mer meningsfylt måte enn nå?

Jeg synes ikke det er vanskelig å forstå at du er skuffet over den endrede oppfatningen mht medisiner og at du ikke får bestemme dette selv. Allikevel tror jeg du vil ha det best med å fokusere på de tingene du kan styre selv. Etterhvert så kan det vel også hende at den legen du har nå kan gå med på noe reduserte doser - men i såfall må jo vedkommende se at du fungerer rimelig ok stabilt over tid.

Skrevet

Kan du ikke si til den nye legen at du vil trappe ned på den gamle medisinen, men er åpen for å prøve noe annet? Jeg regner med at du mistrives med den gamle medisinen i og med at du skulle trappe ned. Har du signalisert dette til legen? Dine flotte planer forpurres og det er synd. Den eneste løsningen slik jeg ser det er å ta kontakt med legen igjen og ærlig legge frem dine synspunkt. Det må finnes en annen løsning.

Prøv å holde fast på treningen! Kanskje du kan trene av deg frustrasjon og sinne og lade opp til en skikkelig prat med dr.med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...