Gå til innhold

Saudi-Arabia innfører kjønnsdelte butikker

Anbefalte innlegg

Gjest lauring

Saudi Arabia innfører nå kjønnsdelte butikker fordi damene blir trakassert på jobb:

''Mandag utstedte myndighetene i det ultrakonservative landet en ordre som sier at alle butikker som har ansatte av begge kjønn, må sette opp en vegg.

Veggen må være minst 1,6 meter høy, og har som formål å holde kvinner og menn adskilt.

I fjor ble saudiarabiske butikker bedt om å erstatte alle mannlige ansatte i undertøys - og kosmetikkbutikker med kvinner.

Saudi-Arabia blir ofte omtalt som verdens mest kvinnefiendtlige land. Kvinner er underlagt flere begrensninger, og har blant annet ikke lov til å kjøre bil. I 2011 ble en kvinne i 30-årene dømt til pisking for å ha brutt kjøreforbudet.''

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10113272

Islam og Sharia i praksis. Og hvor er likestillingsombudet, Ottar, feministene og resten av venstresiden når vi trenger dem?

Fortsetter under...

Dette er jo favorittlandet til høyresiden i USA, så jeg er egentlig overrasket over at du kritiserer dem.

Man kunne jo selvsagt ha en boikott mot landet, men de er jo Vestens allierte, visstnok, og en meget stor støttespiller for høyresiden.

Kvinner må skjules slik at menn ikke skal falle for fristelsen å voldta dem. Stakkars menn uten impulskontroll. Og når de voldtar er det kvinnens skyld, fordi hun fristet.

''Kvinner må skjules slik at menn ikke skal falle for fristelsen å voldta dem. Stakkars menn uten impulskontroll. Og når de voldtar er det kvinnens skyld, fordi hun fristet. – møkkafolk''

Dette er jo nesten identisk med høyresiden/Republicans i USA.

Likheten er, dessverre, slående.

Gjest møkkafolk

''Kvinner må skjules slik at menn ikke skal falle for fristelsen å voldta dem. Stakkars menn uten impulskontroll. Og når de voldtar er det kvinnens skyld, fordi hun fristet. – møkkafolk''

De kommer vel etter.

De kommer vel etter.

''De kommer vel etter. – møkkafolk''

Hvem kommer etter hvem?

Hvis du ser på programmet til den internasjonale høyresiden, så er de (sammen med diverse religiøse) stort sett opptatt av å lovregulere kvinners reproduktive rettigheter, samt kvinners sexliv.

Det er ikke akkurat den norske kirken som ligger i forkant på likestilling - aksept for likestilling (kvinnelige prester og biskoper) er noe som ble påtvunget.

Vi får bare håpe at Saudi Arabia får et godt sosialdemokrati en dag.

Annonse

Gjest møkkafolk

Hvem kommer etter hvem?

Hvis du ser på programmet til den internasjonale høyresiden, så er de (sammen med diverse religiøse) stort sett opptatt av å lovregulere kvinners reproduktive rettigheter, samt kvinners sexliv.

Det er ikke akkurat den norske kirken som ligger i forkant på likestilling - aksept for likestilling (kvinnelige prester og biskoper) er noe som ble påtvunget.

Du sier likheten er stor med høyresiden i USA. (Noe fikk vi jo innblikk i via synspunktene til deres flotte presidentkandidat i høst.)

Så hvis USA får en republikansk president neste gang følger de vel snart Saudi Arabias eksempel.

Høres umiddelbart ille ut, men det får meg til å tenke. Hva er den prinsippielle forskjellen på dette og jentetaxi?

''Hva er den prinsippielle forskjellen på dette og jentetaxi?''

Man forventer jo at ens mannlige kolleger klarer å holde seg på matta! Jeg synes det er noe annet når man skal hjem om natten og kanskje er både full og lettkledd. Selvfølgelig skal man få gå i fred da også, men det er dessverre ofte langt mellom teori og praksis.

Du sier likheten er stor med høyresiden i USA. (Noe fikk vi jo innblikk i via synspunktene til deres flotte presidentkandidat i høst.)

Så hvis USA får en republikansk president neste gang følger de vel snart Saudi Arabias eksempel.

''Du sier likheten er stor med høyresiden i USA. (Noe fikk vi jo innblikk i via synspunktene til deres flotte presidentkandidat i høst.)

Så hvis USA får en republikansk president neste gang følger de vel snart Saudi Arabias eksempel. – møkkafolk''

Jeg tror, dessverre, de er godt i gang på egen hånd, godt hjulpet av "nyhetskanaler" (i anførselstegn) som Fox News.

Man ser også i Norge og på DOL at det er individer som har lignende syn på kvinner, dessverre.

Det samme sedvanlige, modegrodde, usaklige, avsporede, _pisspreiket_ ditt har interesse for hvem?

Sør siterte meg, så det er vel jeg som har kommet med pisspreiket.

La nå æren tilfalle rett person :-)

Tror de fleste er møkk lei det politisk forvirrede landskapskartet hans, postet av en eller annen fyr i fleinsopprus på Wikipedia, og som han har som basis i sin forvrengte verden.

Mannen burde vært sendt på avrusning både for dette og sin trang til å kaste bort dager av sitt liv på å kverulere rundt fittehår.

Annonse

''Så hvis USA får en republikansk president neste gang følger de vel snart Saudi Arabias eksempel.''

Selvsagt ikke. USA har hatt mange persiode med republikansk styre. Men ser du på svaret her under, frekommer tydeleig at du spør en person uten kontakt og føling med den virkelige verden.

Gjest lauring

Tror de fleste er møkk lei det politisk forvirrede landskapskartet hans, postet av en eller annen fyr i fleinsopprus på Wikipedia, og som han har som basis i sin forvrengte verden.

Mannen burde vært sendt på avrusning både for dette og sin trang til å kaste bort dager av sitt liv på å kverulere rundt fittehår.

''Mannen burde vært sendt på avrusning både for dette og sin trang til å kaste bort dager av sitt liv på å kverulere rundt fittehår.''

*LOL*

Gjest lauring

Hvem kommer etter hvem?

''Vi får bare håpe at Saudi Arabia får et godt sosialdemokrati en dag''

Og nei du, så lenge de insisterer på å beholde Islam og Sharia blir det neppe noe sosialdemokrati der.

Og det er interessant hva muslimer skriver i kommentarfeltet under artikkelen:

''Saudi-Arabia skulle ønske jeg kunne bo der nede!!!en vakker dag om gud vil ♥mitt drømmeland♥''

''Vesten eier ikke moral.. Kast og bruk mentalitet, blir kvalm av det''

Gjest lauring

''Så hvis USA får en republikansk president neste gang følger de vel snart Saudi Arabias eksempel.''

Nå skal du ikke lar deg lure av løgnene til denne sør. Dette skjedde ikke under tidligere republikanske presidenter, og kommer selvsagt ikke til å skje i fremtiden.

Gjest lauring

Dette er jo favorittlandet til høyresiden i USA, så jeg er egentlig overrasket over at du kritiserer dem.

Man kunne jo selvsagt ha en boikott mot landet, men de er jo Vestens allierte, visstnok, og en meget stor støttespiller for høyresiden.

''Dette er jo favorittlandet til høyresiden i USA, så jeg er egentlig overrasket over at du kritiserer dem.''

Nok en logisk kortsluttning fra din side.

Gjest møkkafolk

Nå skal du ikke lar deg lure av løgnene til denne sør. Dette skjedde ikke under tidligere republikanske presidenter, og kommer selvsagt ikke til å skje i fremtiden.

Jeg er nok bare pessimist.

Gjest møkkafolk

Selvsagt ikke. USA har hatt mange persiode med republikansk styre. Men ser du på svaret her under, frekommer tydeleig at du spør en person uten kontakt og føling med den virkelige verden.

Jeg er nok bare pessimist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...