Gå til innhold

Hardt gørr i halsen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Nå og da har jeg vært plaget med store, harde klumper med brunt/gult slim i halsen. I det siste har jeg hatt dette oftere og oftere med korte mellomrom og varierende varighet. Jeg er ofte tørr i halsen, og når jeg får dette kjennes ut som masse slim laaangt baki/nedi halsen. Jeg drikker masse vann iløpet av dagen men det gjør ingen forskjell. Somregel får jeg "harket" løs en klump på størrelse med en cherrytomat, som jeg klarer å harke, spy eller hoste ut etter mange forsøk. Klumpen er somregel veldig hard og brun eller gul-ish. Har ikke kjent noe lukt, men har heller ikke kjent etter. Denne klumpen gir meg problemer med å svelge i tillegg til hosting, harkling og brekning. Jeg våkner av det om natten og får ikke svelge. Nå kjenner jeg at jeg begynner å utvikle ren angst for denne gørra. Jeg lider av generalisert angstlidelse, panikkangst, sosial fobi, tvangstanker og PSTD, så jeg utvikler nok raskere angst for ubehageligheter som dette enn mange. Men alikevel, hva kan dette være og hvordan fikser jeg det? Medisinene jeg går på; Lithium, Truxal, Quetiapin, Seroquel og Stesolid. Jeg har hashimotos syndrom og revmatiske plager, i tillegg til mye somatiske plager. Jeg blir forkjølet uansett vær pga dårlig immunforsvar og små-eller-storhoster alltid, tror jeg. Ellers spiser jeg sunt, men ikke så mye som jeg burde. Drikker mye vann. Røyker 10-15 til dagen. Er en kvinne på 25 år som nesten alltid i bevegelse. Har fått høre av bekjente at det kan være kronisk bronkitt? Kan det være medisinene som gjør det? Vær så snill og hjelp meg..! Jeg er lei avbrekninger og gørr!! Hilsen den kronisk (p)syke damen.....

Skrevet

Matrester og verk i mandlene? Finn et speil og godt lys og sjekk om mandlene dine er store og fulle av groper, da samler det seg mye "snacks" der som etterhvert kommer ut som ekle klumper. Be i så fall om å bli satt på venteliste for å få fjernet mandlene.

Skrevet

Slutt med to ting. Røyk og parfyme, begge to irriterer slimhinnene i kroppen vår.

Når det gjelder parfyme, betyr det vaskemidler, skyllemiddel, hårprodukter osv.

Jeg kjenner et par stykker som var veldig plaget med noe lignende, og de ble helt bra etter å ha fjernet parfymen som irriterte halsen hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...