Gå til innhold

Hjelp! Skismøring...

Anbefalte innlegg

Gjest Tatjana

Jeg liker godt å gå på ski, men er ikke spesielt flink. Så jeg har lastet ned en app som foreslår hva jeg bør bruke. En stor framgang for meg som stort sett har satset på blå Swix, uansett :-).

Men skiene mine er fulle av gammel smurning fra i fjor. Jeg skjønner jo at jeg må rense dem. Men når jeg har renset dem, hvordan fjerner jeg skirensemiddelet? Hvis det bare ligger på vil vel ikke den nye smurningen feste seg eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388196-hjelp-skism%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Men skiene mine er fulle av gammel smurning fra i fjor. Jeg skjønner jo at jeg må rense dem. Men når jeg har renset dem, hvordan fjerner jeg skirensemiddelet? Hvis det bare ligger på vil vel ikke den nye smurningen feste seg eller?

''

Du bruker (helst) skrape først, så slikt rensepapir:

http://www.swix.no/eway/images/show/fs-T0150.jpg

Gjest Tatjana

''Men skiene mine er fulle av gammel smurning fra i fjor. Jeg skjønner jo at jeg må rense dem. Men når jeg har renset dem, hvordan fjerner jeg skirensemiddelet? Hvis det bare ligger på vil vel ikke den nye smurningen feste seg eller?

''

Du bruker (helst) skrape først, så slikt rensepapir:

http://www.swix.no/eway/images/show/fs-T0150.jpg

Takk for svar. Jeg har fått til rensinga. Hadde alt jeg trengte :-).

Det jeg egentlig lurte på var om jeg måtte vaske av rensemiddelet etterpå.

Gjest Tatjana

Du skal ikke fjerne skirensen. Du kjøper skirens og fiberlen-papir, så renser du på samme måte som man fjerner neglelakk med bomull og neglelakkfjerner. Hvis det er mye gammel smøring, kan du skrape den av med en skrape først.

''Du skal ikke fjerne skirensen.''

Thank you. Var det jeg lurte på. :-) Men vil ikke smurningen henge dårlig på da? Eller fordamper det av seg selv på et vis så skiene etterpå bare er rene, og ikke innsatt med rensemiddel?

Gjest Elextra

''Du skal ikke fjerne skirensen.''

Thank you. Var det jeg lurte på. :-) Men vil ikke smurningen henge dårlig på da? Eller fordamper det av seg selv på et vis så skiene etterpå bare er rene, og ikke innsatt med rensemiddel?

''Men vil ikke smurningen henge dårlig på da? Eller fordamper det av seg selv på et vis så skiene etterpå bare er rene, og ikke innsatt med rensemiddel?

''

En bør vente et par minutter - da fordamper restene av skirens.

Annonse

Gjest Tatjana

''Men vil ikke smurningen henge dårlig på da? Eller fordamper det av seg selv på et vis så skiene etterpå bare er rene, og ikke innsatt med rensemiddel?

''

En bør vente et par minutter - da fordamper restene av skirens.

Ok, takk! Nå skal jeg få det til :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...