Gå til innhold

Medisingering mot desperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest En dårlig periode
Skrevet

Uff.. nå har jeg blitt en av de som gnåler angående medisiner her inne.. :P

Jeg går på wellbutrin mot en depresjon (pga kjærlighetssorg). Men plutselig har det slått meg at jeg er jo ikke spesielt trist! Jo, jeg savner henne veldig, men jeg gråter ikke, har masse energi, sover nesten ingenting, trener som en tulling, blunker nesten ikke. Jeg tror nesten dette er kroppen som har gått i alarmberedskap - alt er på høygir. Så kanskje wellbutrin er feil for meg? Finnes det et alternativ, et som gjør meg avslappa og rolig i stedet? Jeg klarer så vidt å sitte i ro, å stå i ro er umulig. Jeg tror ikke noe av dette er bivirkninger fra wellbutrinen for dette var omtrent slik jeg var da jeg begynte på den for halvannen måned siden (men da var jeg samtidig forferdelig deprimert.. )

Ka døkk sei?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror at kjærlighetssorgen er noe du må komme deg igjennom, wellbutrin eller ei. Har du en depresjon som følge av sorgen, så kan jo sikkert medisinen hjelpe deg med den. Har ikke noe tro på at selve kjærlighetssorgen kan medisineres bort. Så enkelt er det nok ikke.

Skrevet

Jeg tror at kjærlighetssorgen er noe du må komme deg igjennom, wellbutrin eller ei. Har du en depresjon som følge av sorgen, så kan jo sikkert medisinen hjelpe deg med den. Har ikke noe tro på at selve kjærlighetssorgen kan medisineres bort. Så enkelt er det nok ikke.

Da hadde jeg begynt for lengst... Det fins vel ingen piller nei, eventuelt beroligende, men det er ikke så lurt igjen.

Skrevet

Så dumt "harmonien" ikke varer... Men du høres ikke så deprimert ut? Hos meg er det tristheten som er verst. Men jeg er også i aktivitet; jobb, venner, trening osv. Vi er kanskje ikke deprimerte noen av oss, dog sliter med sorg?

Skrevet

By the way - nå så jeg overskriften din; "desperasjon"! Godt ord på det:)

Gjest En dårlig periode
Skrevet

Jeg er i prinsippet enig, men det har jo litt å gjøre med styrke, (lang-)varighet og hvor invalidiserende det er.. Jeg tror ikke det er bra å ikke gå i ukevis med et par timer søvn hver natt.

Annonse

Gjest En dårlig periode
Skrevet

Så dumt "harmonien" ikke varer... Men du høres ikke så deprimert ut? Hos meg er det tristheten som er verst. Men jeg er også i aktivitet; jobb, venner, trening osv. Vi er kanskje ikke deprimerte noen av oss, dog sliter med sorg?

Harmonien varte til jeg fikk mer og mer kontakt med henne igjen.. Det skal jeg ikke gjøre mer. Det er godt mulig det er wellbutrinen som gjør at jeg ikke er trist, og i så fall skal jeg ikke slutte med den på en stund.

Skrevet

Jeg er i prinsippet enig, men det har jo litt å gjøre med styrke, (lang-)varighet og hvor invalidiserende det er.. Jeg tror ikke det er bra å ikke gå i ukevis med et par timer søvn hver natt.

Bra er det sikkert ikke, men blir du bedre med wellbutrin? Sover du bedre?

Gjest En dårlig periode
Skrevet

Høres ut som du har hypomani.

Takk for tipset, men sjekka det ut og det er for få symptomer som stemmer.

Skrevet

Harmonien varte til jeg fikk mer og mer kontakt med henne igjen.. Det skal jeg ikke gjøre mer. Det er godt mulig det er wellbutrinen som gjør at jeg ikke er trist, og i så fall skal jeg ikke slutte med den på en stund.

Og det kan ikke løse seg? Da er det sikkert best uten kontakt, ja.

Her har jeg en av disse dritt-dagene igjen... Er så trøtt, negativ og totalt tiltaksløs, så her hadde energien din vært velkommen nå. Så tenker jeg på han jeg ikke skal tenke på, alle gjøremål, plikter så vel som hyggelige ting, blir uoverkommelige, og jeg ser ingen løsning i sikte.

Ahhhhh, dagens klagesang. Over 2 uker siden sist da-i et forsøk på å være noe positiv... Håper desperasjonen din er bedre i dag!

Gjest En dårlig periode
Skrevet

Og det kan ikke løse seg? Da er det sikkert best uten kontakt, ja.

Her har jeg en av disse dritt-dagene igjen... Er så trøtt, negativ og totalt tiltaksløs, så her hadde energien din vært velkommen nå. Så tenker jeg på han jeg ikke skal tenke på, alle gjøremål, plikter så vel som hyggelige ting, blir uoverkommelige, og jeg ser ingen løsning i sikte.

Ahhhhh, dagens klagesang. Over 2 uker siden sist da-i et forsøk på å være noe positiv... Håper desperasjonen din er bedre i dag!

Det går bedre med meg for hver dag uten kontakt:-) Men desperasjonen er fremdeles påtrengende. Har nettopp jogga og vurderer å ta runden en gang til.. En merkelig observasjon er at jeg har det definitivt best når jeg er med nye mennesker. Lei av livet jeg lever kanskje? Trenger forandring og blanke ark. Du kan gjerne få litt energi fra meg - jeg sov nesten 5 timer i natt og syntes det var deilig å sove "lenge" for en gangs skyld:-P

Gjest En dårlig periode
Skrevet

Bra er det sikkert ikke, men blir du bedre med wellbutrin? Sover du bedre?

Sove? Hvorfor skal jeg det? Jeg er jo ikke trøtt:-P Jeg sover noen timer hver natt (mellom to og fem timer), men må av og til ta en ibux for å slappe av nok til å sovne (vet ikke om den egentlig bare har placeboeffekt, men i så fall må ingen fortelle det til meg!!). Jeg skal til legen neste uke for å sjekke om blodtrykk og sånt er påvirket. Hvordan kan jeg egentlig vite om wellbutrin virker når jeg ikke kan ta den ut av kroppen og sjekke hvordan det hadde vært uten?:-P Jeg er rimelig sikker den tar bort det verste tungsinnet, men den hjelper ikke på uroen.

Annonse

Skrevet

Det går bedre med meg for hver dag uten kontakt:-) Men desperasjonen er fremdeles påtrengende. Har nettopp jogga og vurderer å ta runden en gang til.. En merkelig observasjon er at jeg har det definitivt best når jeg er med nye mennesker. Lei av livet jeg lever kanskje? Trenger forandring og blanke ark. Du kan gjerne få litt energi fra meg - jeg sov nesten 5 timer i natt og syntes det var deilig å sove "lenge" for en gangs skyld:-P

Bra! Tar gjerne litt søvn, da søvnkvaliteten er elendig. "Løste" det negative i dag m 1 time på sofaen, høre på en kollegas problemer og nå en haug av usunne karbohydrater... Ikke bra. Men i morgen tidlig = hard trim !!!

Nyorientering og blanke ark høres bra ut.

Gjest En dårlig periode
Skrevet

Bra! Tar gjerne litt søvn, da søvnkvaliteten er elendig. "Løste" det negative i dag m 1 time på sofaen, høre på en kollegas problemer og nå en haug av usunne karbohydrater... Ikke bra. Men i morgen tidlig = hard trim !!!

Nyorientering og blanke ark høres bra ut.

Jeg har også hatt slike sukkerbombedager.. sukkerATOMbombedager faktisk.. Maaange ganger.. hele livet :/ Nå har jeg "skjønt" eller "innsett" eller rett og slett bare erkjent noe jeg egentlig visste fra før, at de må jeg unngå hvis jeg skal ned i vekt! Her er det ikke noe unntak for helg lenger - i hvert fall ikke før målet er nådd!

Ja, det hender det hjelper å høre på andres klaging..

Skrevet

Jeg har også hatt slike sukkerbombedager.. sukkerATOMbombedager faktisk.. Maaange ganger.. hele livet :/ Nå har jeg "skjønt" eller "innsett" eller rett og slett bare erkjent noe jeg egentlig visste fra før, at de må jeg unngå hvis jeg skal ned i vekt! Her er det ikke noe unntak for helg lenger - i hvert fall ikke før målet er nådd!

Ja, det hender det hjelper å høre på andres klaging..

Godt vi er flere! Det ble trening i dag + helt unødvendig shopping av nytt treningstøy. Og nå ble det karbosjokk igjen... Men nå skal jeg skjerpe meg. Vin og party neste helg!! Dumt å trene masse, for så å ødelegge med helgeutskeielser av en annen verden...

• 3 uker senere...
Gjest Going goood ;)
Skrevet

Godt vi er flere! Det ble trening i dag + helt unødvendig shopping av nytt treningstøy. Og nå ble det karbosjokk igjen... Men nå skal jeg skjerpe meg. Vin og party neste helg!! Dumt å trene masse, for så å ødelegge med helgeutskeielser av en annen verden...

Null kontakt, abstinenser borte, kutta medisiner, kutta røyking, kutta doktoronline, kutta kontakt med lege, helsa på topp, humøret på topp, smiler og ler.. Og nå har det vart så lenge (nesten en måned.. er leeeenge i min verden.. :P ) at jeg har begynt å tro å at det skal være slik :)

Det finnes bare EN kur som virker: Absolutt INGEN kontakt med eksen whatsoever!! Det er FERDIG!!

Skrevet

Null kontakt, abstinenser borte, kutta medisiner, kutta røyking, kutta doktoronline, kutta kontakt med lege, helsa på topp, humøret på topp, smiler og ler.. Og nå har det vart så lenge (nesten en måned.. er leeeenge i min verden.. :P ) at jeg har begynt å tro å at det skal være slik :)

Det finnes bare EN kur som virker: Absolutt INGEN kontakt med eksen whatsoever!! Det er FERDIG!!

Jøss, det var litt av et humør!! Her er jeg så deppa at jeg har lyst til å dø(uttrykksform)

Så du kuttet medisinene også? Hvorfor?

• 3 uker senere...
Gjest Tidligerehuuff
Skrevet

Hei! Hvordan går det med deg? Kuttet du medisinene for godt? Og hva ble løsningen?

Jeg skrev en del med deg under nicket huuff m som jeg av ulike grunner ikke kan bruke lenger.

• 2 uker senere...
Gjest Tidligereendårligperiode
Skrevet

Hei! Hvordan går det med deg? Kuttet du medisinene for godt? Og hva ble løsningen?

Jeg skrev en del med deg under nicket huuff m som jeg av ulike grunner ikke kan bruke lenger.

Hei :)

Jeg slutta da jeg sa jeg slutta og har nå levert resten av pillene tilbake til apoteket. Jeg er avslappa og rolig og har helt dagligdagse vanlige trivielle problemstillinger i hverdagen. Latteren sitter sånn passe løst, humøret er relativt stabilt og jeg tåler en liten smell i ny og ne uten at det får meg ut av balanse. Jeg er rett og slett et helt ordinært og kjedelig omtrent velfungerende menneske :P Eksen tok plutselig kontakt igjen og vi gjorde et forsøk, men det ble ikke noen suksess. Det er helt ok. Noen få kjipe dager bare. Litt trist med flørtene jeg stoppa på grunn av det... men det kommer alltids nye ;) Nå er jeg klar for skitur fra hytte til hytte med kvikklunsj og appelsin. Livet var nesten mer spennende når hvert sekund føltes intenst, blunking var unødvendig og et minutt var en evighet ;) Men fy faen det er deilig å slippe det også.. Dessuten kan jeg nyte ting nå og være til stede i øyeblikket. I den dårlige perioden var det knapt en ting jeg kunne gjøre uten samtidig ha en gnagende og STERK følelse av at noe-må-være-galt. Det skulle være bra farlig før jeg glemte ut meg selv..

Du da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...