Gå til innhold

Referanse

Anbefalte innlegg

Gjest sigrid25
Skrevet

Jeg har vær på et jobbintervju og idag ringte de og spurte om referansene mine (de ville ha to stk)

Den ene referansen min er daglig leder i selskapet jeg jobber i nå. Jeg jobber i en slags tjenestebedrift mot store selskaper, og det er spesielt en kunde jeg har veldig mye kontakt med, og rapporterer til. Jeg vet at de er knallfornøyd med meg. Avdelingsleder i det selskapet har tidligere vært referanse for meg i en annen anledning (men ikke i forbindelse med jobb bytte).

Jeg trodde derfor at det ikke ville være noe problem at vedkommende var referanse for meg igjen. Jeg spurte derfor vedkommende istad, og fikk et veldig hyggelig og høflig mail tilbake der h*n skriver at h*n gjerne skulle vært det men at h*n har litt betenkeligheter med det, og derfor må takke nei, fordi h*n er så fornøyd med meg og at selskapet deres trenger meg.

Svaret var som sagt veldig hyggelig, men var det feil av meg å spørre? Jeg forstår ikke helt hva problemet var. Er det ikke litt egoistisk å si nei fordi de ikke ønsker (unner) meg nye utfordringer?

Skrevet

Du burde heller be om lønnsforhøyelse der du er :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...