Gå til innhold

NHD:Gi husnøkkel til psykotisk kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en kjæreste med psykoseproblemer. Han er frisk nå og har vært det snart et år. I forbindelse med psykose for et år siden truet han med å drepe meg hvis vi gikk i fra hverandre. Han hadde også et vanvittig sinne/raseri som gjorde meg redd. Jeg lurte i fra han nøkkelen og han har ikke fått den tilbake igjen. Han har angret og blitt bra av medisiner. Nå har nøkkelspm kommet på bane igjen av forskjellige grunner, men jeg kjenner at jeg er usikker. Om noe skjer at han blir syk igjen så er jeg jo ikke trygg i eget hjem. Nøkkel passer til mange dører i sameiet og det vil bli DYRT å skifte... Jeg vet ikke. Selv om man er syk så tenker jeg at alvorlige hendelser må få alvorlige konsekvenser.... Hva er din mening?

Skrevet

Greide ikke dy meg med en kommentar... Det høres helt sprøtt ut å skulle være redd for å bli drept av kjæresten... Det et også uhyre sjeldent psykotiske begår drap uten at det ligger mer bak enn " bare " en pskykose...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hold på nøkkelen din!

Skrevet

Er du kjæreste med ham fremdeles!?

Jeg hadde ikke gitt ham noen nøkkel nei. Ikke med dem bakgrunnen der. Og siden jeg har barn så hadde jeg ikke vært sammen med ham heller, men det er en annen sak...

Skrevet

Hold på nøkkelen din!

Min tante ble nesten drept av kjæresten sin. Han var helt fin lenge men plutselig en dag klikket det fullstendig, og han løp etter henne med ei øks og skulle drepe henne. Hun greide heldigvis å komme seg unna, og fikk hjelp av en nabo.

Hun er ikke sammen med han lengre for å si det sånn. Det beste er å avslutte forholdet før han kommer etter deg med øksa!

Skrevet

Takk til alle som har svart :-)

Da blir husnøkkelen hos meg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...