Gå til innhold

Er dette en terskel jeg må over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på deg!

Jeg sliter med det samme som deg, men har funnet en slags løsning. Jeg står alltid opp samtidig med barna og så holder jeg meg stort sett våken, men gjett om jeg er trett! Jeg går å gjesper hele dagen. Jeg tror noe av det skyldes medisinering. Noen dager har jeg imidlertid så mye energi at jeg kunne gjort hva det måtte være. Jeg spiser sunt, men det går mye i pasta og ris og det er visst ikke bra? Andre dager klarer jeg ikke å holde øynene åpne og faller om på sofaen. Ikke morsomt å ha det sånn.

Det lønner seg å legge inn aktiviteter selv om man går å gjesper hele tiden, men som sagt, å gå rundt i svime bare for å holde seg våken er vel heller ikke bra? Håper du finner en løsning!

Takk for din erfaring :) Jeg har lagt en plan. I stedet for å legge meg slik jeg gjorde idag, skal jeg ut å gå - uansett hvor mye kroppen stritter i mot. Og så skal jeg prøve ut noe nytt mht kostholdet, bl.a kutte ut noen av brødmåltidene.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

7

• Lillemus

4

• Sør

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det er sant. Er noe med det og :)

Vi har drevet og prøvd nye ting. Noen i familien er kjempeflink med kostholdet, og vi har snappet opp noen tips derfra. Men det er fortsatt mye som er uprøvd.

Kjenner du til noen nettsider med oppskrifter og som du vil anbefale?

Har skrevet opp de du foreslo nå. Jeg er spent på varm salat - det har jeg aldri prøvd før :)

Jeg suller rundt overalt på nettet etter oppskrifter, finner noe her og noe der. :o) Noe på lavkarbosider, i dag bytter jeg ut en del av de feteste ingrediensene med magrere alternativer (lett kokosmelk og mager kesam f.eks.) og noe via nettavisene som ofte har oppskrifter også, er det Dagbladet som pleier å ha noe fra Din mat eller noe sånt?

Skrevet

Det er tatt masse blodprøver, intet galt..

Det er ikke bare klokken din som går alt for raskt?

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke bare klokken din som går alt for raskt?

;-)

Med vennlig hilsen

Hmm.. hva mener du nå? :)

Skrevet

Jeg suller rundt overalt på nettet etter oppskrifter, finner noe her og noe der. :o) Noe på lavkarbosider, i dag bytter jeg ut en del av de feteste ingrediensene med magrere alternativer (lett kokosmelk og mager kesam f.eks.) og noe via nettavisene som ofte har oppskrifter også, er det Dagbladet som pleier å ha noe fra Din mat eller noe sånt?

Vet ikke :) Men jeg skal sulle litt jeg og :)

Skrevet

Hmm.. hva mener du nå? :)

Hei,

Jeg bare fleipet med det du skrev:

''Jeg kan sove et helt døgn - ikke noe problem. ''

Og påpekte at "et helt døgn" kan gå veldig fort (f. eks. 8 timer) hvis klokken din går alt for fort.

;-)

Håper du finner ut av problemet, hww!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jeg bare fleipet med det du skrev:

''Jeg kan sove et helt døgn - ikke noe problem. ''

Og påpekte at "et helt døgn" kan gå veldig fort (f. eks. 8 timer) hvis klokken din går alt for fort.

;-)

Håper du finner ut av problemet, hww!

Med vennlig hilsen

Ahhhh.... see :)

Har fått masse hjelp i denne tråden, så jeg skal teste ut noen ting nå for å se om det kan endre noe.

Ha en fin kveld, sør :)

Skrevet

Ahhhh.... see :)

Har fått masse hjelp i denne tråden, så jeg skal teste ut noen ting nå for å se om det kan endre noe.

Ha en fin kveld, sør :)

Ha en fin kveld, du også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du kan kanskje si det men der er flere eksempler på at det faktisk er mulig. Jeg tror "helt normal kost" er et svært vidt begrep og noen enkle endringer her kan faktisk føre til redusert tretthet. Et godt kosthold er medisin.

Når det gjelder trådstarter tror jeg nok årsaken er mer sammensatt.

Jeg tviler ikke på at omlegging av kostholdet kan føre til mer eller mindre energi. Men jeg tror ikke at det som noen alminnelig opplyste voksne nordmenn oppfatter som "normalt kosthold", kan være så ille at det er eneste årsaken til at man kan sove et døgn i slengen. Da er det i så fall noen sykelige reaksjoner på næringsmidlene med i bildet.

Skrevet

Jeg tviler ikke på at omlegging av kostholdet kan føre til mer eller mindre energi. Men jeg tror ikke at det som noen alminnelig opplyste voksne nordmenn oppfatter som "normalt kosthold", kan være så ille at det er eneste årsaken til at man kan sove et døgn i slengen. Da er det i så fall noen sykelige reaksjoner på næringsmidlene med i bildet.

Ja, og hvorfor er det bare meg og ikke andre i familien som har det sånn?

Det lengste jeg har sovet i strekk er 36 timer. Jeg har ofte "sovet rundt". Jeg var ikke sånn før jeg "møtte veggen", og det er etter at jeg møtte den at det ble endringer i og mer medisner. Så jeg mistenker at meds kan ha en medvirkende årsak. Jeg har bestemt meg for å slutte med to av de, den ene er så lav dose at jeg tviler på den har noen virkning, og den andre tar jeg ikke regelmessig.

Jeg er villig til å gjøre alt for å få det bedre, og er godt i gang. Vært på trening idag og gikk 2,8 km på tredemølle :)

Skrevet

''kan være så ille at det er eneste årsaken til at man kan sove et døgn i slengen''

Det er jeg helt enig i. Årsakene er som regel svært sammensatt hos de fleste men et sted må man begynne og når alle prøver hos legen ikke viser noen feil eller mangler kan det være nyttig å ta tak i det man kan gjøre noe med selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...