Gå til innhold

Anna Wahlgren i Skavlan...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

16

• PieLill

4

• tonie

3

• Mirabell

2

Mest aktive i denne tråden

jeg tenker at kanskje mor-datter-krigen kunne vært utkjempet på bakrommet....

Hm. Jeg skjønner hva du mener, men samtidig ser jeg to nivåer her. forholdet mor datter, opprøret mot en mor som vi ikke kan ane hvordan har vært, og deres private disputt - som mange kan identifisere seg med på ett eller annet nivå. på en annen side er dette en kvinne som har hatt stor innflytelse på andre mødre og fedres opplevelse av å være foreldre gjennom sine kontroveriselle og bastante meninger om barneoppdragelse, og jeg tenker at det er som i politikken; man kan ikke være for utbygging av marka med unntak av rett utenfor egen hyttedør/ være mot prostitusjon utenom når man selv er på halaisentur i Litauen.

Tragisk. Jeg så programmet med datteren også, og jeg tror enda mer på henne nå. Jeg synes ikke dette hører hjemme på TV i det hele tatt, men når det nå først har blitt vist tenker jeg at det kanskje er bra for Felicia.

Jeg tenker som deg. Jeg så også programmet med datteren, det var ikke vanskelig å tro henne når hun sa at det hadde vært hardt for henne å ta denne disputten offentlig. Hennes mor - som gjennom bøker og spaltemeter har beskrevet hvordan DE har hatt det, hvordan HUN har hatt det - hadde definert henne, husker jeg hun sa, og jeg sjønner behovet for å frigjøre seg fra det. Etter å ha sett mor er datters bilde styrket for meg.

Annonse

Jeg tenkte det samme som deg. Karakterselvmord kalte noen på twitter det.

En slik privat skittentøyvask burde nok i de fleste tilfeller holdes vekk fra TV-skjermen, men her synes jeg det var helt greit at barneoppdragelseshelten viste sitt sanne ansikt.

Her snakker vi om ei dame (Wahlgren) som har brukt barna som varemerke og salgspoeng i årevis - hennes hovedinntektskilde har vært familien og de bøkene hun har skrevet om dette. Hun har ingen formell utdanning, men har altså markedsført seg selv som ekspert (på tvers av faglige råd) på bakgrunn av de barna hun har.

Jeg er ikke overrasket over at datteren kommer med sin egen historie - og uansett hva som er "sannheten" her, har Wahlgren gravd sin egen grav ved å selge seg selv via privatlivet sitt. Hun er nødt til å leve med at barna (og barnebarna) hennes gjør det samme.

Det som er interessant her, og som mange såkalte "mammabloggere" bør merke seg, er hva som skjer når barna blir voksne og publiserer sin egen versjon. Ikke overraskende er det ikke alltid vakkert. Men når du selv har utlevert ungene dine så skamløst i en årrekke, bør det ikke komme som en overraskelse at noen av dem gjør det samme.

Anna Wahlgrens store synd er at hun ikke forstår at barna hennes er personer. Ikke bare avkom.

Her snakker vi om ei dame (Wahlgren) som har brukt barna som varemerke og salgspoeng i årevis - hennes hovedinntektskilde har vært familien og de bøkene hun har skrevet om dette. Hun har ingen formell utdanning, men har altså markedsført seg selv som ekspert (på tvers av faglige råd) på bakgrunn av de barna hun har.

Jeg er ikke overrasket over at datteren kommer med sin egen historie - og uansett hva som er "sannheten" her, har Wahlgren gravd sin egen grav ved å selge seg selv via privatlivet sitt. Hun er nødt til å leve med at barna (og barnebarna) hennes gjør det samme.

Det som er interessant her, og som mange såkalte "mammabloggere" bør merke seg, er hva som skjer når barna blir voksne og publiserer sin egen versjon. Ikke overraskende er det ikke alltid vakkert. Men når du selv har utlevert ungene dine så skamløst i en årrekke, bør det ikke komme som en overraskelse at noen av dem gjør det samme.

Anna Wahlgrens store synd er at hun ikke forstår at barna hennes er personer. Ikke bare avkom.

''Jeg er ikke overrasket over at datteren kommer med sin egen historie - og uansett hva som er "sannheten" her, har Wahlgren gravd sin egen grav ved å selge seg selv via privatlivet sitt. Hun er nødt til å leve med at barna (og barnebarna) hennes gjør det samme.

Det som er interessant her, og som mange såkalte "mammabloggere" bør merke seg, er hva som skjer når barna blir voksne og publiserer sin egen versjon. Ikke overraskende er det ikke alltid vakkert. Men når du selv har utlevert ungene dine så skamløst i en årrekke, bør det ikke komme som en overraskelse at noen av dem gjør det samme. ''

Haha godt poeng egentlig :)

Men jeg tror egentlig det kanskje har med at hun føler at moren har fremstilt det som en løgn, og at det blir en belastning å bære på. Synes det var verst når Anna i går sa at hun var usikker på om hun kunne gjenforenes med sin datter. Det er en mors største synd tenker jeg.

Annonse

Det var tragisk å se, og jeg skjønner de som mener at hun burde beskyttes mot seg selv. Men hun var en selvlært guru innen barneoppdragelse, og hun tjente penger på å beskrive sine egne barns oppvekst; derfor mener jeg det kan forsvares å sende innslaget. Hadde hun vært skuespiller, krimforfatter eller hva som helst annet, hadde det vært usmakelig grafsing og burde ikke vært sendt.

Jeg husker godt at hun stadig ble sitert og referert til på foreldre-småbarn her på DOL for noen år siden, boka var nesten som en bibel i barneoppdragelse for mange.

Det var tragisk å se, og jeg skjønner de som mener at hun burde beskyttes mot seg selv. Men hun var en selvlært guru innen barneoppdragelse, og hun tjente penger på å beskrive sine egne barns oppvekst; derfor mener jeg det kan forsvares å sende innslaget. Hadde hun vært skuespiller, krimforfatter eller hva som helst annet, hadde det vært usmakelig grafsing og burde ikke vært sendt.

Jeg husker godt at hun stadig ble sitert og referert til på foreldre-småbarn her på DOL for noen år siden, boka var nesten som en bibel i barneoppdragelse for mange.

Men det kunne jo være noe bra i boken likevel? Jeg mener å huske at det hun skrev om hvert barns alder stemte ganske bra?

''Men hun var en selvlært guru innen barneoppdragelse, og hun tjente penger på å beskrive sine egne barns oppvekst; derfor mener jeg det kan forsvares å sende innslaget.''

Godt poeng!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...