Gå til innhold

P-pille angst

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelpmeg11
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 19 og lurer på noe om min p-pille angst. Jeg har virkelig problemer med det å ha samleie uten kondom, selv om jeg går på p-piller.. Jeg har gått på p-piller i snart et år, og går på Microgynom. Tar pillene om morgenen hver dag. I går hadde jeg samleie med kjæresten min uten kondom.. Og nå friker jeg litt ut her. Jeg går også på et annet legemiddel kalt foe engystol (hømopatmedisin), kan det ha innvirkning på sikkerheten mot graviditet? Er det en sjanse for at jeg er gravid? Eller er det bare paranoide tanker? Er dette normalt?

Gjest sangsol
Skrevet

P-piller beskytter jo mot graviditet. Slapp av.

De aller, aller fleste kvinner som går på p-piller, har samleie uten kondom. For mange er kondom et herk, og det er derfor kvinnen heller gikk over til p-piller.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det med homeopatmedisin kan du ta helt med ro. Det er bare juks og har ingen effekt verken positivt eller negativt.

Ja, du er overdrevent engstelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...