Gå til innhold

Finnes det nettpsykologer med driftstilskudd?

Anbefalte innlegg

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

30

• frosken

5

• mariaflyfly

5

Skrevet

Nei, ikke det jeg vet. Jeg så prisene var nede på 300 kroner per epost noe jeg synes var en relativt grei pris, omtrent det dobbelte per telefon og noe midt i mellom for chat (skype osv). Hvorfor velger du dette fremfor vanlig terapi?

Skrevet

Jeg tror du trenger å lete en del. Min erfaring er at driftstilskuddet blir en sovepute og at behandlere som har dette ikke er de ivrigste til å implementere ny teknologi. En av de om kaller seg Nettpsykolog må kontaktes på sms/telefon og du må møte opp på kontoret hans - men han har altså hjemmeside (oooh... hvor cutting edge).

Men kanskje han her er det du spør etter? http://www.psykologibanken.no/

Skrevet

Nei, ikke det jeg vet. Jeg så prisene var nede på 300 kroner per epost noe jeg synes var en relativt grei pris, omtrent det dobbelte per telefon og noe midt i mellom for chat (skype osv). Hvorfor velger du dette fremfor vanlig terapi?

For jeg er lei av å dra helt ned til byen for å sitte hos en psykolog som ser ut til å kjede seg likevel. Det koster jo busspenger. 54 kr tur retur, nå har de vel lagt på bussprisene også, 60 kr tur retur.

Skrevet

Hvem har priser på 300 kr. Det er overkommelig. Kan du tipse meg?

Skrevet

Det kan jeg men jeg går ikke god for kvaliteten, jeg kjenner ikke til disse men som sagt så jeg prisene var levelige:

http://www.therapion.com/bestillninger.php

Vet du om det finnes noen psykiatere man kan stille spm til - unnratt lommelegen og eksperthjelp?

Jeg har ikke funnet noen.

Skrevet

Det kan jeg men jeg går ikke god for kvaliteten, jeg kjenner ikke til disse men som sagt så jeg prisene var levelige:

http://www.therapion.com/bestillninger.php

Vet du om det finnes noen psykiatere man kan stille spm til - unnratt lommelegen og eksperthjelp?

Skrevet

Hvor mange trenger du, der er jo både på dol, lommelegen, eksperthjelp?

Skrevet

Hvor mange trenger du, der er jo både på dol, lommelegen, eksperthjelp?

Jeg ønsker å få en vurdering av mine meds og kan ikke stille spm til nhd. Lommelegen har jeg forsøkt tidligere og jeg ble skuffet. Jeg tenker dog på å ta kontakt med en privat praktiserende, vurderer å reise til Oslo til Kvakkestad.

Gjest Her får du jo svar!
Skrevet

NHD?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er sgs helt sikker på at det ikke finnes.

Skrevet

NHD?

Nei. Jeg er lei av å bli beskyldt for å ha andre hensikter når jeg spør han. Har fått nok.

Skrevet

Jeg ønsker å få en vurdering av mine meds og kan ikke stille spm til nhd. Lommelegen har jeg forsøkt tidligere og jeg ble skuffet. Jeg tenker dog på å ta kontakt med en privat praktiserende, vurderer å reise til Oslo til Kvakkestad.

Hvorfor velger du ikke å diskutere medisinering med din behandler? Eller fastlegen? Det er jo de som kjenner deg best.

Skrevet

Hvorfor velger du ikke å diskutere medisinering med din behandler? Eller fastlegen? Det er jo de som kjenner deg best.

Fordi jeg ønsker vurdering av en ekspert. Ikke noe mer enn det. Jeg betaler gjerne noen tusenlapper for det.

Skrevet

Nei. Jeg er lei av å bli beskyldt for å ha andre hensikter når jeg spør han. Har fått nok.

Uansett så tror jeg du må ta dette i RL. Ingen kan medisinere deg over nettet. Du må få utskrevet medisinene fra en lege. Hva med fastlegen din?

Skrevet

Men hvorfor må du dra helt til Oslo? Du kan jo bare 1.) søke opp de som har driftstilskudd på hjemstedet og be din fastlege sende en henvisning til dem (gjerne med et kortfattet notat fra deg), eller 2.) søke opp de som driver privat, uten driftstilskudd, og legge inn søknad selv. Uten at din lege er involvert.

Skrevet

Uansett så tror jeg du må ta dette i RL. Ingen kan medisinere deg over nettet. Du må få utskrevet medisinene fra en lege. Hva med fastlegen din?

Ja. Har tenkt på Kvakkestad en stund, bestille time der. Han virker seriøs og må være dyktig med de prisene han operere med.

Skrevet

Men hvorfor må du dra helt til Oslo? Du kan jo bare 1.) søke opp de som har driftstilskudd på hjemstedet og be din fastlege sende en henvisning til dem (gjerne med et kortfattet notat fra deg), eller 2.) søke opp de som driver privat, uten driftstilskudd, og legge inn søknad selv. Uten at din lege er involvert.

Å reise til oslo er ikke noe problem. Jeg reiste 1500 mil i 2008 foe å få kvalifisert hjelp for min depresjon også :)

Skrevet

Å reise til oslo er ikke noe problem. Jeg reiste 1500 mil i 2008 foe å få kvalifisert hjelp for min depresjon også :)

Men hva er poenget? Der er jo dyktige behandlere der du bor?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...