Gå til innhold

Finnes det nettpsykologer med driftstilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva er poenget? Der er jo dyktige behandlere der du bor?

Vet ikke. Fikk ikke noe særlig hjelp her, og jeg vet ikke av noen andre her.

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

30

• frosken

5

• mariaflyfly

5

Gjest Her får du jo svar!
Skrevet

Hvor mange behandlere har du vært i kontakt med totalt sett? Inklusive NHD og andre på nettet?

Gjest bølger
Skrevet

Vet du om det finnes noen psykiatere man kan stille spm til - unnratt lommelegen og eksperthjelp?

Jeg har ikke funnet noen.

https://bipolarforeningennorge.no/web/

Hvis du melder deg inn i foreningen har du tilgang til å spør psykiater.

Skrevet

Hvor mange behandlere har du vært i kontakt med totalt sett? Inklusive NHD og andre på nettet?

Flere. Jeg har plagdes i snart 7 år. Egentlig lengre, men det var da jeg søkte hjelp (og som jeg ikke fikk). Jeg har måttet kjempe mye på egen hånd/uten behandler.

Men nå er det ingen her inne som skal få beskylde meg for dette med nhd mer - det er svært vondt. Jeg skal søke hjelp andre steder.

Skrevet

Flere. Jeg har plagdes i snart 7 år. Egentlig lengre, men det var da jeg søkte hjelp (og som jeg ikke fikk). Jeg har måttet kjempe mye på egen hånd/uten behandler.

Men nå er det ingen her inne som skal få beskylde meg for dette med nhd mer - det er svært vondt. Jeg skal søke hjelp andre steder.

''Men nå er det ingen her inne som skal få beskylde meg for dette med nhd mer - det er svært vondt''

Det er i grunn de som er teite når de beskylder deg, det ser veldig sært ut når de holder på på den måten. De vet ikke såååå mye om deg, så ikke bry deg. Synes nhd kunne svart deg på ditt spørsmål om medisiner, tar han under et minutt. Det er finurlig...

Gjest Her får du jo svar!
Skrevet

Hei igjen,

Jeg tenker jo at det må være en stor fordel for deg å finne en hjelper så nær hjemstedet ditt som mulig. Da vil det være lettere for deg å komme tilbake til oppfølgingssamtaler ved usikkerhet og misforståelser uten at det skal koste deg for mye økonomisk og praktisk.

Siden du ofte opplever usikkerhet og at andre, inklusive behandlere/nhd, misforstår deg så må det være viktig å legge forholdene til rette for at du nettopp skal slippe å gå lenge med vonde følelser.

Vel, bare et praktisk tips.

En annen ting jeg lurer på er hvorfor du stiller vektige medisinspørsmål på dol hvis du ikke ønsker at nhd skal svare deg.

Skrevet

Fordi jeg ønsker vurdering av en ekspert. Ikke noe mer enn det. Jeg betaler gjerne noen tusenlapper for det.

''Fordi jeg ønsker vurdering av en ekspert. Ikke noe mer enn det. Jeg betaler gjerne noen tusenlapper for det.

''

Jeg mener at du unnlater å benytte muligheten til konstruktiv hjelp på hjemstedet, gjennom din stadige søkning mot autoriteter på nettet og andre steder. Du retter din frustrasjon og energi mot nhd og andre autoriteter på nett, men unnlater å formidle deg lokalt. Dersom du sørger for å formidle til din fastlege hvordan du har det og stiller de spørsmål du måtte ha, så kan vedkommende for det første følge med og legge merke til hva du sier til ulike tider og dessuten kan vedkommende ta kontakt med spesialisthelsetjenesten om han er i tvil om hva som vil være det beste å gjøre.

Du skriver i en annen kommentar denne uken at du bruker diverse medikamenter. Samtidig forteller du at du er sliten, men at du lar være å ta wellbutrin regelmessig, til tross for du vet at mange opplever å få bedre energi ved å ta den. Hvordan forklarer du for deg selv dette valget?

Skrevet

Men hvorfor ber du ikke din fastlege henvise deg videre når du ønsker mer hjelp ang dine medisiner? Du vil få langt bedre oppfølging der fremfor å dra milevis og punge ut tusenvis av kroner for noen samtaler.

Evt kan du gå hit: http://www.helfo.no/helsepersonell/psykolog/Sider/psykologer-og-legespesialister-med-avtale.aspx

og levere en søknad, utenom din lege.

Skrevet

Men hvorfor ber du ikke din fastlege henvise deg videre når du ønsker mer hjelp ang dine medisiner? Du vil få langt bedre oppfølging der fremfor å dra milevis og punge ut tusenvis av kroner for noen samtaler.

Evt kan du gå hit: http://www.helfo.no/helsepersonell/psykolog/Sider/psykologer-og-legespesialister-med-avtale.aspx

Uff beklager, nå la jeg ut linken for de MED avtale, disse må du ha henvisning for å gå til. Sjekk gulesider i hjemkommunen, der finner du de uten avtale

Skrevet

Jeg har time hos fastlegen denne uka. Jeg skal snakke med han om arbeidssituasjonen min (som blir bare verre). Hadde ikke tenkt å fokusere på medisinene. Men får se om jeg nevner det om det blir tid og mulighet til det.

Skrevet

Uff beklager, nå la jeg ut linken for de MED avtale, disse må du ha henvisning for å gå til. Sjekk gulesider i hjemkommunen, der finner du de uten avtale

Jeg er bare så redd for å ikke bli hørt på nytt og at det skal bli masse tull og kluss. Jeg ønsker stabilitet. Men jeg kan heller ikke ha det som jeg har det.

Jeg skal tenke godt over det.

Takk for råd :)

Skrevet

Jeg har time hos fastlegen denne uka. Jeg skal snakke med han om arbeidssituasjonen min (som blir bare verre). Hadde ikke tenkt å fokusere på medisinene. Men får se om jeg nevner det om det blir tid og mulighet til det.

Jeg har problemer med å se hva din lege har med arb.situasjonen din å gjøre med tanke på hva du skrev tidligere om arbeidsstedet, hvorfor tar du/dere ikke dette med tillitsvalgt?

Når du strever såpass mye med disse medisinene synes jeg også det er rart du ikke prioriterer dette hos din lege og spør om henvisning videre?

Skrevet

Jeg er bare så redd for å ikke bli hørt på nytt og at det skal bli masse tull og kluss. Jeg ønsker stabilitet. Men jeg kan heller ikke ha det som jeg har det.

Nettopp stabilitet er det beste argumentet i forhold til å få behandling på hjemstedet ditt.

Å reise ørten mil, først hit og så dit, er da ikke med på å skape stabilitet?

Skrevet

Jeg vet ikke hva du legger i å bli hørt, jeg vil også minne deg på at å farte land og strand og punge ut 2-3000 kroner for en samtale eller to ikke automatisk betyr at alt blir mye bedre. Tenk stabilitet, tenk at du skal ha hjelp fremover i tid.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg har problemer med å se hva din lege har med arb.situasjonen din å gjøre med tanke på hva du skrev tidligere om arbeidsstedet, hvorfor tar du/dere ikke dette med tillitsvalgt?

Når du strever såpass mye med disse medisinene synes jeg også det er rart du ikke prioriterer dette hos din lege og spør om henvisning videre?

Når arbeidssituasjonen går ut over psyken, så tror jeg det er viktig å snakke med legen om det.

Skrevet

Når arbeidssituasjonen går ut over psyken, så tror jeg det er viktig å snakke med legen om det.

Nei, ikke slik jeg har forstått det i denne situasjonen. Hva skal en lege gjøre annet enn å på nytt sykemelde? Hvorfor ikke forsøke å snakke med tillitsvalgt og aktivt forsøke å gjøre noe med selve problemet fremfor å be om sykemelding. På hvilken måte er en sykemelding løsningen, det forverrer og utsetter jo bare problemet.

Gjest bølger
Skrevet

Nei, ikke slik jeg har forstått det i denne situasjonen. Hva skal en lege gjøre annet enn å på nytt sykemelde? Hvorfor ikke forsøke å snakke med tillitsvalgt og aktivt forsøke å gjøre noe med selve problemet fremfor å be om sykemelding. På hvilken måte er en sykemelding løsningen, det forverrer og utsetter jo bare problemet.

Nå vet ikke jeg om hww har tillitsvalgt på jobb, men det er ikke alltid du når frem på en arbeidsplass. Det trenger ikke å være at hun blir sykemeldt selv om hun snakker med legen sin. Noen ganger kan en gradert sykemelding være aktuelt for å ta seg inn igjen. Det er bare hww og legen som kan komme frem til den beste løsning som gjør at hun ikke går på en smell igjen.

Jeg har selv blitt psyk pga arbeidssituasjon. Jeg ville ikke bli sykemeldt, men måtte gi meg til slutt. Tok på sobril for å ikke gråte på jobb. Det var en lang prosess for å komme seg ovenpå igjen. Nå fungerer jeg fint i en 50 % stilling der arbeidssituasjonen er bra.

Skrevet

Nå vet ikke jeg om hww har tillitsvalgt på jobb, men det er ikke alltid du når frem på en arbeidsplass. Det trenger ikke å være at hun blir sykemeldt selv om hun snakker med legen sin. Noen ganger kan en gradert sykemelding være aktuelt for å ta seg inn igjen. Det er bare hww og legen som kan komme frem til den beste løsning som gjør at hun ikke går på en smell igjen.

Jeg har selv blitt psyk pga arbeidssituasjon. Jeg ville ikke bli sykemeldt, men måtte gi meg til slutt. Tok på sobril for å ikke gråte på jobb. Det var en lang prosess for å komme seg ovenpå igjen. Nå fungerer jeg fint i en 50 % stilling der arbeidssituasjonen er bra.

Problemet er at du drar din egen situasjon inn i hww`s situasjon, det er ikke nødvendigvis slik at selv om dette fungerte for deg så er det en løsning som bør gjelde alle.

Personlig er jeg sterkt motstander av å sykemelde seg ved stress og andre problemer på jobben, en bør heller snakke med tillitsvalgt og om en slik ikke finnes er det fullt mulig å snakke med sine kolleger og arbeidsgiver for å finne mer konstruktive og varige løsninger som gagner både arbeidsgiver, de ansatte og bedriften.

Skrevet

Problemet er at du drar din egen situasjon inn i hww`s situasjon, det er ikke nødvendigvis slik at selv om dette fungerte for deg så er det en løsning som bør gjelde alle.

Personlig er jeg sterkt motstander av å sykemelde seg ved stress og andre problemer på jobben, en bør heller snakke med tillitsvalgt og om en slik ikke finnes er det fullt mulig å snakke med sine kolleger og arbeidsgiver for å finne mer konstruktive og varige løsninger som gagner både arbeidsgiver, de ansatte og bedriften.

Helt enig.

Det er kun en kortsiktig løsning med sykmelding. Om man ønsker en varig løsning, som jo bør være målet, må man gjøre noe mer grunnleggende med årsakene til stresset og situasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...