Gå til innhold

Finnes det nettpsykologer med driftstilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har heller ikke sagt at _du_ drar til legen for å kosesnakke, poenget mitt var at en fastlege ikke er i stand til å gjøre allverdens i dette tilfellet. Ønsker man en varig løsning, som jo er å foretrekke for alle parter, bør man så sant det er mulig gå direkte på problemet. Jeg har ingen tro på at det å sykemelde seg for deg er riktig. Ja din arbeidsgiver er sykemeldt men jeg vil tro det er i vedkommendes intr å bli kjent med situasjonen og få avverget en evt sykemelding.

Jeg husker ikke hvor du skrev det, det har vært mye nå, men jeg har tenkt mye på det du skrev om at når jeg følte behov for å legge meg ned å sove, skulle jeg ha på meg klær og ut å gå.

Idag gjorde jeg det - jeg dro på treningssenteret.

Jeg har prøvd å mosjonere mange ganger uten hell over tid. Jeg har hatt store forventninger om at jeg skulle være i form, dvs orke å trene. Og dette har jeg slitt med; jeg har ikke vært i form, orket - og dermed har det ikke blitt noe av.

Nå har jeg satt meg som mål at jeg skal trene uansett om kroppen stritter imot. Akkurat som jeg har gått på jobb når kroppen har strittet i mot; før disse vanskelighetene startet på jobben, opplevde jeg ofte å være i dårlig form før jeg gikk på jobb. Senga ville jeg skulle la være å gå på jobb, for å si det sånn. Men jeg gikk, og erfarte at det hele snudde seg totalt når jeg først kom meg dit. Den erfaringen fikk jeg til å gå. Jeg har knapt sykefravær pga dette.

Denne erfaringen vil jeg nå bruke på dette med treningen. Jeg setter meg heller ikke for store mål - jeg trener heller litt i stedet for ingenting, det er greit om jeg trener bare litt en dag.

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

30

• frosken

5

• mariaflyfly

5

Skrevet

Er arbeidsplassen din en IA-bedrift? Noe sier meg at de ikke er det.. Da kan du evt bruke fastlegen din, ditt lokale NAV-kontor og ALS (Arbeidslivssenteret) for ytterligere bistand - lykke til :-)

Tusen takk for informasjonen :)

Skrevet

Jeg husker ikke hvor du skrev det, det har vært mye nå, men jeg har tenkt mye på det du skrev om at når jeg følte behov for å legge meg ned å sove, skulle jeg ha på meg klær og ut å gå.

Jeg har prøvd å mosjonere mange ganger uten hell over tid. Jeg har hatt store forventninger om at jeg skulle være i form, dvs orke å trene. Og dette har jeg slitt med; jeg har ikke vært i form, orket - og dermed har det ikke blitt noe av.

Nå har jeg satt meg som mål at jeg skal trene uansett om kroppen stritter imot. Akkurat som jeg har gått på jobb når kroppen har strittet i mot; før disse vanskelighetene startet på jobben, opplevde jeg ofte å være i dårlig form før jeg gikk på jobb. Senga ville jeg skulle la være å gå på jobb, for å si det sånn. Men jeg gikk, og erfarte at det hele snudde seg totalt når jeg først kom meg dit. Den erfaringen fikk jeg til å gå. Jeg har knapt sykefravær pga dette.

Denne erfaringen vil jeg nå bruke på dette med treningen. Jeg setter meg heller ikke for store mål - jeg trener heller litt i stedet for ingenting, det er greit om jeg trener bare litt en dag.

Du er jammen flink, stå på videre! Ingen kan klage på deg :-)

Sprek er du og.

Skrevet

Bra. Når du har skjønt at man ikke kan vente på hverken form eller ork har du gjort noe riktig.

Skrevet

Bra. Når du har skjønt at man ikke kan vente på hverken form eller ork har du gjort noe riktig.

Jeg tenker for ofte enten/eller... glemmer at det finnes en mellomting.

Da jeg var på trening på torsdag, grudde jeg meg skiekkelig, fordi jeg var kjempesliten. Jeg var også kjempetrett, det svei skikkelig i øynene. Jeg hadde så lyst til å bare avlyse. Men jeg bestemte meg - jeg skulle ikke svikte, verken meg selv eller min treningsparter. Og hva ble erfaringen? Jo, etter få min var det totalt glemt at jeg var trett og sliten. Resten av kvelden drev jeg med husarbeid.

Skrevet

Du er jammen flink, stå på videre! Ingen kan klage på deg :-)

Sprek er du og.

:) Sprek er jeg ikke, men jeg skal bli sprekere :)

Det er også viktig å ikke ha for store forventninger - litt er bedre enn ingenting.

Jeg har kommet langt det siste halve året fordi jeg har hatt fokus på å gjennomføre, handle og ikke utsette.

Skrevet

:) Sprek er jeg ikke, men jeg skal bli sprekere :)

Det er også viktig å ikke ha for store forventninger - litt er bedre enn ingenting.

Jeg har kommet langt det siste halve året fordi jeg har hatt fokus på å gjennomføre, handle og ikke utsette.

Synes du gjør mye jeg, og så jobber du i tilegg. Det er bra gjort, og du er så flink å ta til deg råd du får her inne. Du gjør virkelig noe med din situasjon, ikke alle som gjør det.

Og bra du ser selv dine fremskritt :)

Skrevet

Synes du gjør mye jeg, og så jobber du i tilegg. Det er bra gjort, og du er så flink å ta til deg råd du får her inne. Du gjør virkelig noe med din situasjon, ikke alle som gjør det.

Og bra du ser selv dine fremskritt :)

Tusen hjertelig takk, det gleder meg skikkelig å høre, jeg blir rørt her jeg sitter nå... :)

I morgen skal jeg og min treningspartner ut å gå i skogen, en sti der hun bor. Kl 9 har vi avtalt å møtes :)

Ha en fin kveld, wai :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk, det gleder meg skikkelig å høre, jeg blir rørt her jeg sitter nå... :)

I morgen skal jeg og min treningspartner ut å gå i skogen, en sti der hun bor. Kl 9 har vi avtalt å møtes :)

Ha en fin kveld, wai :)

Det fortjener du :-)

Stå på videre, beundrer ditt pågangsmot. Ha en fin kveld du og :)

Skrevet

Nå har jeg trappet ned på arbeidet; Jeg har sagt fra om at jeg vil jobbe mindre pga helsa. Går jo ned i inntekt, men helsa kommer først. Jeg vil heller være stabil i deltid, enn ustabil i heltid. Så får vi se hvordan det går. De har også ansatt en ny person.

Dessuten får jeg være med på møtet, de har satt inn en annen.

Ville bare fortelle deg det, siden du har vært til stor hjelp for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...