Gå til innhold

Spaltet personlighet,eller fler enn 2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser innlegg jeg har skrevet for 6-12 måneder siden og tror nesten at en fremmed har skrevet det.

Kan man igjennom livet gå igjennom så store forandringer at personligheten endres?

Hvor store traumer må man oppleve for at dette skal skje? Er en vond skillsmisse eller begge foreldres død i 66 og 68 års alder nok? Forstår ikke at jeg kan ha skrevet mye av det som enda ligger på vgd.no som ble skrevet før mai 2012!

Kan jeg ha en annen "psykdom" enn EUPF,Bipolar eller dystymi?

Skrevet

''Hvor store traumer må man oppleve for at dette skal skje? Er en vond skillsmisse eller begge foreldres død i 66 og 68 års alder nok? Forstår ikke at jeg kan ha skrevet mye av det som enda ligger på vgd.no som ble skrevet før mai 2012!''

Av det du har skrevet, og jeg har lest innleggene dine de siste årene, så har ingenting i dem gitt meg grunn til å tro at du har opplevd noen form for traume. Vonde opplevelser definitivt men ikke traumer. Jeg vet ikke hva slags diagnoser du har/bør ha men jeg tenker at det du beskriver lett kan komme av dine isolasjonsperioder slått sammen med depresjoner i varierende styrke.

Skrevet

''Hvor store traumer må man oppleve for at dette skal skje? Er en vond skillsmisse eller begge foreldres død i 66 og 68 års alder nok? Forstår ikke at jeg kan ha skrevet mye av det som enda ligger på vgd.no som ble skrevet før mai 2012!''

Av det du har skrevet, og jeg har lest innleggene dine de siste årene, så har ingenting i dem gitt meg grunn til å tro at du har opplevd noen form for traume. Vonde opplevelser definitivt men ikke traumer. Jeg vet ikke hva slags diagnoser du har/bør ha men jeg tenker at det du beskriver lett kan komme av dine isolasjonsperioder slått sammen med depresjoner i varierende styrke.

Så at man glemmer hva man har sagt og skrevet for bare 3-6 mnd siden er helt normalt? Er vel ikke helt enig i dette siden jeg kan fortelle om hele min barndom omtrent fra uke til uke eller mnd til mnd fra 1958-68.

Skrevet

Så at man glemmer hva man har sagt og skrevet for bare 3-6 mnd siden er helt normalt? Er vel ikke helt enig i dette siden jeg kan fortelle om hele min barndom omtrent fra uke til uke eller mnd til mnd fra 1958-68.

Nei, du misforstår. Det er ikke normalt men i din situasjon med de depresjonene du har hatt kombinert med isolasjonsperiodene dine, (og med de/den diagnoser/diagnosene) du har, så kan jeg ikke si at dette er uvanlig. Isolasjon og depresjon alene over måneder kan gjøre dette.

Skrevet

Nei, du misforstår. Det er ikke normalt men i din situasjon med de depresjonene du har hatt kombinert med isolasjonsperiodene dine, (og med de/den diagnoser/diagnosene) du har, så kan jeg ikke si at dette er uvanlig. Isolasjon og depresjon alene over måneder kan gjøre dette.

OK takk.

Livet blir heller ikke lettere når en kristen onkel så gjerne vil frelse meg.Når man føler at ensomheten i 20 år minner mer om helvete enn himmelen,orker men ikke å tenke at man skal leve evig.Jeg vil bare sove når jeg dør og aldri våkne mer.

Dumt å gamble på dette og så trekke det korteste strået.Livet er kort og brutalt,og så dør man.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...