Gå til innhold

Hvor er logikken i dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på et apotek hvor ingen kjenner meg. Der fikk jeg ta ut morfin og forkskjellige B-preparater til en slektning. Trengte ikke å identifiskere meg engang.

Så skulle jeg på posten å ta ut et rekommandert brev som hadde kommet til min datter, siden hun var bortreist i lang tid. Jeg hadde med meg fullmakt fra henne og de kjenner oss på posten. Men ikke f... om jeg fikk tatt ut noe brev. Slik var reglene der. Dette resulterte i at min datter ikke fikk dette brevet sitt.

Hvor er logikken i dette?

Skrevet

Tror det kommer ann på hvem du møter. Har opplevd det samme. Har også opplevd å få hente smerteplaster for min mor på det ene apotektet - blitt nektet på det andre. Har også fått hentet ut av en person og nektet av en annen - på samme.apotek.

Skrevet

Tror det kommer ann på hvem du møter. Har opplevd det samme. Har også opplevd å få hente smerteplaster for min mor på det ene apotektet - blitt nektet på det andre. Har også fått hentet ut av en person og nektet av en annen - på samme.apotek.

Dette er helt tullete synes jeg.

Skrevet

Det synes jeg også.

Egentlig litt rart dette med apoteket da. Jeg kan jo gå og ta ut medisiner til hvem som helst, virker det som. Skulle tro at de også har regler å forholde seg til?

Skrevet

Egentlig litt rart dette med apoteket da. Jeg kan jo gå og ta ut medisiner til hvem som helst, virker det som. Skulle tro at de også har regler å forholde seg til?

Har tenkt på det samme.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingen grunn til å forvente at samfunnet/verden er logisk. Det ulogiske styrer verden - dessverre.

Gjest OtriCare
Skrevet

De to gangene jeg har hentet ut vival har jeg da virkelig måtte legitimere meg og skrive under på et eller annet. Og ikke bare sånn vanlig underskrift som på de andre reseptene.

Skrevet

''Så skulle jeg på posten å ta ut et rekommandert brev som hadde kommet til min datter, siden hun var bortreist i lang tid. Jeg hadde med meg fullmakt fra henne og de kjenner oss på posten. Men ikke f... om jeg fikk tatt ut noe brev. Slik var reglene der. Dette resulterte i at min datter ikke fikk dette brevet sitt.''

Noen avsendere av rekommanderte sendinger krever personlig utlevering fra Postkontoret, slik er reglene.

Skrevet

De to gangene jeg har hentet ut vival har jeg da virkelig måtte legitimere meg og skrive under på et eller annet. Og ikke bare sånn vanlig underskrift som på de andre reseptene.

Jeg signerte, men om jeg hadde villet lure dem, kunne jeg jo skrevet falskt navn.

Skrevet

Det er ingen grunn til å forvente at samfunnet/verden er logisk. Det ulogiske styrer verden - dessverre.

Det har du nok dessverre veldig rett i. Synes det er mest skremmende at nesten hvem som helst kan hente slike medisiner til en annen person på apoteket. Hva hvis jeg tilfeldigvis var en misbruker?

Skrevet

Det har du nok dessverre veldig rett i. Synes det er mest skremmende at nesten hvem som helst kan hente slike medisiner til en annen person på apoteket. Hva hvis jeg tilfeldigvis var en misbruker?

Det er ikke vanlig - og heller ikke korrekt - at apoteket utleverer A- og B-preparater uten identifikasjonspapirer og fullmakt.

Skrevet

Det er ikke vanlig - og heller ikke korrekt - at apoteket utleverer A- og B-preparater uten identifikasjonspapirer og fullmakt.

Da er ikke dette apoteket korrekt. Har faktisk opplevd dette med flere rundt omkring her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...