Gå til innhold

NHD- Psykiateren min avviser det helt..

Anbefalte innlegg

Gjest nok er nok ja
Skrevet

Har hatt fæle mareritt i flere år (hver eneste natt) etter at jeg begynte med Lamictal for bipolar lidelse 2.

Psykiateren min bryr seg ikke om dette og sier at det ikke kommer av medisinen. ( Noe jeg er 100% sikker på at det gjør det.) Jeg tåler ikke annen stemingsstabiliserende.

Vurderer nå meget sterkt å slutte med Lamictal. Orker ikke marerittene lenger. Nok er nok.

Jeg har ikke vært ofte plaget med depresjoner før jeg begynte med medisin. Ofte år i mellom. Har lite eller ingen oppstemte perioder.

Hva mener du om mine tanker å slutte den medisinske behandlingen?

motorPrøysen
Skrevet

Lamictal øker andelen REM-søvn, søvnfasen hvor man drømmer, så det kan godt hende den er med på å gi deg flere mareritt.

Gjest nok er nok ja
Skrevet

Lamictal øker andelen REM-søvn, søvnfasen hvor man drømmer, så det kan godt hende den er med på å gi deg flere mareritt.

Jeg hadde det ALDRI på denne måten før jeg begynte på Lamictal, men HVER natt siden!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dersom det var et klart sammenfall i tid mellom oppstart av Lamictal og mararittene, kan det tyde på en sammenheng.

Helt sikker på sammenhengen kan du kun bli ved å prøve en gradvis nedtrapping evt til null.

Gjest nok er nok ja
Skrevet

Dersom det var et klart sammenfall i tid mellom oppstart av Lamictal og mararittene, kan det tyde på en sammenheng.

Helt sikker på sammenhengen kan du kun bli ved å prøve en gradvis nedtrapping evt til null.

Takk for svar!!

Det begynte da jeg startet med Lamictal og har fortsatt helt siden. Hadde det ikke slik før jeg begynte med medisinen.

Det er trist at psykiateren min er fullstendig uvillig å høre på meg. Hvordan trapper jeg best ned fra 250 mg Lamictal? ( 125 mg morgen og kveld) Jeg må seponere fordi jeg ikke klarer flere mareritt. Nok er nok, etter år..

Takk for forståelsen!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk for svar!!

Det begynte da jeg startet med Lamictal og har fortsatt helt siden. Hadde det ikke slik før jeg begynte med medisinen.

Det er trist at psykiateren min er fullstendig uvillig å høre på meg. Hvordan trapper jeg best ned fra 250 mg Lamictal? ( 125 mg morgen og kveld) Jeg må seponere fordi jeg ikke klarer flere mareritt. Nok er nok, etter år..

Takk for forståelsen!

Hvis vi antar at du trenger Lamictal, men at denne også er årsak til mararittene, kan det være smart å trapp langsomt ned. Kanskje kan marerittene forsvinne på en lavere dose.

Første steg må være å trappe ned til 100 mg x 2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...