Gjest nok er nok ja Skrevet 2. februar 2013 Skrevet 2. februar 2013 Har hatt fæle mareritt i flere år (hver eneste natt) etter at jeg begynte med Lamictal for bipolar lidelse 2. Psykiateren min bryr seg ikke om dette og sier at det ikke kommer av medisinen. ( Noe jeg er 100% sikker på at det gjør det.) Jeg tåler ikke annen stemingsstabiliserende. Vurderer nå meget sterkt å slutte med Lamictal. Orker ikke marerittene lenger. Nok er nok. Jeg har ikke vært ofte plaget med depresjoner før jeg begynte med medisin. Ofte år i mellom. Har lite eller ingen oppstemte perioder. Hva mener du om mine tanker å slutte den medisinske behandlingen? 0 Siter
Gjest geneva Skrevet 2. februar 2013 Skrevet 2. februar 2013 Kanskje det hjelper å redusere dosen? 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 2. februar 2013 Skrevet 2. februar 2013 Lamictal øker andelen REM-søvn, søvnfasen hvor man drømmer, så det kan godt hende den er med på å gi deg flere mareritt. 0 Siter
Gjest nok er nok ja Skrevet 2. februar 2013 Skrevet 2. februar 2013 Lamictal øker andelen REM-søvn, søvnfasen hvor man drømmer, så det kan godt hende den er med på å gi deg flere mareritt. Jeg hadde det ALDRI på denne måten før jeg begynte på Lamictal, men HVER natt siden! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Dersom det var et klart sammenfall i tid mellom oppstart av Lamictal og mararittene, kan det tyde på en sammenheng. Helt sikker på sammenhengen kan du kun bli ved å prøve en gradvis nedtrapping evt til null. 0 Siter
Gjest nok er nok ja Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Dersom det var et klart sammenfall i tid mellom oppstart av Lamictal og mararittene, kan det tyde på en sammenheng. Helt sikker på sammenhengen kan du kun bli ved å prøve en gradvis nedtrapping evt til null. Takk for svar!! Det begynte da jeg startet med Lamictal og har fortsatt helt siden. Hadde det ikke slik før jeg begynte med medisinen. Det er trist at psykiateren min er fullstendig uvillig å høre på meg. Hvordan trapper jeg best ned fra 250 mg Lamictal? ( 125 mg morgen og kveld) Jeg må seponere fordi jeg ikke klarer flere mareritt. Nok er nok, etter år.. Takk for forståelsen! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Takk for svar!! Det begynte da jeg startet med Lamictal og har fortsatt helt siden. Hadde det ikke slik før jeg begynte med medisinen. Det er trist at psykiateren min er fullstendig uvillig å høre på meg. Hvordan trapper jeg best ned fra 250 mg Lamictal? ( 125 mg morgen og kveld) Jeg må seponere fordi jeg ikke klarer flere mareritt. Nok er nok, etter år.. Takk for forståelsen! Hvis vi antar at du trenger Lamictal, men at denne også er årsak til mararittene, kan det være smart å trapp langsomt ned. Kanskje kan marerittene forsvinne på en lavere dose. Første steg må være å trappe ned til 100 mg x 2. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.