Gå til innhold

Klare tegn på at verden går mot sin undergang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vel, din generasjon digget vel Beatles og Janis Joplin.

Forresten, Bieber og Gaga har vært "her" i flere år allerede, så du bringer ikke akkurat breaking news. ;)

Nå ja, jeg er nå generasjonen etter Beatles og Joplin, og jeg blir 50 i år.

Jeg er sikker på at vår besteforeldregenerasjon tenkte med skrekk på at disse ungdommene som skreik seg hese på Rolling Stones-konsert skulle arve planeten.

Jeg har også lest at det var tema i det gamle Athen også. Altså ungdommens råskap.

Om ungdommen ikke gjør noe verre enn å digge musikk og musikere jeg ikke har sansen for, går jeg framtiden trygt imøte på det området.

Det meste av musikk har vært uglesett en gang. Ikke minst vals.

mvh

''Det meste av musikk har vært uglesett en gang. Ikke minst vals.''

for ikke å snakke om tango. gud forby.

Gjest Lærermor

Som lærer på vgs, helsefag, har jeg noen ganger sett med gru på noen av de unge som skl stelle meg når jeg blir gammel. Og så har jeg truffet dem senere i helsesituasjoner, og de er blitt verdens flinkeste og mest omsorgsfulle helsefagarbeidere. Gi de fleste "håpløse" tenåringer et par år og de blir voksne, modne, ansvarfulle og oppegående mennesker. Som de fleste av oss er blitt, til tross for våre foreldres meget skeptiske fremtidsutsikter på våre vegne.

Annonse

Som lærer på vgs, helsefag, har jeg noen ganger sett med gru på noen av de unge som skl stelle meg når jeg blir gammel. Og så har jeg truffet dem senere i helsesituasjoner, og de er blitt verdens flinkeste og mest omsorgsfulle helsefagarbeidere. Gi de fleste "håpløse" tenåringer et par år og de blir voksne, modne, ansvarfulle og oppegående mennesker. Som de fleste av oss er blitt, til tross for våre foreldres meget skeptiske fremtidsutsikter på våre vegne.

Amen!! Det er heldigvis slik at til og med de mest "håpløse" av oss blir skikkelige og omsorgsfulle voksne :)

Jeg jobber selv som lærer og blir rett og slett litt indignert på de unges vegne hver gang voksne kommer med negative kommentarer om "ungdommen nå til dags"! Jeg treffer på unge mennesker hver eneste dag - både via jobben og via egne barn/ungdommer, og er ikke det minste bekymra! Dagens unge er generelt sett langt mer intelligente og modne enn det vi var (mitt inntrykk), og jeg treffer stort sett bare på utrolig flotte og reflekterte ungdommer :)

Gjest Scarlet O'Hara

Godt skrevet, jeg tror vi må huske at tenåringer i all tid har vært forferdelige, egoistiske og overfladiske vesener, men at de også faktisk vokser opp :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...