Gå til innhold

mor med angst

Anbefalte innlegg

Gjest madonna10
Skrevet

Hei Jeg har ett barn på 16 mnd. Kjenner nå at skuldrene begynner å senke seg, men det å få et barn var veldig koselig, men jeg hadde veldig mye angst etter fødsel og slet med søvnproblemer og angst for ansvaret helt til han ble godt over ett år. Føler at ansvaret er enormt stort og er redd for å bli gravid igjen.Min samboer vil så veldig gjerne ha flere barn, men jeg har en følelse av at jeg er redd jeg ikke makter dette ansvaret med enda en. Sønnen vår er blid og glad og har det veldig godt, men jeg har det ikke alltid like godt inni meg.Lurer på om det er mange i min situasjon som velger å ha ett barn grunnet at de sliter med angst? Sliter med dårlig samvittighet overfor min samboer og føler at jeg ikke kan gi han det han vil ha. Men jeg vet rett og slett ikke hvordan angsten vil arte seg med to barn. Jeg får til tider panikkangst hvis han gråter mye og følelse at jeg ikke klarer mere og at jeg mister kontrollen. Jeg mister jo aldri kontrollen, men denne følelsen er veldig vond å oppleve.veldig takknemlig for svar.

Skrevet

Det er helt i orden å ikke få flere barn per i dag så lenge du har det slik. Du kan ta med deg samboeren din til fagfolk som kanskje kan få han til å forstå dette, ikke bare høre hva du sier om det.

Gjest madonna10
Skrevet

Det er helt i orden å ikke få flere barn per i dag så lenge du har det slik. Du kan ta med deg samboeren din til fagfolk som kanskje kan få han til å forstå dette, ikke bare høre hva du sier om det.

ja, det er sikkert lurt, men problemet ligger i at jeg har tendens til å være selvutslettende, og samtidig at jeg er veldig ambivalent for har egentlig lyst på ett barn til, men er usikker på om jeg vil få det godt de første årene. Angsten er til tider overveldende. På en side er det nok mange som opplever småbarnsfsen som tøft, men det er mulig man trenger hjelp til å takle utfordringene.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er en meget fornuftig overveielse du bringer inn her. Det er alt for mange som overvurderer sin kapasitet og får flere barn enn de burde få.

Bruk heller din energi på å være en god mor for ditt ene barn enn en halvgod mor for flere barn.

Skrevet

Det er en meget fornuftig overveielse du bringer inn her. Det er alt for mange som overvurderer sin kapasitet og får flere barn enn de burde få.

Bruk heller din energi på å være en god mor for ditt ene barn enn en halvgod mor for flere barn.

tusen takk for svar:) er det i noen tilfeller at psykiatere eller psykologer fraråder barn? Kan tenke meg at det skal mye til , bare lurer på om det eksisterer situasjoner eller tilstander hvor det er aktuelt å gå inn å fraråde som fagperson?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...