Gå til innhold

når sykemelde ved bipolar?

Anbefalte innlegg

Gjest gullfiskene
Skrevet

Jeg er bipolar 2, har gått på medisiner og er stort sett stabil. Nå er jeg inne i en dårlig periode, og merker at jeg fungerer dårlig på jobb. Det går bedre i helgene, når jeg har mindre stressfaktorer. Spørsmålet mitt er når vil det være aktuelt med en sykemelding? Om det i det hele tatt vil være konstruktivt? Jeg har ikke vært sykemeld på over 3 år, og har hatt svært lite sykefravær siden da.

Akkuratt nå sover jeg nesten ikke, (ca 1-3 timer per natt) Jeg blir sliten etter et par timer på jobben og har mest lyst til å legge meg ned på gulvet og gjemme meg. Jeg våkner om morgenen med en panisk følelse av at jeg burde vært på jobb alt, jeg tenker at jeg må kjøre på jobb 3-4 tiden om morgene for å få alt gjort. Jeg må legge meg ned på gulvet og gjøre pusteøvelser for å holde meg hjemme.

Jeg har svært mye ansvar og press på å levere på min arbeidsplass. Jeg klarer foreløpig å levere det jeg skal, men vet ikke hvor lenge det går. Jeg er redd jeg blir sett på som lite effektiv på jobb om jeg ikke kommer ut av denne loopen snart.

Vil en sykemelding i dette tilfelle hjelpe, eller er det best å bare prøve å holde ut på jobb og vente på at det går over?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En sykemelder når en enten er for syk til å klare jobben eller fordi videre jobbing kan føre en inn i alvorlig sykdom.

Hva med delvis sykemelding i ditt tilfelle?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...