Sara Bernard Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Når er fadderrollen over, ved konfirmasjon eller når de blir 18? Hvis svaret er ved konfirmasjon; er det da ok å slutte å gi bursdagsgave? Jeg tenkte å fortsette å bare gi julegave, hittil har jeg gitt begge deler. (Vi pleier å gjøre det sånn i min slekt, jeg husker bare ikke om det skjer ved konfirmasjon eller 18-års dagen.) 0 Siter
Gjest fadder Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Hva er det vanlig å gjøre overfor sine fadderbarn? Foreldrene er ikke spesielt kristne så jeg har ikke blandet med opp i den kristne oppfostringen! Jeg er usikker på om jeg har bommet litt. Har i grunnen ikke gjort stort annet enn å gi gaver til jul/bursdag. Hva har du gjort? Hva forventes det at man gjør i forbindelse med konfirmasjon? 0 Siter
Sara Bernard Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Skrevet 3. februar 2013 Hva er det vanlig å gjøre overfor sine fadderbarn? Foreldrene er ikke spesielt kristne så jeg har ikke blandet med opp i den kristne oppfostringen! Jeg er usikker på om jeg har bommet litt. Har i grunnen ikke gjort stort annet enn å gi gaver til jul/bursdag. Hva har du gjort? Hva forventes det at man gjør i forbindelse med konfirmasjon? Jeg lurer bare på om fadderrollen opphører ved 18-års bursdag eller ved konfirmasjon. 0 Siter
Gjest fadder Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Jeg lurer bare på om fadderrollen opphører ved 18-års bursdag eller ved konfirmasjon. Jeg tror den vanlige kutymen er ved konfirmasjonen. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Her er det vanlig at fadderrollen opphører ved konfirmasjonen. 0 Siter
Gjest sangsol Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Konfirmasjon setter punktum for fadderrollen. Likevel, noen velger fortsette gi små gaver. 0 Siter
stromme Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Hva er det vanlig å gjøre overfor sine fadderbarn? Foreldrene er ikke spesielt kristne så jeg har ikke blandet med opp i den kristne oppfostringen! Jeg er usikker på om jeg har bommet litt. Har i grunnen ikke gjort stort annet enn å gi gaver til jul/bursdag. Hva har du gjort? Hva forventes det at man gjør i forbindelse med konfirmasjon? Gjør noen noe som fadder da, egentlig? Bortsett fra å gi bursdags- og julegave. 0 Siter
Gjest fadder Skrevet 5. februar 2013 Skrevet 5. februar 2013 Gjør noen noe som fadder da, egentlig? Bortsett fra å gi bursdags- og julegave. Opplever en slags indre forventning til meg selv om at jeg skal ta fadderbarnet med på kino/teater/ballett eller invitere til middag og besøk hjemme hos meg. Er det å overdrive? 0 Siter
stromme Skrevet 5. februar 2013 Skrevet 5. februar 2013 Opplever en slags indre forventning til meg selv om at jeg skal ta fadderbarnet med på kino/teater/ballett eller invitere til middag og besøk hjemme hos meg. Er det å overdrive? Nei, hadde jo vært hyggelig med en slik fadder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.