Gå til innhold

Gi bursdagsgave til fadderbarn?

Anbefalte innlegg

Når er fadderrollen over, ved konfirmasjon eller når de blir 18?

Hvis svaret er ved konfirmasjon; er det da ok å slutte å gi bursdagsgave? Jeg tenkte å fortsette å bare gi julegave, hittil har jeg gitt begge deler. (Vi pleier å gjøre det sånn i min slekt, jeg husker bare ikke om det skjer ved konfirmasjon eller 18-års dagen.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388315-gi-bursdagsgave-til-fadderbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det vanlig å gjøre overfor sine fadderbarn?

Foreldrene er ikke spesielt kristne så jeg har ikke blandet med opp i den kristne oppfostringen!

Jeg er usikker på om jeg har bommet litt. Har i grunnen ikke gjort stort annet enn å gi gaver til jul/bursdag.

Hva har du gjort?

Hva forventes det at man gjør i forbindelse med konfirmasjon?

Foreldrene er ikke spesielt kristne så jeg har ikke blandet med opp i den kristne oppfostringen!

Jeg er usikker på om jeg har bommet litt. Har i grunnen ikke gjort stort annet enn å gi gaver til jul/bursdag.

Hva har du gjort?

Jeg lurer bare på om fadderrollen opphører ved 18-års bursdag eller ved konfirmasjon.

Annonse

Hva har du gjort?

Gjør noen noe som fadder da, egentlig?

Bortsett fra å gi bursdags- og julegave.

Gjør noen noe som fadder da, egentlig?

Bortsett fra å gi bursdags- og julegave.

Opplever en slags indre forventning til meg selv om at jeg skal ta fadderbarnet med på kino/teater/ballett eller invitere til middag og besøk hjemme hos meg.

Er det å overdrive?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...