Gå til innhold

Blir avfeid som alderssymptomer - kan helbredes

Anbefalte innlegg

Hos omtrent 5 prosent kan demenssymptomer kureres - men allmennleger kjenner ofte ikke til det, så pasientene blir ikke videresendt til rett instans. Her kunne lidelse vært spart og penger vært spart:

http://www.aftenposten.no/amagasinet/Na-husker-hun-alt-6591646.html

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Slik informasjon må man bare spre ut.

Jeg lurer på om fastleger burde ha årlige oppdateringskurs? Det kan neppe være lett å holde seg oppdatert på alt som skjer, spesielt hvis man jobber på et isolert fastlegekontor.

Med vennlig hilsen

Jeg kjenner ingen yrkesgrupper som har større krav til kontinuerlig kursing for resertifisering enn spesialister i allmennmedisin.

Jeg kjenner ingen yrkesgrupper som har større krav til kontinuerlig kursing for resertifisering enn spesialister i allmennmedisin.

''Jeg kjenner ingen yrkesgrupper som har større krav til kontinuerlig kursing for resertifisering enn spesialister i allmennmedisin. – Nils Håvard Dahl, psykiater''

Ja, det var på ingen som helst måte ment som kritikk av leger, selv om jeg ser det kunne vært bedre formulert.

Men "vanlige fastleger" er vel ikke spesialister i allmennmedisin? (Har sett noen er det, men er det "krav"?)

For øvrig er jeg rimelig fornøyd med legene jeg treffer.

Med vennlig hilsen

Gjest ækt nikk

Jo faktisk, psykologer (spesialister) har det.

Men når det gjelder allmennleger, så er vel noe av problemet av kursene de tar ofte er spesialiserte, så de får ikke nødvendigvis noen generell oppdatering (om ny kunnskap på en rekke områder). Ofte er kursene heller ikke balansert nok heller, med en reell presentasjon av ulike synspunkter innenfor medisin.

Dette forteller i hvertfall to av mine legevenner (og første punkt forteller en psykolog-venninne).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...