Gå til innhold

Kaster opp blod. Tror jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest blodtrorjeg
Skrevet

Hei.

De siste ukene/par månedene har jeg ofte hatt det jeg har landet på at må være blod i oppkastet. Det kommer ikke opp i klumper, men mer spredd, og det er ikke så veldig mye. Tipper opp mot en spiseskje hver gang. Høres det ut som blod, eller ville det evt. oppført seg annerledes?

Jeg blir sånn smått bekymret hver gang, men siden det er så lite hver gang og jeg ikke er helt sikker på at det er blod har jeg ikke tatt det opp med legen foreløpig.

Noen innspill?

Gjest Doktoronlise
Skrevet

Hvilken farge (lys/mørkt osv) / konsistens har det?

Gjest blodtrorjeg
Skrevet

Hvilken farge (lys/mørkt osv) / konsistens har det?

Det er mørkebrunt/svart. Som mørk sjokolade.

Gjest Doktoronlise
Skrevet

Det er mørkebrunt/svart. Som mørk sjokolade.

Men hvorfor kaster du stadig opp?

Jeg er ingen doktor, bare over gjennomsnittet interessert :) Hvorfor har du ikke snakket med legen din om dette? Anbefaler deg å gjøre det. Om ikke du spiser mengder med blåbær eller drikker mye rødvin (som kan farge oppkastet til en viss grad), - eller uansett, bør du ta dette opp med legen din. Ikke noe å vente på. God bedring!

Skrevet

Noe er jo galt uansett siden du kaster opp, så løp til legen.

Gjest blodtrorjeg
Skrevet

Noe er jo galt uansett siden du kaster opp, så løp til legen.

Jeg vet hvorfor jeg kaster opp, men takk for innspill :)

Gjest blodtrorjeg
Skrevet

Men hvorfor kaster du stadig opp?

Jeg er ingen doktor, bare over gjennomsnittet interessert :) Hvorfor har du ikke snakket med legen din om dette? Anbefaler deg å gjøre det. Om ikke du spiser mengder med blåbær eller drikker mye rødvin (som kan farge oppkastet til en viss grad), - eller uansett, bør du ta dette opp med legen din. Ikke noe å vente på. God bedring!

Jeg kaster opp fordi jeg har en spiseforstyrrelse. Jeg har ikke snakket med legen om dette med blod fordi jeg har inntrykk av at det er relativt vanlig når en kaster opp mye. :)

Skrevet

Blodet ser ofte ut til å være mer enn det egentlig er siden det blir utblanda med annen væske.

Det kan være du har fått smårifter i spiserøret som gjør at det kommer litt blod når du kaster opp.

Trur ikke det er så uvanlig. Men mørkt blod(?). Kanskje du burde gå til lege med det? Du kan helt sikkert velge en annen enn fastlegen om du ikke ønsker gå til denne.

Håper spiseforstyrrelsen blir bedre etterhvert !

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...