caprice Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg er ikke på boligjakt, men synes det er gøy å følge med på finn.no på boliger i nærmiljøet. Hva selges til hvilken pris, også får den indre gleden det gir å se at huset vårt har steget noe helt vanvittig i verdi siden vi kjøpte det i 1996 . Men noen ting undrer meg. I dag når nye boliger presenteres med alskens flotte bilder og rosende ord kan det til tider være komplett umulig å vite om det er en 1. eller 2. etasje som er til salgs når det dreier seg om en horisontalt delt bolig. Skulle tro det var av stor betydning for de fleste om de ønsker en 1. eller 2. etasje. En annen ting som undrer meg er dette med sameie. Man presenterer en flott ny enebolig. Så står det et sammendrag om byggeår, hvor stor boligen er osv, samt tomt. Her står det for eksempel 1300m2. Helt nederst i teksten står det så vidt nevnt at dette er del av et sameie. Det står at huset har eksklusiv rett til en del av tomten, men ikke hvor mye, og det står ofte ikke hvor mange andre hus som er med i dette sameiet. Det ligger heller ikke noe oversiktsbilde av tomten med de andre husene på. Er ikke dette vesentlig informasjon for de fleste som kjøper en enebolig, eller bryr ikke folk seg lenger så lenge de får eget hus? Jeg synes dette er svært mangelfullt. Noen med eiendomsmegler bakgrunn som kan forklare dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388334-noen-eiendomsmeglere-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.