Gå til innhold

Jeg hallusinerte i morges

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidlig i morges, våknet jeg av at noen var på kjøkkenet. Jeg trodde det var mannen min som hadde stukket innom før jobb for å hente noe han glemte i går. ( vi bor ikke sammen) Jeg hørte han kremtet, og pratet til dattera vår. Jeg hørte han laget kaffe, og tenkte at det var snilt av han.

Jeg sovnet igjen, og våknet kort tid etterpå. Da jeg gikk på kjøkkenet var det ingen kaffe klar, og det han hadde glemt av i går, var fremdeles her.....

Jeg syntes dette var merkelig, så jeg sendte en mld og spurte om han var her tidlig i morges, og han sa nei, og spurte "hvordan det?".... Vel, jeg hørte at du var her.... :-(

Jeg har tidligere nevnt jeg kan ha søvn paralyser, men i morges var det ikke slik. Jeg var våken, jeg klarte å bevege meg, og tenkte å gå ned og hilse på han før han dro igjen....

Jeg begynner å bli bekymret for helsa mi :-(

Skrevet

Det er ikke farlig, det er vardøger...tror jeg.

Har hørt om vardøger og kjenner folk som har opplevd dette fenomenet, men da hører de personen komme like før det skjer.

Skrevet

Har hørt om vardøger og kjenner folk som har opplevd dette fenomenet, men da hører de personen komme like før det skjer.

Vet det. Men det er slik at energien til folk henger igjen, så det du hørte han gjorde i morges har han gjort før. Så det er noe lignende vardøger iallefall. Har opplevd det mange ganger, du er bare litt overfølsomt. Det er iallefall ikke hallusinasjoner, vet hva det er og.

Skrevet

''Har hørt om vardøger og kjenner folk som har opplevd dette fenomenet, men da hører de personen komme like før det skjer.''

Jeg tror heller ikke dette handler om vardøger eller andre "åndetilstander". Tipper det er et resultat av mellomfasen søvntilstand / våkentilstand der hjernen lett kan feilkoble, særlig når man er stressa og mentalt sliten.

Min erfaring betrygger deg nok ikke, men jeg forteller den likevel ;.) Med ujevne mellomrom våkner jeg av dørklokka - midt på natta og de få gangene jeg tar en lur på sofaen. Ingen andre i husstanden hører dette, og ingen står på døra de gangene jeg gidder å stå opp for å åpne (og jeg er neppe 'stalka').

Seinest forrige helg var jeg på besøk hos ei venninne som ikke har samme dørklokke som meg. Jeg våkna av "min" dørklokkelyd" kl. 04.10 og sov videre etter at jeg skjønte at dette var tull&tøys i mitt hode.

Men det skjer ikke ofte, og kun i perioder der 'stressnivået' er vel stort.. I den grad jeg forteller om det ler vi av det; det sitter i mitt stressa hode - ikke noe overnaturlig eller reelt.

Gjest night bird
Skrevet

Tror du kan slappe av. :-) Dette er ikke uvanlig i oppvåkningsfasen. Jeg kan også "høre" at det ringer på døren og andre rare ting.

Skrevet

''Har hørt om vardøger og kjenner folk som har opplevd dette fenomenet, men da hører de personen komme like før det skjer.''

Jeg tror heller ikke dette handler om vardøger eller andre "åndetilstander". Tipper det er et resultat av mellomfasen søvntilstand / våkentilstand der hjernen lett kan feilkoble, særlig når man er stressa og mentalt sliten.

Min erfaring betrygger deg nok ikke, men jeg forteller den likevel ;.) Med ujevne mellomrom våkner jeg av dørklokka - midt på natta og de få gangene jeg tar en lur på sofaen. Ingen andre i husstanden hører dette, og ingen står på døra de gangene jeg gidder å stå opp for å åpne (og jeg er neppe 'stalka').

Seinest forrige helg var jeg på besøk hos ei venninne som ikke har samme dørklokke som meg. Jeg våkna av "min" dørklokkelyd" kl. 04.10 og sov videre etter at jeg skjønte at dette var tull&tøys i mitt hode.

Men det skjer ikke ofte, og kun i perioder der 'stressnivået' er vel stort.. I den grad jeg forteller om det ler vi av det; det sitter i mitt stressa hode - ikke noe overnaturlig eller reelt.

Jeg har en del stress for tiden, men tenkte ikke at det kan forårsake slike hallusinasjoner.

Takk for at du delte dine erfaringer :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...