Gå til innhold

depresjon og lingnende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ofte deprimert, trist og lei. Og føler at jeg ikke er verd noe. At andre er så mye bedre enn meg. Og jeg får ofte en følelse av å være redd. Kan gå veldig fort fra å være i "ok" humør og til trist og lei. Så føler jeg at jeg har problemer med å skjønne ting og ta tak i ting. Også at jeg er bevist, men på avstand i mitt hode, nesten som om at man ser på tv eller film. Så er jeg redd for å spørre om hjelp, å få ting forklart på nytt osv. tørr ikke å si hva jeg mener om forskjellige ting. Er så masse jeg ikke vet hvordan jeg skal ordlegge meg.... Føler meg frustrert....

Skrevet

Får du noe hjelp?

Nope....bare nikker og smiler som regel når folk spør hvordan det går.

Skrevet

Nope....bare nikker og smiler som regel når folk spør hvordan det går.

Anbefaler deg å oppsøke fastlegen for å få hjelp for dine vsndker. Du skal ikke ha det sånn. Bestill dobbelttime, du kan også skrive brev og forklare hvordan du har det.

Skrevet

Får du noe hjelp?

Er redd for å spørre om hjelp.

Skrevet

Er redd for å spørre om hjelp.

Der finnes mye god hjelp for depresjon, om det er det du sliter med. Istedet for å gjøre din situasjon enda verre, og øke sjansene betraktelig for at du ikke kommer ut av dette, bør du oppsøke din fastlege og fortelle ham/henne om situasjonen. Mest sannsynlig kommer du ikke ut av dette på egenhånd, medisin kombinert med terapi kan være det som skal til for at du blir bedre.

Skrevet

Der finnes mye god hjelp for depresjon, om det er det du sliter med. Istedet for å gjøre din situasjon enda verre, og øke sjansene betraktelig for at du ikke kommer ut av dette, bør du oppsøke din fastlege og fortelle ham/henne om situasjonen. Mest sannsynlig kommer du ikke ut av dette på egenhånd, medisin kombinert med terapi kan være det som skal til for at du blir bedre.

Er redd for å gjøre det.

Skrevet

Er redd for å gjøre det.

Har du evt da noen som kan ringe for deg? Om ikke så kan du like gjerne forberede deg på å få det enda verre.

Hva er verst -ta en telefon og be om en time, eller sitte å ha det slik du har det nå?

Skrevet

Har du evt da noen som kan ringe for deg? Om ikke så kan du like gjerne forberede deg på å få det enda verre.

Hva er verst -ta en telefon og be om en time, eller sitte å ha det slik du har det nå?

Var så vidt jeg hadde mot til å si det her....

Skrevet

Var så vidt jeg hadde mot til å si det her....

Hva skjer om du sier det til noe? Hva er du redd for?

Skrevet

Hva skjer om du sier det til noe? Hva er du redd for?

E ikke den pratsome typen når det gjelder meg selv og når jeg gjør det, skriver jeg meldinger og få som svarer meg. Og når jeg f.eks badde facebook og jeg skrev meldinger, så var det veldig, veldig få som svarte meg. Og har bare 1 person som ringer meg og som vil finne på ting til med meg. Så jeg har blitt veldig innestengt om ting om meg selv, og redd for å prate om det.

Skrevet

E ikke den pratsome typen når det gjelder meg selv og når jeg gjør det, skriver jeg meldinger og få som svarer meg. Og når jeg f.eks badde facebook og jeg skrev meldinger, så var det veldig, veldig få som svarte meg. Og har bare 1 person som ringer meg og som vil finne på ting til med meg. Så jeg har blitt veldig innestengt om ting om meg selv, og redd for å prate om det.

Den ser jeg, livet kan definitivt være en prøvelse. Jeg håper du kontakter din fastlege, jeg er redd du blir nødt til det dersom du ønsker å bli frisk. Du skriver ganske godt slik at hadde jeg vært deg ville jeg bare skrevet ut hovedinnlegget og tatt det med til legen. Problemstillingen med at det er vanskelig å søke hjelp er du slettes ikke alene om, uansett kjønn så kan det der være fryktelig vanskelig. Jeg tenker som så at dersom du vil bli bedre, vil ut av dette, så er der gode muligheter for det men da må du samle sammen mot nok til å gjøre det, du må ta et valg. Om ikke, vel, du blir ihvertfall ikke bedre av dette.

Jeg vet ikke hva slags behandling/medikasjon du evt vil få men jeg håper du ihvertfall blir henvist til en psykolog/psykiater for samtaleterapi, ikke kun medisiner.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du synes det er vanskelig å be om hjelp. Selv brukte jeg mange år på det og å innse at jeg hadde psykiske problemer. Jeg tenkte at å være psykisk syk var det samme som å være svak. Men det er en feiltanke.

Du vil få det så mye bedre om du bare tar mot til deg og ber om hjelp. Skriv gjerne et brev til legen din, skriv det du skriver her, og få gjerne også med at du synes det er vanskelig å be om hjelp til dette.

Du har fått gode råd av wbellax - det er en klok dame som du absolutt burde lytte godt til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...