Gå til innhold

Samsung nettbrett - kan barna gi meg utgifter?

Anbefalte innlegg

Gjest betale uten godkjenning?

Jeg har nettopp kjøpt Samsung Galaxy Tab, og har lastet ned noen gratis spill til ungene via Play Butikk. Men det ser ut som om barna med bare et tastetrykk kan utvide til betalte versjoner. Hvordan kan jeg hindre det? Jeg måtte jo skrive inn kortnummeret mitt da jeg opprettet Google brukerkonto.

Jeg har hørt om at det finns et sånn spill-nedlastningssted som det har kommet protester mot fordi barn kan laste inn betal-spill uten at foreldrene godkjenner betalingen. Er det dette det er snakk om da?

Fortsetter under...

''Jeg måtte jo skrive inn kortnummeret mitt da jeg opprettet Google brukerkonto.''

Det var helt frivillig.

Du bør undersøke om du kan legge inn passord på kredittkorttjenesten, eller slette denne igjen, og i stedet fylle inn kredittkortopplysninger hver gang du vil kjøpe en tjeneste.

Barna kan opprette sin egen Google-konto helt uten å oppgi kredittkortnummer.

Du kan slette din Google-konto og la barna logge på med egne kontoer. (Om du ikke kan fjerne kortnummeret.) Da har du full kontroll.

Jeg tror man må logge på med Googlekonto og passord for å gjøre noe som helst som koster penger. Når man trykker trykker på oppdater til betalingsversjon, kommer man inn på PlayButikk og må gjøre noe aktivt for å kjøpe. (Om jeg ikke husker feil.)

Om du er den siste som har logget på fra Tab-en, kan ditt brukernavn og passord være satt som standard. Dette kan løses med å logge på med en konto som ikke er tilknyttet kredittkort.

Hvordan det forholder seg med eventuelle spill der man kan bruke penger i spillet, vet jeg ikke.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...