Gå til innhold

Hukommelsen er så dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye jeg ikke husker vi har gjort som familie, når de andre snakker om det husker jeg det ikke. Husker heller ikke navn på folk, kun noen få...husker ikke fjes, så folk kan hilse uten at jeg vet hvem de er. Spiller vi geni husker jeg ikke svarene, selv om vi har hatt det flere ganger før. Folk kan snakke til meg og jeg svarer helt i ørska, pga at jeg ikke har fått med meg hva de sier.

Er det noe jeg kan gjøre for å bli flinkere?

Og hva er årsaken? Er det fordi jeg har vært deprimert/angst tidligere, eller min hukommelse ødelagt pga schizofreni?

Kan jeg øve hukommelsen opp, eller må jeg leve med det?

Skrevet

Det er kanskje ikke så viktig å huske, men det er irriterende å sitte der som et spørsmålstegn når folk snakker om ting. Bare si "å gjorde vi det"? Så får jeg alltid "husker du ikke det"???

Hva feiler det meg?

Gjest Zyprexus
Skrevet

Husker du bedre når du er alene og det er stilt runt deg? Jeg sliter med å huske ting når jeg er i sosiale sammenhenger med folk rundt meg og jeg må tenke raskt, men når jeg sitter hjemme med ro rundt meg så husker jeg det meste.

Skrevet

Hei,

Kjipt med dårlig hukommelse. Mange påstår at det er pga schizofrenien.

PSYKOPP har en del god litteratur/info på feltet. Jeg kjente meg igjen i mye, og det gjorde godt.

Håper noe av dette vil kunne gi deg noen svar.

http://www.psykopp.no/index.php/produkt/170

Lykke til!

Skrevet

Det er kanskje ikke så viktig å huske, men det er irriterende å sitte der som et spørsmålstegn når folk snakker om ting. Bare si "å gjorde vi det"? Så får jeg alltid "husker du ikke det"???

Hva feiler det meg?

Står du på lamictal? Gjør du det kan det være en medvirkende årsak. I sosiale sammenhenger får jeg nærmest blackout. Du er ikke alene i hvert fall. Om det skulle være noen trøst.

Skrevet

Husker du bedre når du er alene og det er stilt runt deg? Jeg sliter med å huske ting når jeg er i sosiale sammenhenger med folk rundt meg og jeg må tenke raskt, men når jeg sitter hjemme med ro rundt meg så husker jeg det meste.

Sliter med å huske når jeg er alene og, men det er kanskje verre når det er folk rundt meg. Blir litt frustrert av å glemme ting som jeg burde huske, må vel bare leve i nuet. Husker ikke selv om jeg ser på bilder heller.

Skrevet

Hei,

PSYKOPP har en del god litteratur/info på feltet. Jeg kjente meg igjen i mye, og det gjorde godt.

Lykke til!

Takk, får lese det.

Skrevet

Står du på lamictal? Gjør du det kan det være en medvirkende årsak. I sosiale sammenhenger får jeg nærmest blackout. Du er ikke alene i hvert fall. Om det skulle være noen trøst.

Står ikke på det. Men hvis det blir for mye folk og styr rundt meg, da kan jeg bli fjern. Kanskje det er fordi jeg ikke klarer forholde meg til det, men det er ikke med vilje. Bare forsvinner innover og innover. Da forstår jeg at jeg ikke husker, er jo ikke tilstedet da. Men ting jeg burde være tilstedet på, som familieting...det burde jeg huske. Blir irritert på samboeren min når han sier "Jo det husker du, husker du ikke det engang"?

Gjør det ikke med vilje, og ikke kan det være altzheimer heller.

Skrevet

Hei,

Lykke til!

Bestilte det heftet :)

Håper det står noe om slikt der....

Skrevet

Bestilte det heftet :)

Håper det står noe om slikt der....

Hei igjen,

Nå fant jeg det heftet jeg lette ekstra etter og som jeg synes beskriver problemene på en fin måte.

http://www.psykopp.no/index.php/produkt/167

Jeg håper at du får like stor "glede" av gjenkjennelsen som jeg har hatt. Det betydde i alle fall mye for meg å se at dette var typiske utfordringer og problemer ved lidelsen.

Good Luck :o)

Skrevet

Hei igjen,

Nå fant jeg det heftet jeg lette ekstra etter og som jeg synes beskriver problemene på en fin måte.

http://www.psykopp.no/index.php/produkt/167

Jeg håper at du får like stor "glede" av gjenkjennelsen som jeg har hatt. Det betydde i alle fall mye for meg å se at dette var typiske utfordringer og problemer ved lidelsen.

Good Luck :o)

Hei og takk for det :-)

Har prøvd å bestille det heftet flere ganger nå, men går ikke. Får bare prøve igjen senere...

Skrevet

Hei og takk for det :-)

Har prøvd å bestille det heftet flere ganger nå, men går ikke. Får bare prøve igjen senere...

Kan det tenkes at den har gått ut av produksjon? Synd, det er et svært godt hefte, det beste jeg har lest om problemene faktisk.

Var jeg deg ville jeg ta en telefon til PykOpp i morgen og forhøre meg om hvordan det ligger an. De er super-hjelpsomme der!

Her er kontaktinfo:

Adresse:

Kirkegaten 40

4006 Stavanger

Tlf: 51 93 88 00

Faks: 51 93 88 01

epost: [email protected]

Skrevet

Kan det tenkes at den har gått ut av produksjon? Synd, det er et svært godt hefte, det beste jeg har lest om problemene faktisk.

Var jeg deg ville jeg ta en telefon til PykOpp i morgen og forhøre meg om hvordan det ligger an. De er super-hjelpsomme der!

Her er kontaktinfo:

Adresse:

Kirkegaten 40

4006 Stavanger

Tlf: 51 93 88 00

Faks: 51 93 88 01

epost: [email protected]

The following errors were encountered

The username you chose is not available

The screen name you chose is not available

The email you chose is not available

Return to Previous Page

Dette kom. Får se om jeg ringer, litt kjedelig det og.

Skrevet

The following errors were encountered

The username you chose is not available

The screen name you chose is not available

The email you chose is not available

Return to Previous Page

Dette kom. Får se om jeg ringer, litt kjedelig det og.

Det var dumt! Håper ikke de har skalket lukene!

Jeg ville nok satset på en telefon i morgen. Som sagt har jeg bare positive erfaringer når jeg har vært i kontakt med dem.

Hadde jeg hatt adressen din kunne jeg sendt deg en kopi av mitt hefte, men det er kanskje ikke så lett når vi jo opererer med nicks.

Skrevet

Det var dumt! Håper ikke de har skalket lukene!

Jeg ville nok satset på en telefon i morgen. Som sagt har jeg bare positive erfaringer når jeg har vært i kontakt med dem.

Hadde jeg hatt adressen din kunne jeg sendt deg en kopi av mitt hefte, men det er kanskje ikke så lett når vi jo opererer med nicks.

Takk for det, nei det går jo ikke å sende kopi :)

Får se om jeg ringer dem i morgen. God natt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...