Gå til innhold

All inclusive vs ikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som regel mottar alle en form for "faktura" etter middagen (der du kvitterer for hva du har mottat av mat og drikke.

Har du "all inclusive" så belastes du ikke for det (siden du allerede har betalt for det), men hotellet trenger det for å holde orden i sine regnskap.

Har du ikke "all inclusive" så betaler du enten der og da, eller det føres på hotellregningen din.

Det kan også være andre "løsninger", men som regel må du uansett signere på en kvittering med navn og romnummer.

Gjest Shira :o)

Vi hadde armbånd i ulike farger. Vi bodde på stort kompleks hvor det var 3 hoteller koblet sammen, vi bodde på det største og hadde dermed den fargen som viste at vi kunne spise overalt. Andre med andre farger hadde ikke tilgang til alle restauranter for fri spising, der ble det lagt til romregningen om de allikevel ville spise på de restaurantene, betalte ved utsjekk.

Samme når vi var på cruise i sommer, bare at vi da hadde kort. Valgte vi restauranter som ikke var med i vår pakke, ble det lagt på regningen vår som vi betalte da vi dro.

Annonse

Som regel mottar alle en form for "faktura" etter middagen (der du kvitterer for hva du har mottat av mat og drikke.

Har du "all inclusive" så belastes du ikke for det (siden du allerede har betalt for det), men hotellet trenger det for å holde orden i sine regnskap.

Har du ikke "all inclusive" så betaler du enten der og da, eller det føres på hotellregningen din.

Det kan også være andre "løsninger", men som regel må du uansett signere på en kvittering med navn og romnummer.

næææ aldri vært borti. Vi hadde armbånd bare vi

[quote name=Shira :o)' timestamp='1360056632' post='4865543]

Vi hadde armbånd i ulike farger. Vi bodde på stort kompleks hvor det var 3 hoteller koblet sammen, vi bodde på det største og hadde dermed den fargen som viste at vi kunne spise overalt. Andre med andre farger hadde ikke tilgang til alle restauranter for fri spising, der ble det lagt til romregningen om de allikevel ville spise på de restaurantene, betalte ved utsjekk.

Samme når vi var på cruise i sommer, bare at vi da hadde kort. Valgte vi restauranter som ikke var med i vår pakke, ble det lagt på regningen vår som vi betalte da vi dro.

Steike heller, drar på ferie, så skal man bli tagget med armbånd, helst i forskjellig farger.

Skjønner at jeg ikke går glipp av så mye ved å lage mine egne ferieopplegg :)

Gjest annlovinda

Der vi var i sommer fikk vi armbånd på oss. De hadde armbånd i forskjellige farger, den fargen vi hadde betød at vi hadde all inclusive til alle måltider, all inclusice, fullt ut. Andre hadde valgt kun å ha frokosten, da hadde de en annen farge på armbådet, og de som hadde frokost og lunsj, en annen farge igjen.

Steike heller, drar på ferie, så skal man bli tagget med armbånd, helst i forskjellig farger.

Hehe,- jeg hadde nok heller ikke likt sånne ferier :-) Men nå er jeg litt allergisk for sånn turisme med store hoteller etc., bamseklubb og kelnere som kan svensk...

Annonse

Samma her....:-)

Takke meg til små koselige restauranter i en eller annen bakgårdsgate!

Hehe,- jeg hadde nok heller ikke likt sånne ferier :-) Men nå er jeg litt allergisk for sånn turisme med store hoteller etc., bamseklubb og kelnere som kan svensk...

Hehe, jeg er på sånn ferie nå for første gang i hele mitt lange liv og det er aldeles grusomt. Bamseklubb under verandaen min når det passer meg å sove etter å ha vært og solt meg og utrolig masete om morgenen med ungeskrik og betjening som vasker og rydder klokka 8 om morgenen.

Det er skikkelig tragikomisk, jeg kan ikke annet enn å le av hele styret - aldri mer.

Jeg synes heller ikke det høres særlig fristende ut å gå med slike ekle armbånd på.

mvh

næææ aldri vært borti. Vi hadde armbånd bare vi

Det er nok ulike løsninger ja. Vi hadde ikke armbånd, men oppgav bare hotellnummeret og kvitterte for hva vi hadde bestilt å drikke og spise til middag og i baren(e).

Frokost og lunsj var inkludert for alle, så der var det ikke behov for noen identifisering.

Det inngikk også et antall spabehandlinger i "all inclusive", og det fungerte som for middagen :-)

Gjest Shira :o)

Ikke at jeg trenger forsvare meg, men vi hadde slik ferie pga guttungen. Jeg var syk og dette var helt topp! 8 restauranter, flere badebasseng, privat strand.

2 ganger var vi der og koste oss, for en gang skyld ble det ikke så synlig for gutten at mamma ikke klarer så mye.

Uansett, ferie, da tenker jeg at folk må gjøre akkurat det de ønsker. Hva de ønsker, hva behovet er, hva økonomien tillater.

Hva jeg ønsker er jo revnende likegyldig for de som faktisk skal ferie ;o)

Dessuten var jeg merket med at jeg bodde på det flotteste hotellet, dermed kunne jeg leke litt dronning. *flirer* ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...