Gå til innhold

NHD wellbutrin og sårbarhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Du har ikke såret meg. Du kom med gode råd.

Men jeg føler ikke det er plass til meg her lenger. Det virker bare som mange irriterer seg, samme hva jeg skriver for tiden.

''Men jeg føler ikke det er plass til meg her lenger. Det virker bare som mange irriterer seg, samme hva jeg skriver for tiden.''

Jeg tror du tolker det slik fordi du har hatt en lang periode som har vært strevsom. Det vil alltid være noen som kommer med krasse kommentarer, men selv krasse kommentarer er ikke alltid så vondt ment. I allefall vet jeg med meg selv at dersom jeg har en dag med kort lunte, så kan man lese det ut av svarene jeg gir på dol også.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• frosken

3

• Gondor

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok. Du har tidligere skrevet at han er svært dyktig han jeg går til.

Men jeg har bare vært der en gang nå i senere tid. Det er han som har gitt meg diagnosen BP2.

''Ok. Du har tidligere skrevet at han er svært dyktig han jeg går til. Men jeg har bare vært der en gang nå i senere tid. Det er han som har gitt meg diagnosen BP2.

''

Kanskje du kan sende ham et brev hvor du sier noe om hvordan den senere tiden har vært? Du har vel en ny time om et par måneder, har du ikke? Men det kan allikevel være greit om du formidler situasjonen du er i før den tid.

Skrevet

Men jeg har bare vært der en gang nå i senere tid. Det er han som har gitt meg diagnosen BP2.

Kan du ikke ringe å si at du trenger en time så fort som mulig?

Skrevet

Hei. Håper ikke at jeg har såret deg? I såfall så mente jeg det ikke. Jeg er vant til å snakke litt direkte til folk, det sårer derfor ikke meg med sånne tilbakemeldinger, men jeg bør nok tenke på at andre kan ha det annerledes. Unnskyld.

Jeg bruker wellbutrin 300 mg og denne, sammen med ap, har tatt bort selvmordstankene. Jeg er ikke så mye mere opplagt, det går opp og ned. Har bp 2 jeg også, men jeg svinger ikke sånn som du, at hvis noen sårer meg så går alt nedover og jeg blir deprimert. Jeg kan bli såret der og da, men så tenker jeg, so what?, dette river ikke ned livet mitt. Depresjonene mine kommer og går i bølger og daler. Er gjerne flere uker nede, og kan være ganske sprek i perioder. Kunne gjerne tenkt meg å øke wellbutrinen jeg også til 450 mg, kanskje jeg fikk det bedre da? Du trenger kanskje noe stemingsstabiliserende?

Skrevet

Men jeg føler ikke det er plass til meg her lenger. Det virker bare som mange irriterer seg, samme hva jeg skriver for tiden.

''Men jeg føler ikke det er plass til meg her lenger''

Det er masse plass til deg her, enkelte folk skriver sikkert etter sitt eget humør. Da har det noe med dem å gjøre, ikke deg :)

Gjest bølger
Skrevet

Et par gng i året er ikke terapi.

Du skriver at det vel er en gng pr mnd nå. Er det 1 gng pr mnd? Eller sjeldnere?

Prater du med behandler om det du tar opp her på dol?

Det varierer litt hvor ofte jeg går. Avtaler når jeg skal komme neste gang etter at vi er ferdig med timen. Men i det siste har det blitt ca 1 gang i mnd.

Har begynt å skrive dagbok hvordan jeg har det. Hva jeg føler, tenker og hvordan jeg reagerer når jeg er dårlig. Om det kan være noe spesielt jeg har reagert på. Skriver hvis jeg har en god dag. Kopierer det som jeg føler er relevant for psykologen å vite, og sender det på mail til han, før jeg får anledning til å angre. Får det bedre frem når jeg skriver mens jeg er dårlig, enn jeg gjør på kontoret hans rett etter at jeg har vært på jobb.

.Har også kopiert en del av det jeg har skrevet her på dol.

Gjest sett dette
Skrevet

Hvis man ikke tåler litt forskjellige tilbakemeldinger og kommentarer så bør man ikke skriver innlegg her inne.

Så du har antakeligvis rett.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det varierer litt hvor ofte jeg går. Avtaler når jeg skal komme neste gang etter at vi er ferdig med timen. Men i det siste har det blitt ca 1 gang i mnd.

Har begynt å skrive dagbok hvordan jeg har det. Hva jeg føler, tenker og hvordan jeg reagerer når jeg er dårlig. Om det kan være noe spesielt jeg har reagert på. Skriver hvis jeg har en god dag. Kopierer det som jeg føler er relevant for psykologen å vite, og sender det på mail til han, før jeg får anledning til å angre. Får det bedre frem når jeg skriver mens jeg er dårlig, enn jeg gjør på kontoret hans rett etter at jeg har vært på jobb.

.Har også kopiert en del av det jeg har skrevet her på dol.

Hva sier psykologen til alt dette? At du svinger og sliter så mye?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er godt at du har høye tanker om husken min, men det husket jeg altså ikke.

Selv den dyktigste må treffe pasienten for å kunne gjøre gode vurderinger. Hva venter du på?

Gjest bølger
Skrevet

Selv den dyktigste må treffe pasienten for å kunne gjøre gode vurderinger. Hva venter du på?

Jeg har time i midten av mars. Da skulle vi vurdere effekten av økningen. Tror du ikke at det er BP?

Gjest bølger
Skrevet

Hva sier psykologen til alt dette? At du svinger og sliter så mye?

Husker ikke om han har sagt noe om det.

Gjest bølger
Skrevet

Hei. Håper ikke at jeg har såret deg? I såfall så mente jeg det ikke. Jeg er vant til å snakke litt direkte til folk, det sårer derfor ikke meg med sånne tilbakemeldinger, men jeg bør nok tenke på at andre kan ha det annerledes. Unnskyld.

Jeg bruker wellbutrin 300 mg og denne, sammen med ap, har tatt bort selvmordstankene. Jeg er ikke så mye mere opplagt, det går opp og ned. Har bp 2 jeg også, men jeg svinger ikke sånn som du, at hvis noen sårer meg så går alt nedover og jeg blir deprimert. Jeg kan bli såret der og da, men så tenker jeg, so what?, dette river ikke ned livet mitt. Depresjonene mine kommer og går i bølger og daler. Er gjerne flere uker nede, og kan være ganske sprek i perioder. Kunne gjerne tenkt meg å øke wellbutrinen jeg også til 450 mg, kanskje jeg fikk det bedre da? Du trenger kanskje noe stemingsstabiliserende?

Jeg trenger kanskje stemningsstabiliserende. Det var det NHD også sa tidligere, men psykiateren ville prøve økning på wellbutrinen.

Skrevet

Jeg trenger kanskje stemningsstabiliserende. Det var det NHD også sa tidligere, men psykiateren ville prøve økning på wellbutrinen.

Kanskje jatakk, begge deler? En dose ad kombinert med ss er kanskje det som skal til. Ellers anbefaler jeg deg kognitiv terapi for å takle sårbarheten din. Og mindfulness kan kanskje også hjelpe. Det er ihvertfall teknikker som jeg har lært og som hjelper i kombinasjon med medisiner. Håper du får ei riktig god natt.

Skrevet

Bølger har skrevet det i flere av sine spørsmål til deg at hun går/har gått hos en du anbefaler.

Gjest bølger
Skrevet

''Jeg tror det er mange her på dol som tror at det bare er å ta seg sammen. Jeg får kritikk samme hva jeg skriver nå. Trodde dette var et psykiatriforum, at det også var plass til de som ikke blir bra, så når jeg ikke viser bedring så har jeg hvis ingenting her å gjøre.

''

Du strever tydeligvis mye nå, bølger, og det virker som om du da fort legger mer negativitet inn i de kommentarene du får enn det vel er grunnlag for? Jeg har svart deg en del ganger, og vet at jeg ikke har ment å kritisere deg. Jeg var kanskje litt kort i forhold til innlegget ditt om diabetes, men har ikke hatt til hensikt å såre deg.

Er det noe som hjelper deg når du har det slik som dette? Hvordan fungerer det for deg med treningen ? Og hva med sosial kontakt med andre?

Det hjelper litt med sosial kontakt. Har gode venner.

Skal på jobb nå. Får ta meg en sobril når jeg kommer frem, så jeg kan klare å konsentrere meg om jobben. Har problemer med å fokusere på det jeg holder på med nå for tiden.

Gjest bølger
Skrevet

Hvis man ikke tåler litt forskjellige tilbakemeldinger og kommentarer så bør man ikke skriver innlegg her inne.

Så du har antakeligvis rett.

Det var vel bare jeg som trodde at dette var et forum for de som sliter psykisk med forskjellige problemstillinger.

Skrevet

Det var vel bare jeg som trodde at dette var et forum for de som sliter psykisk med forskjellige problemstillinger.

Er det ikke det?

Gjest bølger
Skrevet

Er det ikke det?

Jeg vet ikke når jeg leste det innlegget jeg svarte på, og en del andre. Når jeg reagerer psykt på ting så blir de irritert og mener at jeg bør holde meg unna forumet. Når jeg poster et innlegg vet jeg aldri hvordan de oppfatter det, hva de svarer, og jeg vet heller aldri hvordan jeg reagerer på det. Men det er et av de psykiske problemene jeg sliter med. Når det er mye det samme som går opp igjen, så er noe av det psykiske jeg sliter med. Jeg har lært mye, hatt mye støtte og hjelp på forumet. Men noen mener at så lenge jeg sliter med disse problemstillingene så bør jeg holde meg unna.

Skrevet

Jeg vet ikke når jeg leste det innlegget jeg svarte på, og en del andre. Når jeg reagerer psykt på ting så blir de irritert og mener at jeg bør holde meg unna forumet. Når jeg poster et innlegg vet jeg aldri hvordan de oppfatter det, hva de svarer, og jeg vet heller aldri hvordan jeg reagerer på det. Men det er et av de psykiske problemene jeg sliter med. Når det er mye det samme som går opp igjen, så er noe av det psykiske jeg sliter med. Jeg har lært mye, hatt mye støtte og hjelp på forumet. Men noen mener at så lenge jeg sliter med disse problemstillingene så bør jeg holde meg unna.

''Men noen mener at så lenge jeg sliter med disse problemstillingene så bør jeg holde meg unna.''

Jeg foreslo tidligere at det kanskje ville gjøre deg godt med en liten time out når du opplevde å slite på bakgrunn av de svarene du fikk. Jeg tolket det som at det gjorde din situasjon verre ved å skrive og lese her inne. I perioder opplever jeg deg som svært sårbar/hudløs, det kan lett virke som om du legger alt for mye inn i svarene du får og du tolker dem i blant på verst tenkelige måte og da spør jeg deg om det er sunt for _deg_ å være her når du får slike reaksjoner, gjør det deg godt? Dette er noe kun du kan svare på og bestemme over.

Gjest bølger
Skrevet

''Men noen mener at så lenge jeg sliter med disse problemstillingene så bør jeg holde meg unna.''

Jeg foreslo tidligere at det kanskje ville gjøre deg godt med en liten time out når du opplevde å slite på bakgrunn av de svarene du fikk. Jeg tolket det som at det gjorde din situasjon verre ved å skrive og lese her inne. I perioder opplever jeg deg som svært sårbar/hudløs, det kan lett virke som om du legger alt for mye inn i svarene du får og du tolker dem i blant på verst tenkelige måte og da spør jeg deg om det er sunt for _deg_ å være her når du får slike reaksjoner, gjør det deg godt? Dette er noe kun du kan svare på og bestemme over.

Noen av gangene gjør det godt å være på forumet, mens andre tider får jeg det vondt. Det kan variere veldig hvordan jeg reagerer. Men dette er en problemstilling jeg også sliter med i RL.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...