Gå til innhold

Intetkjønn? En psykdom?

Anbefalte innlegg

Luca på 26 står glad fram med sine muskler på nrk.no og er glad for at h*n byttet kjønn fra kvinne til mann.

Hva skjer da om 10-40 år når man angrer seg?

http://www.llh.no/nor/lokallag/llh_bergen_og_hordaland/nyheter/2009/DE+ANGRENDE+-+noen+valg+er+for+livet.9UFRLG2p.ips

Er det samfunnet sin oppgave å både bytte kjønn på disse menneskene og bytte tilbake?

Noen husker kanskje hun damen fra Bergen som var så dominerende i Kråkeslottet.

Voldtekt i barndommen kan kanskje føre til så dype traumer,at personligheten forandres.She-male i Thailand jobber stort sett innen prostitusjon,og det kan for menn inne i skapet være firtende å tilsynelatende plukke opp en kvinne.Sodomi er fremdeles "synd" i mange deler av verden.

Hvor mange særinteresser skal ha oppmerksomhet i det offentlige rom?

Ulver,mostermaster og annet tull har tatt opp mye av spalteplassen i nettavisene.

La ulven leve.Det er inegn monstermaster.Bare store master som står stille.

Heldigvis er det kun negativitet knyttet til pedofili og incest.Vil det også være det i 2023? 2033? 2113?

Av egen ærfaring har jeg i livet truffet minst 3-4 mennesker jeg ikke kunne fastslå kjønnet på,før jeg begynte å snakke med de.De liknet på kvinner,men hadde en mann sin røst.

Er det ikke bedre å leve som homofil eller lesbisk? Noen kvinner ombestemmer seg i 35-40 års alderen når de heller vil ha barn på naturlig vis.

Er virkelig gode gamle dyder så gammeldagse at absolutt alle MÅ kastes på båten?

Legger dette i psykiatri bare om flertalølet mener det.

Alle burde ha stemmerett her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388421-intetkj%C3%B8nn-en-psykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er ikke intetkjønn om man føler seg som en kvinne i en manns kropp (eller omvendt). Man er heller ikke homofil eller lesbisk. Er man homofil trives man som mann og elsker andre menn. Er man lesbisk trives man som kvinne og elsker andre kvinner. Det er noe helt annet enn å føle at man er helt feil kjønn i forhold til den kroppen man har fått tildelt.

''Er det samfunnet sin oppgave å både bytte kjønn på disse menneskene og bytte tilbake?''

Nei, slikt bør ikke helsevesenets begrensede ressurser sløses bort på.

''Hvor mange særinteresser skal ha oppmerksomhet i det offentlige rom?''

Det er ikke vanskeligere enn å overse det.

''Heldigvis er det kun negativitet knyttet til pedofili og incest.Vil det også være det i 2023? 2033? 2113?''

Garantert.

Jeg har fulgt en slik mann nært på livet, og det var et slit å være barn og ungdom og ikke forstå dette selv en gang. Jenta som følte hun hadde feil kropp, er i dag en harmonisk mann med samboer. Vokst opp i en vanlig familie, ikke noen traumer, bare født slik. Blir som å bli født med et ekstra ben, - man ønsker å få det fjernet. Dette har ikke noe med sex å gjøre eller transer. Dette er en feilkobling fra naturens side,- inne i mors liv ble det lagd en jentekropp på en guttehjerne. Verre er det ikke.

Det er så få dette gjelder at det syns jeg nok vi har råd til å reparere, akkurat som å fjerne et ekstra ben.

Tja, jeg kan ikke så mye om temaet, og tror ikke du kan så mye heller. Det er vel ikke snakk om å 'velge å bytte' frem og tilbake, og det er ikke snakk om homofili.

At samfunnet bruker noen kroner på å tilrettelegge for de som av forskjellge årsaker trenger mer støtte enn normalen er helt ok for meg.

Annonse

Jeg har fulgt en slik mann nært på livet, og det var et slit å være barn og ungdom og ikke forstå dette selv en gang. Jenta som følte hun hadde feil kropp, er i dag en harmonisk mann med samboer. Vokst opp i en vanlig familie, ikke noen traumer, bare født slik. Blir som å bli født med et ekstra ben, - man ønsker å få det fjernet. Dette har ikke noe med sex å gjøre eller transer. Dette er en feilkobling fra naturens side,- inne i mors liv ble det lagd en jentekropp på en guttehjerne. Verre er det ikke.

Det er så få dette gjelder at det syns jeg nok vi har råd til å reparere, akkurat som å fjerne et ekstra ben.

Fint skrevet.

Men da er det forskjell på jente og guttehjerner da :)

Skulle ikke pedagogene på 70 tallet fortelle oss at vi var akkurat de samme, bare med litt forskjellig tiss ? :D

Ok,Flisa,takk for oppklaring. Har blitt sjekket opp 3 ganger av homofile,og likte det ikke.

Vanskelig å være singel mann når man ønsker å være alene en stund.

Da er jeg heldig som aldri har følt meg som noe annet enn gutt og mann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...