Gå til innhold

Hente ut medisiner på apotek

Anbefalte innlegg

Hjemmesykepleien har ikke lov til å ta med seg kort eller penger for å hente ut medisiner til min mor (hun er 100% pleiepasient).

Finnes det noen andre løsninger for at de skal få hentet ut meds?

Apoteket, som hun har brukt fast i mange år, vil ikke gi ut faktura. Hun bruker mye medisiner og stadig nye (hun er ofte inn og ut av sykehus).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388431-hente-ut-medisiner-p%C3%A5-apotek/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

5

• Psykojenta

2

• Tullemusa

2

Mest aktive i denne tråden

Normalt sett disponerer jo hjemmesykepleien sitt eget medisinskap. Be om å få dosett og la hjemmesykepleien samkjøre med hennes fastlege? På den måten unngår dere innom apotek.

Hun har dosett, og det er sykepleierne som har kontoll på og gir henne medisinene. Men hun får stadig nye medsiner som jeg må dra og hente ut, det er ofte antibiotika..

De får hente ut, men får ikke lov til å ta med seg penger og kort for å betale med (lover og regler).

Dette må jo være et problem som da rammer veldig mange. Rart det ikke finnes noen løsning. Jeg har en venninne som jobbe i hjemmesykepleien og hun er daglig på apoteket og henter medisiner til hjemmeboende brukere. Jeg tror jeg må spørre henne hvordan de gjør det. Ikke alle kommer seg på apoteket, det vet man jo.

Annonse

Dette må jo være et problem som da rammer veldig mange. Rart det ikke finnes noen løsning. Jeg har en venninne som jobbe i hjemmesykepleien og hun er daglig på apoteket og henter medisiner til hjemmeboende brukere. Jeg tror jeg må spørre henne hvordan de gjør det. Ikke alle kommer seg på apoteket, det vet man jo.

Kjempefint om du gjør det.. Tusen takk :))

Kjempefint om du gjør det.. Tusen takk :))

Er det oppfølgningstjenesten jeg skal spørre etter i kommunen - heter det det?

Tusen takk :)

Det er vel forskjellige navn på dette :-)

Men det er tildelingskontoret som styrer begge trur jeg.

Hjemmetjenesten og oppfølgingstjenesten her holder til på samme sted.

Håper du finner ut av det - gå på komunen sine sider - kanskje du finner ut noe der c",)

Normalt sett disponerer jo hjemmesykepleien sitt eget medisinskap. Be om å få dosett og la hjemmesykepleien samkjøre med hennes fastlege? På den måten unngår dere innom apotek.

Kan jeg få spørre deg om en annen ting - du er så klok på denslags;

Fra man får innsikt i noe; kan andre forvente av en at man ikke skal gå i den samme fella på nytt? Jeg jobber mye med en sak som er litt komplisert (offerrollen) og jeg opplever at jeg snubler litt. Noen ganger går det bra og jeg greier å stoppe meg selv, tenker over det og handler ikke - andre ganger går jeg i fella (det kan være mange grunner til det).

Er det "greit" at det tar tid? Eller skal jeg klare det uten å snuble - kanskje også at jeg bør være enda hardere mot meg selv.

Annonse

Det er vel forskjellige navn på dette :-)

Men det er tildelingskontoret som styrer begge trur jeg.

Hjemmetjenesten og oppfølgingstjenesten her holder til på samme sted.

Håper du finner ut av det - gå på komunen sine sider - kanskje du finner ut noe der c",)

Hjertelig takk! :)))

Gjest offerroller

Kan jeg få spørre deg om en annen ting - du er så klok på denslags;

Fra man får innsikt i noe; kan andre forvente av en at man ikke skal gå i den samme fella på nytt? Jeg jobber mye med en sak som er litt komplisert (offerrollen) og jeg opplever at jeg snubler litt. Noen ganger går det bra og jeg greier å stoppe meg selv, tenker over det og handler ikke - andre ganger går jeg i fella (det kan være mange grunner til det).

Er det "greit" at det tar tid? Eller skal jeg klare det uten å snuble - kanskje også at jeg bør være enda hardere mot meg selv.

''Er det "greit" at det tar tid?''

Synes det går sakte, jfr, http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4864480

''Er det "greit" at det tar tid?''

Synes det går sakte, jfr, http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4864480

Det er greit at du synes det går sakte, men basert kun på nettet synes jeg det blir uriktig å si at det går sakte. Du vet ikke alt.

Det var for øvrig ikke det jeg spurte om heller.

De siste årene min mor levde, kom det en hjemmesykepleier med medisin i en dosett ca 2 ggr i mnd. Mener at min mor fikk faktura på medisinen i ettertid.

Om pleipassienter har problem med å betale fakturaer, eller ikke har noen som kan gjøre det for seg, er vel dette også problematisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...