Gå til innhold

Hente ut medisiner på apotek

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

5

• Psykojenta

2

• Tullemusa

2

Mest aktive i denne tråden

De siste årene min mor levde, kom det en hjemmesykepleier med medisin i en dosett ca 2 ggr i mnd. Mener at min mor fikk faktura på medisinen i ettertid.

Om pleipassienter har problem med å betale fakturaer, eller ikke har noen som kan gjøre det for seg, er vel dette også problematisk.

Det kan jo være fordi de har meg, at barna skal gjøre sånt. Men jeg driver og undersøker saken. Har fått noen gode råd.

Får hun dosett av hjemmesykepleien? Hvordan gjøres det med betaling for de medisinene?

Min mor får multidose (apotekpakkede medisiner) levert av hjemmesykepleien, tidligere var det dosett. Da var det slik at fastlegen ga reseptene til hjemmesykepleien direkte, og de hentet ut på apoteket, og alt (det vanlige + eventuelle hastemedisiner) kom på månedlig faktura.

Kan jeg få spørre deg om en annen ting - du er så klok på denslags;

Fra man får innsikt i noe; kan andre forvente av en at man ikke skal gå i den samme fella på nytt? Jeg jobber mye med en sak som er litt komplisert (offerrollen) og jeg opplever at jeg snubler litt. Noen ganger går det bra og jeg greier å stoppe meg selv, tenker over det og handler ikke - andre ganger går jeg i fella (det kan være mange grunner til det).

Er det "greit" at det tar tid? Eller skal jeg klare det uten å snuble - kanskje også at jeg bør være enda hardere mot meg selv.

Hva tror du selv?

Hvorfor får hun ikke konto på apoteket? Jobber selv i hjemmesykepleien, og det hører med til sjeldenhetene at pasienter ikke får opprette konto når medisinene administreres av oss. De gangene det skjer dreier det seg om manglende betaling, inkasso o.l.

Hjemmesykepleien har (som regel) ikke egne medisinlager. Vi oppbevarer og administrerer pasientens egen medisin etter avtale med hver enkelt bruker. Vi administrerer også resepter og leverer ut medikamenterer. Apoteket fakturerer pasientene fortløpende, som med hvilke som helst andre kunder.

Annonse

Hvorfor får hun ikke konto på apoteket? Jobber selv i hjemmesykepleien, og det hører med til sjeldenhetene at pasienter ikke får opprette konto når medisinene administreres av oss. De gangene det skjer dreier det seg om manglende betaling, inkasso o.l.

Hjemmesykepleien har (som regel) ikke egne medisinlager. Vi oppbevarer og administrerer pasientens egen medisin etter avtale med hver enkelt bruker. Vi administrerer også resepter og leverer ut medikamenterer. Apoteket fakturerer pasientene fortløpende, som med hvilke som helst andre kunder.

Takk for svar :)

Jeg må bare få si en ting til deg; jeg beundrer dere og jobben dere har. Dere er knalltøffe.

Jobben dere GJØR mente jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her på dol var det noen som skrev til en annen at ting gikk for tregt.

En prosess tar tid, jeg vet. Og jeg er absolutt på riktig vei. Men jeg snubler mer enn jeg føler det er rom for. Kanskje må jeg jobbe enda hardere.

Om Petter Northug skal bli bedre, ligger ikke løsningen i å være flere timer i uka sammen med treneren sin eller lese flere timer i boka om treningsteori.

Løsningen ligger i mer trening ute i skiløypene. Omsette det treneren sier i teknikk, intensitet og mengdetrening på ski.

Om Petter Northug skal bli bedre, ligger ikke løsningen i å være flere timer i uka sammen med treneren sin eller lese flere timer i boka om treningsteori.

Løsningen ligger i mer trening ute i skiløypene. Omsette det treneren sier i teknikk, intensitet og mengdetrening på ski.

Jeg er glad du skriver "mer trening". Hvis ikke hadde jeg blitt lei meg.

Jeg får øke intensiteten på treningen.

... Men ser ikke du heller resultater?

Annonse

Jeg er glad du skriver "mer trening". Hvis ikke hadde jeg blitt lei meg.

Jeg får øke intensiteten på treningen.

Det handler om å leve livet i praksis, ikke alle praktiserer livet. For noen ruller det forbi uten at de deltar, det blir å være på utsiden av alt. Slik man ser en buss rulle forbi, plutselig er den borte. Livet er rart, du er flink som deltar hww :-)

Det handler om å leve livet i praksis, ikke alle praktiserer livet. For noen ruller det forbi uten at de deltar, det blir å være på utsiden av alt. Slik man ser en buss rulle forbi, plutselig er den borte. Livet er rart, du er flink som deltar hww :-)

Jeg prøver så godt jeg kan. Men jeg må tydeligvis jobbe enda hardere. Vet ikke helt hvordan jeg skal få til det enda.

Takk for at du tror på meg. Det betyr veldig mye for meg :)

Jeg prøver så godt jeg kan. Men jeg må tydeligvis jobbe enda hardere. Vet ikke helt hvordan jeg skal få til det enda.

Takk for at du tror på meg. Det betyr veldig mye for meg :)

Du er flink og du trenger ikke ha det travelt, se på naturen den haster ikke men kommer i mål det gjør den :-)

Serverer oss nye årstider, år etter år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...