Gå til innhold

Hvilken medisin er mest lik trilafon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra å ha vært veldig fysisk sliten, panikk, selvmordstanker, ingen tiltakslyst og veldig psykiske smerter, er dette nesten fraværende. Synes det forsvant ganske mye med wellbutrin, men når jeg i tillegg økte trilafon så føler jeg livslyst og glede igjen. Har ganske mye vondt som skjer rundt meg, men jeg takler det ganske greit. Så dette er vel også en god depresjonsmedisin går jeg utifra? Tror jeg vil leve resten av livet sånn som nå. Men jeg må skifte siden denne medisinen jo går ut av produksjon. Hvilken medisin er mest lik?

Skrevet

Jeg venter spent på svar etter å ha trynet på sereouquel som ikke funket.

Skrevet

Jeg venter spent på svar etter å ha trynet på sereouquel som ikke funket.

Jeg søkte, selvsagt etter at jeg stillte spørsmålet, og ser at fluanxol kommer nærmest, ifølge tidligere svar. Jeg er så glemsk at jeg sikkert har glemt at jeg har spurt om dette før. Det er jo noe som er positivt ved det å være psyk: Jeg glemmer lett hva som har skjedd og om jeg har dummet meg ut her tidligere :-). Aldri så ille at det ikke er godt for noe.

Skrevet

Solian fungerer iallefall bra.

Takk, men jeg tror jeg kommer til å foretrekke fluanxol. Er så fornøyd med trilafon, så jeg vil egentlig ikke ha noe annet. Men jeg er nødt, dessverre, så da må det bli noe som ligner ihvertfall.

Solian ble jeg forresten veldig redd når jeg gikk på. Vet ikke helt hva som skjedde jeg.

Skrevet

Takk, men jeg tror jeg kommer til å foretrekke fluanxol. Er så fornøyd med trilafon, så jeg vil egentlig ikke ha noe annet. Men jeg er nødt, dessverre, så da må det bli noe som ligner ihvertfall.

Solian ble jeg forresten veldig redd når jeg gikk på. Vet ikke helt hva som skjedde jeg.

Ok, du må ta det som passer best for deg :-)

Skrevet

Ok, du må ta det som passer best for deg :-)

Ja, jeg må nok det :-). Må slutte og tenke så mye på det. Det sørgelige er at på denne medisinen har jeg greid å gå ned mye i vekt, snakker om ca 10 kg, og jeg greier enda å gå ned. Hadde masse overvekt fra tidligere medisinbruk og jeg har virkelig slitt for å greie og gå ned disse kiloene. Jeg ønsker ikke å legge på meg igjen, da blir jeg veldig lei meg. Er feit nå også, men ikke fullt så ille ihvertfall og jeg vet jeg skulle greid å gå ned mere nå. Pokker også!!!

Skrevet

Ja, jeg må nok det :-). Må slutte og tenke så mye på det. Det sørgelige er at på denne medisinen har jeg greid å gå ned mye i vekt, snakker om ca 10 kg, og jeg greier enda å gå ned. Hadde masse overvekt fra tidligere medisinbruk og jeg har virkelig slitt for å greie og gå ned disse kiloene. Jeg ønsker ikke å legge på meg igjen, da blir jeg veldig lei meg. Er feit nå også, men ikke fullt så ille ihvertfall og jeg vet jeg skulle greid å gå ned mere nå. Pokker også!!!

Ja, der ser du så ulikt medisiner virker på folk, jeg gikk opp i vekt da jeg stod på trilafon. Uff, jeg vet hva det vil si å være feit! Klarer ikke gå ned i vekt, bare spiser og spiser og orker ikke så mye. Føler meg elendig fysisk, men er ikke syk psykisk nå. Tror jeg skal spør legen om slankepiller, håper jeg får det. Må være deilig å ha gått ned 10 kg. Vil ned masse jeg, å som jeg vil...skulle ønske jeg hadde klart å trene.

Skrevet

Ja, der ser du så ulikt medisiner virker på folk, jeg gikk opp i vekt da jeg stod på trilafon. Uff, jeg vet hva det vil si å være feit! Klarer ikke gå ned i vekt, bare spiser og spiser og orker ikke så mye. Føler meg elendig fysisk, men er ikke syk psykisk nå. Tror jeg skal spør legen om slankepiller, håper jeg får det. Må være deilig å ha gått ned 10 kg. Vil ned masse jeg, å som jeg vil...skulle ønske jeg hadde klart å trene.

Trener ikke så mye jeg heller for tiden, er kun ute og går tur av og til. Det er nok heller kostholdet som gjør at jeg går saaaakte ned. Jeg har så og si kuttet ut vanlig sukker og hvetemel. Skal jeg spise brød blir det rugsprø, eller annet brød uten vanlig fint hvetemel. Jeg spiser mye frukt og grønnsaker. Unner meg utskeielser av og til da, sånn en gang hver uke, eller en gang hver 14. dag. Jeg kan ikke spise sukker pga høyt blodsukker så jeg må finne alternativer. Har funnet en sukkerfri sjokolade som jeg unner meg hvis noen andre i familien spiser godterier. Har kuttet ut nesten all hurtigmat og poteter. Synes ikke jeg gjør så mye, men det gir resultater sakte, men sikkert :-).

Skrevet

Trener ikke så mye jeg heller for tiden, er kun ute og går tur av og til. Det er nok heller kostholdet som gjør at jeg går saaaakte ned. Jeg har så og si kuttet ut vanlig sukker og hvetemel. Skal jeg spise brød blir det rugsprø, eller annet brød uten vanlig fint hvetemel. Jeg spiser mye frukt og grønnsaker. Unner meg utskeielser av og til da, sånn en gang hver uke, eller en gang hver 14. dag. Jeg kan ikke spise sukker pga høyt blodsukker så jeg må finne alternativer. Har funnet en sukkerfri sjokolade som jeg unner meg hvis noen andre i familien spiser godterier. Har kuttet ut nesten all hurtigmat og poteter. Synes ikke jeg gjør så mye, men det gir resultater sakte, men sikkert :-).

Flink du er som har lagt om kostholdet :-)

Jeg blir ør i hodet av å tenke på det, men vet jo det er jeg som må jobbe med det selv. Bare utsetter og utsetter, går ned fort hvis jeg kutter ut medisinene. Men da blir jeg dårlig, orker ikke det. Måtte være hvis jeg kunne bli innlagt noen uker, ligge i en seng og rase ned i kilo. Men det er jo idioti å gå inn for å bli dårlig, håper legen kan hjelpe meg.

Skrevet

Flink du er som har lagt om kostholdet :-)

Jeg blir ør i hodet av å tenke på det, men vet jo det er jeg som må jobbe med det selv. Bare utsetter og utsetter, går ned fort hvis jeg kutter ut medisinene. Men da blir jeg dårlig, orker ikke det. Måtte være hvis jeg kunne bli innlagt noen uker, ligge i en seng og rase ned i kilo. Men det er jo idioti å gå inn for å bli dårlig, håper legen kan hjelpe meg.

http://www.side2.no/helse/article2956099.ece

Her er en link som har hjulpet meg igang med et nytt kosthold. Tror vi må tenke sunn mat MED medisiner, da har vi bedre mulighet for å lykkes til slutt.

Skrevet

Jeg blir så oppriktig glad når jeg leser slike innlegg som dette at jeg sitter å applauderer :-)

Skrevet

Ja, jeg vet. Må spise sunt, men det er så forbaska vanskelig...

Ja, jeg vet det er vanskelig, spesielt når man får denne dorskheten og hungeren etter noe hele tiden. Men jeg tror likevel at hvis du forsøker å kutte ned på karbohydratene sånn som beskrevet i linken, så vil lysten til å spise mye avta noe.

Nå må du dytte meg ut av sofaen, jeg må gjøre noe, får besøk i ettermiddag. Var veldig hyggelig å "snakke" med deg :-).

Skrevet

Ja, jeg vet det er vanskelig, spesielt når man får denne dorskheten og hungeren etter noe hele tiden. Men jeg tror likevel at hvis du forsøker å kutte ned på karbohydratene sånn som beskrevet i linken, så vil lysten til å spise mye avta noe.

Nå må du dytte meg ut av sofaen, jeg må gjøre noe, får besøk i ettermiddag. Var veldig hyggelig å "snakke" med deg :-).

Deg også, du er fornuftig. Kos deg med besøket :-)

Skrevet

Jeg blir så oppriktig glad når jeg leser slike innlegg som dette at jeg sitter å applauderer :-)

:-). Takk for applausen :). Bukker og neier.

Skrevet

Deg også, du er fornuftig. Kos deg med besøket :-)

Takktakk :-).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mest lik er nok Fluanxol.

Med de problemer du beskriver, kan Seroquel være et utmerket alternativ.

Skrevet

Mest lik er nok Fluanxol.

Med de problemer du beskriver, kan Seroquel være et utmerket alternativ.

Seroquel kommer nok aldri mere inn i min munn. Kan gjerne tenke meg virkningen, men aldri bivirkningene. Får frysninger av å tenke på det. Var liggende/sittende i flere måneder og besvimte mange ganger. I tillegg 20 kg opp, never again.

Lukter på fluanxol jeg da, tror det må bli den.

Skrevet

Seroquel kommer nok aldri mere inn i min munn. Kan gjerne tenke meg virkningen, men aldri bivirkningene. Får frysninger av å tenke på det. Var liggende/sittende i flere måneder og besvimte mange ganger. I tillegg 20 kg opp, never again.

Lukter på fluanxol jeg da, tror det må bli den.

Jeg har verken gått ned eller opp på fluanxol. Venter med lengsel på et ap som gjør at en går NED!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...