Gå til innhold

Ensomhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ensomhet

Ensomhet er en tabubelagt "sykdom". Hadde folk hvor mange som sitter der alene i alle aldere, hadde de fott sjokk. Men som alt annet i sanfunnet - gir folk faen. Vi strever mot det perfekte på alle plan... Jeg er alene og ensom, bare nå 44 år.

Når jeg sår på byen eller andre offentlige steder, bussen f. eks. er jeg alltid velkledd, nyklippet osv...dere skjønner.

Men er en fasade. Jeg er tom.Ja, tom. Mitt liv er over. I 20 og 30 årene var alt anneledes. Det var gøy på alle måter...reiste overalt - masse gøy...

Nå - vet ikke ---44 år . Dette er livet. Jeg hater ordet Perfekt. Ingenting er perfekt her i samfunnet - husk det...– Olav Femte– Olav Femte

Skrevet

De ber

ingen bryr seg

De skriker

ingen bryr seg

De lider

ingen bryr seg

De dør

ingen bryr seg

De er på tv

Folk snur seg

Skrevet

De ber

ingen bryr seg

De skriker

ingen bryr seg

De lider

ingen bryr seg

De dør

ingen bryr seg

De er på tv

Folk snur seg

Riktig. Mange som lider, men ingen som bryr seg. Små barn blir torturert.

Skrevet

Riktig. Mange som lider, men ingen som bryr seg. Små barn blir torturert.

Ja, vi skulle ha gjort så mye mere, men ingen kan rekke over alt. Du kan jo ikke redde alle, men noen er jo bedre enn ingen. Da jeg var mindre drømte jeg om å dra til Afrika og redde alle barna. Det har det ikke blitt noe av enda, men jaggu blir jeg friskere så kanskje jeg drar.

Skrevet

Ja, vi skulle ha gjort så mye mere, men ingen kan rekke over alt. Du kan jo ikke redde alle, men noen er jo bedre enn ingen. Da jeg var mindre drømte jeg om å dra til Afrika og redde alle barna. Det har det ikke blitt noe av enda, men jaggu blir jeg friskere så kanskje jeg drar.

Jeg skulle starte et barnehjem, det var drømmen min som barn. Skulle hjelpe mange barn uten foreldre, men jeg sitter nå her og er nederst på rangstigen i samfunnet. Psykisk vrak! Har virkelig lyst å klatre oppover, gjøre noe...snu livet om til noe positivt. Men det blir bare tanker og drømmer, blir ikke mye gjort ut av å fantasere. Det begynner jeg å innse.

Skrevet

Jeg skulle starte et barnehjem, det var drømmen min som barn. Skulle hjelpe mange barn uten foreldre, men jeg sitter nå her og er nederst på rangstigen i samfunnet. Psykisk vrak! Har virkelig lyst å klatre oppover, gjøre noe...snu livet om til noe positivt. Men det blir bare tanker og drømmer, blir ikke mye gjort ut av å fantasere. Det begynner jeg å innse.

Du må ikke gi opp. Jeg er i såpass god form akkurat nå at jeg vurderer å begynne og studere igjen. Ihvertfall på deltid. Men så var det den h..... medisinbyttet da. Må ihvertfall se til å få til dette først. Har feilet så mye med medisiner så jeg er veldig skeptisk, men prøver å tenke positivt. Det kan jo gå bra også :-). Muligheten er der. Synd det er så mye bivirkninger på ap, man blir lat og dorsk av mange sorter. Men det er jo mye bedre enn å være psykisk syk tross alt. Jeg har ihvertfall tatt et valg, jeg kommer ikke til å slutte med ap på mange år.

Skrevet

Du må ikke gi opp. Jeg er i såpass god form akkurat nå at jeg vurderer å begynne og studere igjen. Ihvertfall på deltid. Men så var det den h..... medisinbyttet da. Må ihvertfall se til å få til dette først. Har feilet så mye med medisiner så jeg er veldig skeptisk, men prøver å tenke positivt. Det kan jo gå bra også :-). Muligheten er der. Synd det er så mye bivirkninger på ap, man blir lat og dorsk av mange sorter. Men det er jo mye bedre enn å være psykisk syk tross alt. Jeg har ihvertfall tatt et valg, jeg kommer ikke til å slutte med ap på mange år.

Er jo et smart valg, og du er flink som står på :-)

Merker at jeg er lat og dorsk ja, det var så lett å gå tur når jeg prøvde uten medisin (før jeg ble dårlig igjen). Og jeg spiste mindre og, gikk ned fort da. Skulle ønske jeg kunne klare å gå på kurs eller noe, bare for å gjøre noe. Men føler meg så elendig fysisk nå, selvtilliten er på bunn. Er som jeg har sirup under bena, alt går i sakte film. Er fristet til å prøve conserta, men tror ikke jeg tør. Har tenkt på det lenge, har jo amfetamin i seg da og da mister man vel matlysten.

Skrevet

Om en ser bort i fra niposting av innlegg på psyk.forumet som ikke har noe med psykiatri å gjøre,- de gangene du treffer så treffer du veldig bra.

Skrevet

Er jo et smart valg, og du er flink som står på :-)

Merker at jeg er lat og dorsk ja, det var så lett å gå tur når jeg prøvde uten medisin (før jeg ble dårlig igjen). Og jeg spiste mindre og, gikk ned fort da. Skulle ønske jeg kunne klare å gå på kurs eller noe, bare for å gjøre noe. Men føler meg så elendig fysisk nå, selvtilliten er på bunn. Er som jeg har sirup under bena, alt går i sakte film. Er fristet til å prøve conserta, men tror ikke jeg tør. Har tenkt på det lenge, har jo amfetamin i seg da og da mister man vel matlysten.

Har du adhd?

Skrevet

Har du adhd?

Hehe nei har ikke det, har bare noen gamle piller liggende. Lurer ofte på å ta en, kanskje jeg får mer energi. Men så er jeg ganske skeptisk til medisiner-

ink1365380698
Skrevet

Appropo ensomhet... finnes det ikke noen chatte side for folk med angst og psykiske plager. I så fall kunne noen kanskje lage... kanskje noen kunne være så heldige å finne hverandre. Ensomhet er et kjempeproblem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...