Gå til innhold

Bør vi avlyse? (om barnepass)

Anbefalte innlegg

Gjest Super Nanny

Vi skal etter planen passe tre barn i helgen. En baby og to barn i barnehagealder. Foreldrene skal reise vekk og er tilbake søndag kveld.

Forrige helg ble min mann syk med omgangssyke og nå har han influensa. Han er dog på bedringens vei.

Selv er jeg frisk og har ikke hatt noe av de over nevnte lidelsene.Jeg er likevel litt usikker på kommende helg, sett at man plutselig fikk både magesjau å influensa. Min mann hadde nok ikke taklet alle barna alene om så skulle skje.

Jeg har likevel ikke lyst til å avlyse avtalen, turen har vært planlagt lenge og det hadde jo vært dumt at de måtte holde seg hjemme mens jeg likevel holdt meg frisk hele helgen.

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388467-b%C3%B8r-vi-avlyse-om-barnepass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde snakket med barnas foreldre ved første tegn på sykdom og latt dem få sjansen til å finne et alternativ.

Jeg ville nemlig svært nødig sendt mine barn til helgeopphold et sted der det var omgangssyke i lufta. Er det noe jeg har som kommer i nærheten av hysteri / fobi, så er det mot akkurat den sykdommen. Men det er meg. Fortell de andre foreldrene hvordan situasjonen er og ta dem med på vurderingen.

Gjest Super Nanny

Jeg hadde snakket med barnas foreldre ved første tegn på sykdom og latt dem få sjansen til å finne et alternativ.

Jeg ville nemlig svært nødig sendt mine barn til helgeopphold et sted der det var omgangssyke i lufta. Er det noe jeg har som kommer i nærheten av hysteri / fobi, så er det mot akkurat den sykdommen. Men det er meg. Fortell de andre foreldrene hvordan situasjonen er og ta dem med på vurderingen.

'' Fortell de andre foreldrene hvordan situasjonen er og ta dem med på vurderingen.''

Foreldrene synes ikke det gjør noe om det er sykdom i luften. Som moren sier, så er de eldste i barnehagen hver dag og der er nok større risiko for smitte enn hjemme hos oss.

Vi har forøvrig før passet barna og vi har håndtert både oppkast og diare. Og det er nesten garantert at ihvertfall en av dem er snørrete og hoster.

'' Fortell de andre foreldrene hvordan situasjonen er og ta dem med på vurderingen.''

Foreldrene synes ikke det gjør noe om det er sykdom i luften. Som moren sier, så er de eldste i barnehagen hver dag og der er nok større risiko for smitte enn hjemme hos oss.

Vi har forøvrig før passet barna og vi har håndtert både oppkast og diare. Og det er nesten garantert at ihvertfall en av dem er snørrete og hoster.

Da er det jo egentlig greit, siden det er rimelig sikkert at minst én av dere voksne kommer til å være friske.

Sånn sett var det jo greit at mannen din ble syk på forhånd. Man har jo aldri noen 100% garanti for at alle holder seg friske i noe fall.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...