Gå til innhold

Gave til begge tvillingene?

Anbefalte innlegg

Gjest er litt usikker her

Datteren er invitert i 7 års dag til tvillingjenter. Tvillingene går i hver sin klasse. Datteren min går i klassen til den ene, den andre tvillingen kjenner hun knapt.

Tvillingene har invitert begge klassene (altså hver sin klasse) til en felles bursdag.

Tror dere det forventes at hvert av barna har med gave til begge jentene, eller bare til den som de går i klasse med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388471-gave-til-begge-tvillingene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ingen forventer at man har med gave til en søster man omtrent ikke kjenner?

En løsning kan jo være å kjøpe et spill eller noe, og gi dem dette sammen, altså "til Tuva og Emma fra Sofie". Men altså, jeg tror ikke det er _nødvendig_.

Sønnen min har vært i fellesbursdag til en gutt og en jente (ikke søsken) i klassen som feiret sammen etpar ganger. Da sto det i innbydelsen at "guttene tar med gave til Adrian, jentene tar med gave til Helene". Det synes jeg var enkelt og greit og et eksempel til etterfølgelse ;-)

Skjønner at den der var litt kinkig. Sånn umiddelbart tenker jeg at om de ikke var tvillinger, men venninner som feiret bursdag sammen, og inviterte hver sin gjeng, så hadde jeg gitt gave til den jeg ble invitert av.

Men - hva står det i invitasjonen? Er den bare fra den ene tvillingen, eller fra begge? Hvis begge tvillingene inviterer ville jeg nok kjøpt gave til begge. Tror jeg. Kanskje jenta kan spørre sine venninner hva de har tenkt å gjøre? Bursdager og gaver kan være en kjedelig salat å tråkke i i den alderen.

Annonse

Gjest trådstarter

He he, hittil er det akkurat 50/50 for å kjøpe til den ene eller begge.

Bursdagen er i dag, og vi har bare kjøpt til den ene, fordi det føltes naturlig. Men så fikk jeg altså plutselig kalde føtter og lurte på om jeg burde ut og kjøpe til den andre også.

Tvillingmamma her. Jeg ville kjøpt til den tvillingen din unge gikk i klasse med og er invitert til.

Gavemarerittet med tvillinger vil ingen ende ta. Du kan jo tenke deg selv, 10 jenter i hver klasse, og alle jentene har med to gaver... Det går ikke an. ;0)

Annonse

Gjest trådstarter

Tvillingmamma her. Jeg ville kjøpt til den tvillingen din unge gikk i klasse med og er invitert til.

Gavemarerittet med tvillinger vil ingen ende ta. Du kan jo tenke deg selv, 10 jenter i hver klasse, og alle jentene har med to gaver... Det går ikke an. ;0)

Det er ikke bare jentene som er invitert! Det kommer 25 barn fra hver klasse, altså i alt 50 er invitert..... De skal ha bursdagen i et lånt lokale.

Det hender også at voksne venninner eller kolleger feirer fødselsdag sammen, da har vi vel samme problemet.

Jeg var i selskap til 3 stk som feiret førtiårsdager. Jeg ga bare presang gtil den ene. Men vi fikk i innbydelsen beskjed om at presanger ikke skulle tas med til festlokale, så presangene ble gitt på annet tidspunkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...