Gå til innhold

er jeg i fare når jeg blander mine medesiner

Anbefalte innlegg

Gjest katrine65
Skrevet

hei, jeg er en dame på 47 som for 2mnd siden startet på cipralex 20mg. jeg har de siste 8 årene gått på 80ml Metadon+ 3*25mg sobril pga heroin avhengihet. jeg føler meg veldig ustabil psykisk, trist ,ikke noe over skudd og ned stemt. samtidig som jeg har problemer med pust i fysiske anstrengelser. da er mitt spm: har metadon noen innvirkning på pust? og er det noe jeg kan gjøre for å få cipralexen til å virke?

Skrevet

har hørt at metadon ikke er bra for mennesker med luftveis sykdommer.

Skrevet

Metadon ble funnet opp av nazistene under krigen av mangel på morfin mot skader.

Meget beslektet av morfin. Min gir ikke samme rus. Men et farlig stoff.

Klart du kan få pustevansker, som morfin og heroin...farlig,,

Skrevet

Metadon ble funnet opp av nazistene under krigen av mangel på morfin mot skader.

Meget beslektet av morfin. Min gir ikke samme rus. Men et farlig stoff.

Klart du kan få pustevansker, som morfin og heroin...farlig,,

Sammen med benzo som du gjør, er dette ikke bra ang. pust.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fra Felleskatalogen:

''Forsiktighetsregler:

Pasienter med risiko for forlenget QT-intervall, med kjent hjertesykdom, akutte astmaanfall, alvorlig obstruktiv lungesykdom, cor pulmonale, redusert luftveiskapasitet, hypoksi, hyperkapni, nedsatt lever- og nyrefunksjon, hypotyreose, myksødem, redusert lungevolum.''

Synes du skal snakke med fastlegen din om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...