Gå til innhold

Din beste kyllingsuppe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bytt ut kjøttdeigen med kyllingkjøttdeig eller strimlet kylling og kalvefonden med kyllingfond (el. hønsekraft). Mmmm...

Thaisuppe

400 g kjøttdeig

1 løk

1 paprika

1 chili

2 ts karri

1 beger creme fraiche

1 boks kokosmelk

( ½ - 1 dl vann om nødvendig, jeg bruker det ikke, liker suppa tykk!)

2 ts rød karripasta

2 ss kalvefond

3 ts gurkemeie

1 lime

1 ts salt

½ ts pepper

1 neve hakket frisk koriander

Stek kjøttdeigen i en stekepanne med smør sammen med hakket løk, paprika, chili og karri. Ha alt over i en gryte.

Tilsett creme fraiche og kokosmelk og bland alt godt sammen. Spe evt. suppen med vann til passe konsistens.

Tilsett karripasta, kalvefond, gurkemeie, reve limeskall og saften av en lime.

La suppen småkoke ca. 15 min. Smak til med salt, pepper og evt. mer karripasta hvis du vil ha den litt sterkere. Bland i frisk hakket koriander til slutt og pynt med litt korander og hakket chili ved servering.

Server gjerne med godt brød med smør på. Mmmm….!!!!!!

Dette er min favoritt:

http://www.arla.se/recept/italiensk-kycklingsoppa/

Den er kjempeenkel og kjempegod. Vi er ikke så glade i linser, så vi pleier å droppe dem, den er god uten også.

Hvor mye fløte (grädde) har du i? Det mangler i innholdslista, men står i beskrivelsen. :o)

Annonse

Gjest annlovinda

Bytt ut kjøttdeigen med kyllingkjøttdeig eller strimlet kylling og kalvefonden med kyllingfond (el. hønsekraft). Mmmm...

Thaisuppe

400 g kjøttdeig

1 løk

1 paprika

1 chili

2 ts karri

1 beger creme fraiche

1 boks kokosmelk

2 ts rød karripasta

2 ss kalvefond

3 ts gurkemeie

1 lime

1 ts salt

½ ts pepper

Stek kjøttdeigen i en stekepanne med smør sammen med hakket løk, paprika, chili og karri. Ha alt over i en gryte.

Tilsett creme fraiche og kokosmelk og bland alt godt sammen. Spe evt. suppen med vann til passe konsistens.

La suppen småkoke ca. 15 min. Smak til med salt, pepper og evt. mer karripasta hvis du vil ha den litt sterkere. Bland i frisk hakket koriander til slutt og pynt med litt korander og hakket chili ved servering.

Takk for oppskrift, høres godt ut :)

Thaisuppe

400 g kjøttdeig

1 løk

1 paprika

1 chili

2 ts karri

1 beger creme fraiche

1 boks kokosmelk

2 ts rød karripasta

2 ss kalvefond

3 ts gurkemeie

1 lime

1 ts salt

½ ts pepper

Noe ala dette er også min favoritt for tiden :) Jeg lager en litt enklere variant med kylling jeg da, dropper bl.a creme fraiche og karri, og ikke noe fond heller (litt usikker på hva det er?). Et tips: Krydre finskåret kylling, kok opp en panne/ kjele med vann tilsatt salt, og la kyllingen trekke i kokende vann framfor å stekes. Legg det deretter i suppen rett før servering - kyllingen blir bare såå saftig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...