Gå til innhold

Sobril

Gjest vannmann_ 88

Anbefalte innlegg

Gjest vannmann_ 88
Skrevet

Hei. Jeg har fått tilbakevendende angst, og sliter veldig spesielt på morgenen. Jeg har de siste årene tatt Sobril kun i tilfelle rhvor jeg har trengt de som når jeg skal fly, tannlege o-l og har lett hatt et brett på 21 tab et halvt år. Nå er angsten min så ille at jeg klarer ikke komme meg ut av senga uten å ha tatt sobril, fastlegen min ga meg en litt høyere styrke altså 15 mg og sa jeg kunne ta de en ukes tid til jeg kom ovenpå igjen. Jeg er veldig redd for å bli avhengig, men samtidig ser jeg ingen annen løsning. Har tatt ca 3-4 sobril om dagen de siste dagene, men regner med å gå ned mot 2-3 med den nye styrken. Hvor lenge kan jeg bruke disse sånn før blir avhengig og eventuelt må begynne å trappe ned på grunn av abstinenser? Har hørt at abstinensene er noe av det samme som det amn tar tablettene i utgangspunktet for. Jeg har også fått vallergan for å sove på, og fastlegen var veldig nøye på at jeg ikke burde ta valergan og sobril samtidig før jeg la meg. Er det da skadelig om jeg tar en Sobril i 8-9 tia på kvelden for så ta en vallergan i 11 tiden? Hvor lang burde tidsrommet være mellom disse. Kan også nevne at jeg har bedt om hjelp fra psykolog og håper å få komme inn gankse snart, men i mellomtiden uten noen hjelp føler jeg ingen annen mulighet enn å ta sobril. Håper virkelig på svar! Hilsen Jente 25

Skrevet

hei, du er allerede avhengig , det blir man uansett om man tar sobril daglig, det du MÅ gjøre er å ta 3 for dagen, alltid til samme tid, glemmer du det får du abstinenser som er veldig like angst symtomer. det er faktisk det det er. jeg har selv gått på 3 *25mg i 1 år og hadde en laaang nedtrapping. i samråd med lege. det beste er da du står opp, 5 timer etter tar du en og den siste kl 1900. det går en time før de virker. håper dette hjalp.

Skrevet

hei, du er allerede avhengig , det blir man uansett om man tar sobril daglig, det du MÅ gjøre er å ta 3 for dagen, alltid til samme tid, glemmer du det får du abstinenser som er veldig like angst symtomer. det er faktisk det det er. jeg har selv gått på 3 *25mg i 1 år og hadde en laaang nedtrapping. i samråd med lege. det beste er da du står opp, 5 timer etter tar du en og den siste kl 1900. det går en time før de virker. håper dette hjalp.

Kan du fortelle hvordan din nedtrapping foregikk?

Jeg bruker Sobril ved behov: 1-2 daglig (15mg pr. tabl). Kan gå to-tre uker på og flere uker av. Virker som en syklus, plutselig en dag er det liksom sånn at nok og nok og jeg har ikke behov lenger. Tenker ikke på at jeg har dem i huset. Like raskt kommer uroen og behovet for en periode med dem igjen. Vil legge til at grunnen til at jeg tar dem er bekymringsangst, dårlige og mindre dårlige perioder.

Kan være interessant å høre hvordan en nedtrapping foregår og om det så blir helt slutt. Sobril er jo ingen tilrådelig medisin i lengden.

Skrevet

Kan du fortelle hvordan din nedtrapping foregikk?

Jeg bruker Sobril ved behov: 1-2 daglig (15mg pr. tabl). Kan gå to-tre uker på og flere uker av. Virker som en syklus, plutselig en dag er det liksom sånn at nok og nok og jeg har ikke behov lenger. Tenker ikke på at jeg har dem i huset. Like raskt kommer uroen og behovet for en periode med dem igjen. Vil legge til at grunnen til at jeg tar dem er bekymringsangst, dårlige og mindre dårlige perioder.

Kan være interessant å høre hvordan en nedtrapping foregår og om det så blir helt slutt. Sobril er jo ingen tilrådelig medisin i lengden.

det bør taes med med lege det er veldig individuelt men jeg gikk fra 25 mg*3 til 2,5 tablett etter 14 dager tok jeg av en halv. gikk 1mnd på 2 før jeg skiftet til 3*15 i 14 dager til 2,5 o.s v o.s.v

Skrevet

Spør fastlegen din om du kan få Lyrica. Hjelper mot angst og er en C-resept.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...