Gå til innhold

Nettbrett med USB-inngang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg antar du mener USB-host? De fleste nettbrett har jo USB-klient (slik at de kan kobles til en datamaskin).

Grunnen til at det er så få, om noen, nettbrett som har USB-host er at USB-klientene kan trekke mye strøm fra USB-host, og det vil neppe et nettbrett være dimensjonert til å levere.

Med vennlig hilsen

Jeg antar du mener USB-host? De fleste nettbrett har jo USB-klient (slik at de kan kobles til en datamaskin).

Grunnen til at det er så få, om noen, nettbrett som har USB-host er at USB-klientene kan trekke mye strøm fra USB-host, og det vil neppe et nettbrett være dimensjonert til å levere.

Med vennlig hilsen

Jeg skjønner ikke helt hva host og klient betyr (i denne sammenhengen). Men altså: Jeg ønsker å kunne bruke minnepinne til et nettbrett.

Hva skal du med USB? Så lenge du har WIFI på det kan du bruke Airdroid til å overføre frem og tilbake.

Det er ikke WiFi på de jeg har sett på. De kan selvsagt kobles til trådløst internett. Men, jeg kunne tenke meg et nettbrett jeg også kan bruke der det ikke er internett-tilgang, til feks spill, filmer eller filer på minnepinnen.

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva host og klient betyr (i denne sammenhengen). Men altså: Jeg ønsker å kunne bruke minnepinne til et nettbrett.

''Jeg skjønner ikke helt hva host og klient betyr (i denne sammenhengen). Men altså: Jeg ønsker å kunne bruke minnepinne til et nettbrett. – ekte nick''

USB har en "sjef" (som må levere strømmen, vanligvis datamaskinen), og en "slave" - som minnepinne, ekstern harddisk, mobiltelefon, osv.

USB-standarden sier noe om hvor mye strøm sjefen (siden med den store kontakten) må kunne levere, og for et nettbrett er det ganske mye. Derfor er det få som kan dette (som er dumt for en minnepinne bruker langt fra så mye strøm som spesifisert i standarden).

Hva med å bruke minnekort i stedet? De er ikke så standard, men ganske vanlig. Jeg tror flere nettbrett takler dem (uten at jeg har undersøkt).

Med vennlig hilsen

Det er ikke WiFi på de jeg har sett på. De kan selvsagt kobles til trådløst internett. Men, jeg kunne tenke meg et nettbrett jeg også kan bruke der det ikke er internett-tilgang, til feks spill, filmer eller filer på minnepinnen.

''Det er ikke WiFi på de jeg har sett på. De kan selvsagt kobles til trådløst internett. ''

Trådløst internett = wifi = IEEE 802.11, og man har da substandard a, b, g og n.

Man har også mobilt bredbånd = 3G eller 4G, og da har nettbrettet et SIM-kort (som du må betale abonnement for), og kan bruke mobiltelefonnettet for å koble seg til internett (i tillegg til at det har wifi, som det bruker når du er hjemme).

Med vennlig hilsen

''Det er ikke WiFi på de jeg har sett på.''

Alle nettbrett har Wi-Fi.

Kjøp en slik til Samsung: http://dx.com/p/connection-kit-w-usb-sd-tf-for-samsung-galaxy-tab-p7500-p7510-p7300-p7310-black-129176

Koster som du ser ca 30 kroner m/porto og fungerer bra.

Åja det var smart! Men da har nettbrettet altså strøm nok til å ta en minnepinne likevel? (jfr det Sør prøver å forklare meg)

Åja det var smart! Men da har nettbrettet altså strøm nok til å ta en minnepinne likevel? (jfr det Sør prøver å forklare meg)

''Åja det var smart! Men da har nettbrettet altså strøm nok til å ta en minnepinne likevel? (jfr det Sør prøver å forklare meg)''

Jeg har Galaxy Tab samt den dingsen, og vet at kombinasjonen fungerer der. Samsung selger faktisk en slik dings selv, men til mye høyere pris selvsagt: http://galaxytablife.com/2011/09/galaxy-tab-8-9-10-1-usb-and-sd-card-adapter-review/

Har også lest/hørt det Sør prater om, og det kan hende det gjelder endel andre brett.

Annonse

''Åja det var smart! Men da har nettbrettet altså strøm nok til å ta en minnepinne likevel? (jfr det Sør prøver å forklare meg) – ekte nick''

Hei,

Ja, nettbrettet kan faktisk levere nok strøm til en minnepinne (som bruker veldig lite). Problemet er ikke minnepinnen, men at hvis man hadde en USB-host, så ville folk koblet til en ekstern harddisk - som trekker alt for mye strøm.

Standarden sier altså, at hvis man skal ha være en USB-host så skal (!) man kunne levere nok strøm også til eksterne harddisker. (Jeg vet det er uhensiktsmessig - det var ikke jeg som laget standarden! ;-) )

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...