Gå til innhold

Få sparket noen i staten

Anbefalte innlegg

Gjest Trist og lei av det hele

Finnes det noen mulighet til å få sparket noen i staten? Jeg har forstått at man sitter veldig vernet som ansatt i staten, men hva når man ødelegger en hel arbeidsplass? Andre ansatte søker seg bort, noe som gjør at arbeidsplassen "revner". Fagmiljø forsvinner, driften av arbeidsstedet synger på siste verset. Alt pga mobbing. Hva kan man gjøre...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388498-f%C3%A5-sparket-noen-i-staten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trist og lei v det hele

Selvfølgelig kan en få sparken i Staten. Trakkasering er en god grunn til å få sparken. Andre grunner kan kanskje føre til omplassering. Dersom dette gjelder ditt arbeidsmiljø, kontakt verneombud og din fagforening.

Takk, det skal jeg gjøre. Det begynner å bli nok nå :-(

Gjest Verneombudet først

Selvfølgelig kan en få sparken i Staten. Trakkasering er en god grunn til å få sparken. Andre grunner kan kanskje føre til omplassering. Dersom dette gjelder ditt arbeidsmiljø, kontakt verneombud og din fagforening.

Det er verneombudet som skal inn i spørsmål om arbeidsmiljø. Tillitsvalgt i forhold til saker som angår ansettelsesforholdet.

Gjest anonym denne gang

Det er svært, svært vanskelig å få sparket noen i fylke og stat. Jeg kjenner en svært trakasserende avdelingsoverlege på et sykehus. Han var beryktet, og mobbet mange ansatte vekk (inkludert meg).

Det sluttet ikke før han ble pensjonert (men han prøvde seg da også, å troppe opp for å være med å bestemme, men ble heldigvis sendt på dør). For et par år siden døde han. Det er første og eneste gang jeg faktisk har følt lettelse over at noen er død.

Annonse

Jeg vet om noen som ble overflyttet til andre statlige arbeidsplasser, hvor de faktisk gjør en god jobb, bl.a. fordi de har fått arbeidsoppgaver som passer bedre. Men vet dessverre ikke hvordan de som ville bli kvitt plageåndene gikk fram.

Ok. Jeg kan prøve å høre om det går an å overflytte dem til en annen avdeling f.eks. De gjør i alle fall stor skade her de er nå.

Det er svært, svært vanskelig å få sparket noen i fylke og stat. Jeg kjenner en svært trakasserende avdelingsoverlege på et sykehus. Han var beryktet, og mobbet mange ansatte vekk (inkludert meg).

Det sluttet ikke før han ble pensjonert (men han prøvde seg da også, å troppe opp for å være med å bestemme, men ble heldigvis sendt på dør). For et par år siden døde han. Det er første og eneste gang jeg faktisk har følt lettelse over at noen er død.

Ja, det er helt utrolig hvordan enkelte får holde på. Jeg er i krigshumør og lei av at jeg må danse etter andres pipe. Særlig fordi andre alternativer som jeg evt. kan søke på vil medføre at jeg går ned vesentlig i lønn. Det er jo ikke -jeg- som er problemet her, hvorfor skal jeg måtte søke meg bort da -tenker jeg.

• 2 uker senere...
Gjest anonym denne gang

Ja, det er helt utrolig hvordan enkelte får holde på. Jeg er i krigshumør og lei av at jeg må danse etter andres pipe. Særlig fordi andre alternativer som jeg evt. kan søke på vil medføre at jeg går ned vesentlig i lønn. Det er jo ikke -jeg- som er problemet her, hvorfor skal jeg måtte søke meg bort da -tenker jeg.

Jeg tror du kan bare glemme å få kastet noen som er i lederstilling. Det er svært vanskelig å koster mye krefter. Dessverre. Før var jeg sånn som kunne kjempe for slikt, men erfaring har gjort meg klok av skade. Dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...