Gå til innhold

Mixed state/Blandet episode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bipolar 2 diagnose. 32 år, slitt med det siden 15 års alder.

Nå lurer jeg på om jeg har blandede episoder, dog i dempet form siden jeg bruker en solid cocktail av stemningsstabiliserende (Litihonit, Lamictal og Seroquel). Det som skjer er at jeg får en helt enorm energi, men veldig depressive tanker. Destruktive ideer, veldig driv til destruktivite Drikker fort mye for å døyve uroen,. Dødsønske. Likevel kan jeg i løpet av dagen ha perioder hvor jeg blir superfokusert, ler og spøker. Prater fort, mye og hektisk. Sitring i kroppen vanskelig å sitte stille. Samtidig har jeg også mye generell angst. Er irritabel - spesielt om noen ber meg roe ned. Så føler jeg meg atter forferdelig depressiv, men likevel urolig og full av energi. Som sagt blir jeg svært destruktiv i denne tilstanden, fordi jeg har energien til å utføre de handlingene jeg tenker på. Ved en vanlig depressiv episode blir jeg helt slått ut, mister alt som heter energi. Likegyldighet, men nesten for lite energi til å orke å f.eks. skade meg selv.

Hadde et selvmordsforsøk for halvannen uke siden, og er nå innlagt. Legene skal ha det til at jeg er deprimert, men jeg føler meg ikke som jeg pleier da.

Er det noen diagnostiske kriterier man kan gå ut ifra? Kan en mixed state arte seg slik jeg beskriver?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...