Gå til innhold

Noen som har peiling på barnemat?

Anbefalte innlegg

Gjest For mye salt?

Pode fyller 8 måneder nå. Lat som jeg er har jeg kjøpt ferdig kuttet kyllingkjøtt og lapskausblanding(kunne ikke lese at denne inneholdt salt). Koker dette. Men tilsetter en dl hermetiske tomater. Leser etterpå at disse består av tomater og salt. Synes det ble veldig mye smak? Bør jeg kaste dette? Er redd for at det blir for salt for babyen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388517-noen-som-har-peiling-p%C3%A5-barnemat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er skrekkelig mange år siden jeg laget babymat, men en ting er jeg sikker på: saltinnholdet = 0.

Så stusser jeg også litt på at du bruker tomat... synes å huske at det ikke var anbefalt til så små barn. Kan hende jeg husker feil, eller at anbefalingene er annerledes i dag. Men en ting vet jeg: 2 av 4 hos meg har reagert på tomat, så det hadde jeg aldri opp i babymaten.

Så hyggelig å lese at du lager barnemat selv! Det gjorde jeg også, og syntes det var veldig koselig å holde på med :)

Hei!

Jeg laget all babymat selv, mest med fingrene og munnen, jeg var ikke hysterisk med salt, ikke gi mye, men litt, er virkelig ikke farlig.

Mange babyer spiser rett og slett ikke maten hvis det ikke er bittelitt salt i. Jeg har selv sett forskjellen.

Det er lett at man overdriver, i de fleste land i verden spiser babyer det mor spiser, hun tygger ofte sin mat litt og gir barna litt og litt- håndmating/munnmating- heter dette, Det bør gjøres i tillegg til amming, man bør prøve amme litt i 2 år, både for kos, næring, nærhet og antistoffer :-)

Egentlig bør babyer spise det familien spiser, på den måten får de introdusert alle smaker, det gjøres lette ved å tygge maten selv, eller klemme den med fingrene til deilige små boller som babyen vil elske :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...