Gå til innhold

BP i bevegelse, men under kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Nå håper jeg at det funker med avsnitt her) Jeg lurer på en ting. Jeg har en kjent BP-lidelse (ina har det i alle år stått) gjennom mange år. Da jeg omsider fikk denne diagnosen, var det mye som etterhvert falt på plass, både mht medisiner og "selvoppdragelse" kombinert med perioder med terapi. De siste årene har jeg opplevd meg selv som dønn stabil. Da har jeg seff sammelnlignet med hvordan det var før, men likevel. De siste ukene har jeg imidlertid hatt et ekstremt søvnbehov i tillegg til økt angst (jeg har kunnet plassere og ufarliggjøre det som angst uten å la meg skremme, men kroppen har like forbanna vært i beredskap). Med økt søvnbehov, mener jeg at jeg nesten de siste to ukene har sovet 14-16 timer i døgnet - ganske mye med andre ord. Slikt søvnbehov har jeg ofte forbundet med depresjonsfase, men har ikke følt meg deprimert nå, bare trøtt. Jeg er undersøkt i alle bauger og kanter og det er blitt tappet blod i litervis, men de finner ikke ut noe på den somatiske fronten. Da kommer jeg omsider til poenget mitt: kan det være BP'en som er "i bevegelse" (som jeg kaller det når det svinger), men at den likevel holdes i sjakk gjennom de medisinene jeg tar? Det er jo forsåvidt upraktisk å være så trøtt, men likevel langt mindre skadelig enn de høye toppene og de dype dalene jeg kjenner alt for godt...

Skrevet

For ikke lagt til avsnitt når jeg "spør fagperson" - noen som kan lære meg opp?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror dette er en helt korrekt beskrivelse av det som skjer. Jeg ser dette for meg på akkurat samme måte som deg.

Skrevet

For ikke lagt til avsnitt når jeg "spør fagperson" - noen som kan lære meg opp?

Hei!

Du må taste enter tasten noen ekstra ganger så får du avsnitt.

2 - 3 flere ganger enn du tenker :-)

Går du på mye medisiner, er det de som gjør deg så trøtt?

Skrevet

Hei!

Du må taste enter tasten noen ekstra ganger så får du avsnitt.

2 - 3 flere ganger enn du tenker :-)

Går du på mye medisiner, er det de som gjør deg så trøtt?

Takk - nå tastet jeg fire ganger mellom avsnittene, men det funka ikke likevel.

Nei, er nok ikke medisinene som gjør meg så trøtt.

Skrevet

Jeg tror dette er en helt korrekt beskrivelse av det som skjer. Jeg ser dette for meg på akkurat samme måte som deg.

Takk - da har jeg bestemt meg for å ha funnet en forklaring og må bare forholde meg til det (også...)

I dag har jeg hatt en veldig våken og energisk dag for første gang på et par uker. Med denne teorien/forklaringen i bakhodet skal jeg gå sakte resten av dagen og legge meg til vanlig tid. :)

Skrevet

Takk - nå tastet jeg fire ganger mellom avsnittene, men det funka ikke likevel.

Nei, er nok ikke medisinene som gjør meg så trøtt.

Hei!

Jo det funka jo :-)

Skrevet

Hei!

Jo det funka jo :-)

Ja, det funker når jeg skriver svar eller legger inn et generelt innlegg, men hvis jeg går via linken "spør ekspertene" blir alt bare en klump.

Takk for engasjementet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...