Gå til innhold

Venners konfirmanter - pengebeløp

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker på dette her

Vi har venner som har vært våre venner siden vi gikk i barselgruppe sammen.

Barselgruppa eksisterer den dag i dag, selv om ungene nå er store og vi samles 4 ganger årlig, hele hurven.

Hva ville du gitt i beløp, når disse barna nå skal konfirmeres? Førstemann står for tur og jeg er usikker...200.- 300.- 500.- ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388525-venners-konfirmanter-pengebel%C3%B8p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvis man bare gir penger tror jeg 300 er greit, jeg tenker hvis det er mange også...

Men er man bedt i selskapet tror jeg man bør gi ca 1000 kr. når man er venn. Vi hadde et par venner som ga 200 kr og det er ganske gnient :-) de er i tillegg rike, i vertfall har de 50 millioner.

500 kr hadde jeg ikke reagert på, men 200 kr er jo det man gir i barnebursdag.

Jeg har ingen million og gir, 2-300 til konfirmantvenner av barna, men mer når man går i selskapet. En gang kjøpte jeg en gave til 800 kr ca, det tror jeg også er greit når man er venn av familien.

:-)

Hei!

Hvis man bare gir penger tror jeg 300 er greit, jeg tenker hvis det er mange også...

Men er man bedt i selskapet tror jeg man bør gi ca 1000 kr. når man er venn. Vi hadde et par venner som ga 200 kr og det er ganske gnient :-) de er i tillegg rike, i vertfall har de 50 millioner.

Jeg har ingen million og gir, 2-300 til konfirmantvenner av barna, men mer når man går i selskapet. En gang kjøpte jeg en gave til 800 kr ca, det tror jeg også er greit når man er venn av familien.

''500 kr hadde jeg ikke reagert på, men 200 kr er jo det man gir i barnebursdag.''

Da ligger dere dobbelt så høyt som oss på barnebursdager. I alle fall når ungene går på barneskolen, her er det vanlig med inntil 100,- enten i penger eller i gaveverdi.

Hei!

Vi skal ikke i selskapet.

Annonse

''500 kr hadde jeg ikke reagert på, men 200 kr er jo det man gir i barnebursdag.''

Da ligger dere dobbelt så høyt som oss på barnebursdager. I alle fall når ungene går på barneskolen, her er det vanlig med inntil 100,- enten i penger eller i gaveverdi.

Vi gir også intill 100.- i barnebursdager......men i år hadde vi en 12 åring, og da fikk hun plutselig 200.- av de fleste.

Synes det kan bli litt mye jeg da. Er jo fremdeles mange bursdager.....

Hei!

''Men er man bedt i selskapet tror jeg man bør gi ca 1000 kr. når man er venn'' Du store min, håper nesten dere ikke blir bedt i mange vennekonfirmasjoner ;-)

Her gir man nevøer/ kusiner 12-1500, mens venners unger får 4- 500 kroner. Jr fikk iallefall dette uavhengig av om de var buden eller ikke.

Har dere ikke et treff før den første konfirmasjonen der dere kan diskutere akkurat dette og bli enige om en sum?

Har lurt litt på det, .....men vil samtidig ikke legge press på noen av de andre om å gi gave heller da.

Selv om det for meg er en selvfølge å gi, er det ikke sikkert det er det for de andre.

''Men er man bedt i selskapet tror jeg man bør gi ca 1000 kr. når man er venn'' Du store min, håper nesten dere ikke blir bedt i mange vennekonfirmasjoner ;-)

Her gir man nevøer/ kusiner 12-1500, mens venners unger får 4- 500 kroner. Jr fikk iallefall dette uavhengig av om de var buden eller ikke.

Hei!

Ja det er jo det da, blir ikke bedt i mange :-)

Ja tantebarn gir vi ca 1500 til 2000 kr, jeg vet ikke hva andre gir, men det gir jeg.

Hei!

Sånn var det før, men nå ligger det 150 kr i penger i konvulutter, og gavene er oftest litt dyrere.

Jeg tenkte det hadde vært 100 kr lenge, og tenkte "nå kommer økningen" :-) Med mange bursdager merker jeg den :-)

Vi gir også intill 100.- i barnebursdager......men i år hadde vi en 12 åring, og da fikk hun plutselig 200.- av de fleste.

Synes det kan bli litt mye jeg da. Er jo fremdeles mange bursdager.....

Hei!

da gjorde du samme erfaring som meg, jeg opplevde nemlig oftere å finne 150 kr eller 200 kr i konvuluittene, da mener jeg til majoriteten, så jeg tror det er på vei opp.

Annonse

Hei!

da gjorde du samme erfaring som meg, jeg opplevde nemlig oftere å finne 150 kr eller 200 kr i konvuluittene, da mener jeg til majoriteten, så jeg tror det er på vei opp.

Her er det stort sett 150 de har gitt i barnebursdager. Og ofte et flaxlodd ved siden av.

Har lurt litt på det, .....men vil samtidig ikke legge press på noen av de andre om å gi gave heller da.

Selv om det for meg er en selvfølge å gi, er det ikke sikkert det er det for de andre.

Jeg syns dette absolutt burde tas opp i gjengen. Det kan være andre har tenkt det samme som deg, eller tenker annerledes. Men det betyr ikke at alle må gjøre det samme, men jeg syns det er mest riktig å ha snakket om det i forkant.

Vi er også en vennegjeng som ikke møtes mer enn en gang i året. Vi har blitt enige om 300 kr, men snakkes ved andre anledninger gjennom året, hyggelige og triste, der vi spleiser på blomster eller andre oppmerksomheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...