Gå til innhold

Tragametic og kjøring - nhd.

Anbefalte innlegg

Gjest kan man kjøre.
Skrevet

Tragametic retard 75 mg depot som behovsmedisin ved kronisk smerte.

Jeg kjører aldri når jeg har tatt en men leste at "tilvendte" personer kan kjøre ved bruk av slik medisin. Stemmer det?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

OM du laster ned pdf-fila av IS-1437, kan du lese om dette.

Tramadol er et opiat. En skal ikke kjøre de første to uker når en bruker dette. Det skjer en tilvenning til de effekter som hemmer kjøreevnen. Dermed kan personer på stabile doser få lov til å kjøre selv på det jeg regner som svært høye doser. Hvor høye, må du snakke med legen din om.

Husk også at det en tar medisinen mot kan i seg selv være grunn for ikke å kjøre bil.

http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/forerkort-regler-og-veiledning-for-utfylling-av-helseattest-for-forerkort/Publikasjoner/forerkort-regler-og-veiledning-for-utfylling-av-helseattest-for-forerkort.pdf

Gjest kan man kjøre.
Skrevet

OM du laster ned pdf-fila av IS-1437, kan du lese om dette.

Tramadol er et opiat. En skal ikke kjøre de første to uker når en bruker dette. Det skjer en tilvenning til de effekter som hemmer kjøreevnen. Dermed kan personer på stabile doser få lov til å kjøre selv på det jeg regner som svært høye doser. Hvor høye, må du snakke med legen din om.

Husk også at det en tar medisinen mot kan i seg selv være grunn for ikke å kjøre bil.

http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/forerkort-regler-og-veiledning-for-utfylling-av-helseattest-for-forerkort/Publikasjoner/forerkort-regler-og-veiledning-for-utfylling-av-helseattest-for-forerkort.pdf

Ok takk da skal jeg spørre legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...