Gå til innhold

Hva er galt med hestekjøtt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Noe av grunnen til at dette trekkes tilbake, er vel at det ikke står riktig merket, OM det skulle vise seg at det inneholder hestekjøtt.

Greit å kunne velge selv om man vil spise hest eller ikke.

Jeg har spist hestebiff to ganger, jeg synes ikke det er like godt som en oksebiff. Ikke på langt nær heller. Husker jeg synts smaken var veldig kraftig. Og veldig mørkt om jeg ikke husker feil.

Orket iallefall ikke hele biffen, og det er sjelden jeg ikke spiser opp maten min når jeg bestiller ute.

''Findus har trukket produktet tilbake fra markedet og har bedt folk som har kjøpt lasagnen om å la være å spise den. Kjøttet kan nemlig inneholde en smertestillende medisin som blir brukt til hester, fenylbutazon.''

''Dyr som blir bahndlet med fenylbutazon skal ikke brukes til menneskeføde, siden medikamentet kan være en helserisiko, ifølge britiske helsemyndigheter.''

Fra http://nrk.no/nyheter/verden/1.10904857

Gjest Horsemeat

''Findus har trukket produktet tilbake fra markedet og har bedt folk som har kjøpt lasagnen om å la være å spise den. Kjøttet kan nemlig inneholde en smertestillende medisin som blir brukt til hester, fenylbutazon.''

''Dyr som blir bahndlet med fenylbutazon skal ikke brukes til menneskeføde, siden medikamentet kan være en helserisiko, ifølge britiske helsemyndigheter.''

Leste du min første post så skrev jeg om det. Ha en god natt. :)

Annonse

Gjest Hulderen

Også er hestene så vakre vesener, vi dreper jo ikke vennene våre vel?

Kaniner er søte og griser kloke, men vi spiser dem likevel. Mange er glade i sauene sine også. Og hva med hjort og elg? De er også vakre. Utseendet er ingen grunn til ikke å spise kjøttet.

Oj - og jeg som stadig vekk spiser svart Stabburspølse, den inneholder jo kjøtt. Har aldri visst at det var farlig med hestekjøtt jeg...

Oj - og jeg som stadig vekk spiser svart Stabburspølse, den inneholder jo kjøtt. Har aldri visst at det var farlig med hestekjøtt jeg...

''Oj - og jeg som stadig vekk spiser svart Stabburspølse, den inneholder jo kjøtt. Har aldri visst at det var farlig med hestekjøtt jeg... – ekte nick''

Hei,

Det er ikke farlig med hestekjøtt som er tiltenkt slakt. Det er ikke særlig bra med hestekjøtt som ikke er godkjent som menneskeføde.

Med vennlig hilsen

• 3 uker senere...

Veldig sent svar, men - der det faktisk skal være hestekjøtt er det kontrollert og trygt hestekjøtt, ment som menneskefôr. Det "farlige" er jo da ukontrollert kjøtt, som det som oppdages nå.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...